Hoera mijn eerste Omega!

:email::email::email:

Veel plezier van deze Omega!

4 likes

Dat is wel een heel zeldzame uitvoering! :joy:

3 likes

Haha, kabouterpost!

5 likes

Volgens mij deze kast.
Bij die van mij wipte de horlogemaker Jan Ubels hem open met een tooltje.
Elegante horloges. :slightly_smiling_face:

4 likes

Dat is de Scam Master Cheesy Spongebob uitvoering voor linkshandige mensen, wordt rechts gedragen.

1 like

O wow, wat zit dat ingenieus in elkaar. Bedankt voor deze info/handleiding!

1 like

Veel draagplezier!
Ik vind de band een beetje flets voor zo’n karaktervol horloge

1 like

Ja ik wil zeker een ander bandje, liefst eentje die dan de rondingen volgt bij de kast. Ik zag deze, met eindstukjes https://www.horlogebanden.com/type-rolex-seiko-jubilee-strap-steel/?classid=16+mm

Maar weet niet of de eindstukjes dan passen, en ben bang dat een shiny nieuw metalen bandje een mismatch is met het oude horloge.

Ik heb wel een heel mooi nieuw Braun bandje liggen, maar die is helaas zwart met matte gesp en dat staat niet mooi met de bruin geworden dial. Braun bandje heeft wel handige pielepalletjes om het bandje vast te maken.

Er moet natuurlijk zo’n fraaie krokodillen :crocodile: bandje om!

Zoals in de folder die @Omega_73 liet zien.

2 likes

ja, croc vind ik ook toepasselijk voor een jaren 60 horloge, denk dat matbruin of zwart een mooie combo zou zijn

1 like

Zeer goede keus!
Heb er zelf een bruine hagedis aan. Koop het echte werk. Geen print.

1 like

Dat gaat met een speciale omega tool, die net onder de rand van het Omega glas pakt. :sunglasses:

Bij deze kan je de lunette er af halen. Dan kan je glaasje met Robur press vervangen, geen speciale tool nodig.

Voor andere monokasten is dit de tool:

Vandaar kan het vervelend zijn als men een universeel glaasje plaatst zonder die rand.

3 likes

Gefeliciteerd. Veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd, veel draagplezier

1 like

Ik heb zelfs 2 van die dingen. Zijn wel een beetje damesmaten die ik heb, er bestaat natuurlijk een heel rijtje van. Oordeelde iets te snel, op grond van eerdere ervaringen!

1 like

En ook wel aardig. Uit brochures uit resp 1964 en 1965.

4 likes

Ah erlebnis! Dus de gouden horloges zijn hooguit 200 micron rolled gold, ik dacht dat heel het kastje van 14k goud was bij de gouden versies. De wijzerplaat is wel weer massief. Weer wat geleerd.

1 like

Ik meen dat er massief gouden versies waren, met ook gouden achterdeksel dus.
Ik heb er een met stalen kast maar goldplated bezel. (Of massief goud?)

En die laag is serieus goed. Ik had er een behoorlijke kras op. Zat er in toen ik hem kocht. Verder perfecte staat. Dus met zweet op voorhoofd, heel voorzichtig de kras er uit gepoetst. Niets meer van te zien. Dat was met een dunnere laag vast fout gegaan. :grin:

2 likes

Die dikke gouden laag is 200 micron, 1/5 millimeter. Dat is “rolled gold” dat wordt er opgeklopt net zoals ze deden bij de Cross pennen of ook bij sieraden. Althans dat maak ik op uit deze Duitse tekst. Gold Haube, gouden kap.
Als het verguld is dan is die laag veel dunner 20 a 40 micron. Dat wordt aangebracht door een natuurkundig/scheikundig proces.Die laag is dan weer 5 a 10 keer dunner.

3 likes

Gefeliciteerd met je vintage NA. Bijzondere wijzerplaat zo en eigenlijk best cool :sunglasses:

1 like