Hoera mijn eerste Omega!

Hier wordt ook nog een combinatie van goldcapped, 240 micron, met solid gold bezel genoemd.

3 likes

Ik heb nog ergens een oude tand liggen met een Goldcap, gouden kroon. Dat was eigenlijk een mooi systeem, de tandarts kosten waren tevens een investering voor de toekomst. Later als je tand er uit valt, krijg je geld terug!

1 like

Gefeliciteerd met je eerste Omega en ik vind je moedig!

Het lijkt mij een idd een begin jaren ‘60 Seamaster De Ville te zijn met mogelijk het 671 uurwerk, referentie 165.004.

1 like

Gefeliciteerd met jouw eerste Omega, heel veel plezier ermee!

1 like

https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-de-ville-omega-bd-165-0020

Deze komt er dichtbij. Je kunt zelf zoeken in dit Omega archief van de fabriek zelf.

Maar het zoekt wat moeizaam.
Is een automaat dus waarschijnlijk een 500 serie uurwerk. Staan als zeer betrouwbaar bekend. :slightly_smiling_face:

3 likes

De wijzertjes zijn veel dunner bij die van mij, en het kastje is 34,5 mm diameter.
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder, dat er niet vanuit Omega een complete lijst is met alle modellen ooit gefabriceerd. Dat gaat trouwens op voor veel zaken op internet. Nergens complete en kloppende naslagwerken te vinden. Het is eigenlijk een grote rommelbak vol met (mis)informatie.
De AI wordt zo groot gebracht in een wiegje vol verwarring en gevoed met ‘ongezond eten’. Eigenlijk is dat een humanitaire ramp en waarschijnlijk komt dat niet goed in de toekomst.

Ah toch een Omega archief, dat is mooi!
Zal het dan toch goedkomen met de toekomst…

Heeft niet hun hoogste prioriteit. :wink:
Ik denk werk voor een stagiair.

Wat erg leuk is, is het compacte Omega museum. In Biel, vlakbij de fabriek. Je zag ook een restaurateur aan het werk. Ik kreeg nog een setje tijdschriften mee.

Inmiddels is het museum gerenoveerd, weet niet of het nog even charmant is.

3 likes

Gefeliciteerd met je aankoop.

En mag ik even opmerken dat ik geniet van alle bijdrages hier. Ik wist niets over jaren 60 Seamasters en na alles te hebben gelezen weet ik iets meer dan helmaal niets :slightly_smiling_face: Zeer leerzaam allemaal, dank.

2 likes

De missende link, geen foto bij Omega

Als ik alles invul blijven er drie horloges over, twee met datum aanduiding, en deze zonder foto…

1 like

Het is waarschijnlijk een 165.020 met 552 automaat.

1 like

Als ik die bekijk, op de vintage pagina dan zijn die wijzers breder, bij mij zijn het naaldjes zo dun.

Die dunne wijzers ken ik wel van bepaalde Genève modellen, voorbeeld hieronder referentie 131.019. Ik denk niet dat ze origineel zijn voor jou Seamaster De Ville.

IMG_2056-2_300x300

3 likes

@Lieuwedv Ok, is dat jammer of is dat niet erg?

Ik viel juist op die dunne wijzertjes… En waarom zou men de wijzertjes vervangen hebben… Kan natuurlijk hoop gebeuren in 65 jaar. Glaasje stuk, wijzertjes krom, verder vind ik het prima. Ik kan er wel mee leven, ik zie het maar als een upgrade.

Heten:quick release , zijn echt heel makkelijk

1 like

gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst! En dit topic is ontpopt tot een zeer vermakelijk en leerzaam topic.

2 likes

Volgens mij is @Casi0 's middle name vermakelijk topic​:joy::joy:

1 like

@Jtrommel Ik wil een andere account naam: 0mega Mindy Casi0.
Ook leuk om te vermelden, hij loopt al sinds dinsdagnacht twee uur nog precies op tijd. Misschien paar seconden voor. Ik ga hem in beweging houden kijken wat ie in een week doet.

3 likes

Ff aanvragen @Jur :+1:

Gefeliciteerd met je eerste Omega. Ik vind die verkleurde wijzerplaat heel mooi. Heel veel plezier ermee!

1 like