Hoera mijn eerste Omega!

In het echt is het nog mooier tropical dan op de foto, moet wel glaasje polijsten, want met zonnetje erop zie je de krasjes schaduw wel.
:sun_with_face: :parasol_on_ground: :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd met je eerste vintage Omega.

1 like

Ik zie deze post nu pas.

Nee, zeker niet bedoeld als kopie, in tegendeel.
Bedoel het als een Omega uit de goede oude tijd.
Sorry als het verkeerd over kwam.

De vintage Omega in algemene zin kan me juist erg bekoren. Hoop er zelf ooit nog eentje binnen te halen.

Je wordt er ook rustig van, het geeft opa vibes.

1 like

Ongeacht wat anderen je vertellen: dit is gewoon echt een mooi gepatineerde wijzerplaat. Patina kan uit van alles bestaan en -een heel enkele keer ook uit een schimmel- maar dat lijkt hier niet zo en al zou dat wel zo zijn is het nog een legitieme patina. Heel veel mensen zeggen wel dat ze een ‘eerlijk horloge met patina- prefereren boven de zgnd ‘als nieuwe wijzerplaten’ die vaak ook nog eens een redial zijn. In de echte wereld zoeken de meeste gewoon een horloge met een smetteloze plaat. Je hebt een mooi horloge!

3 likes

Ehm. Smaken verschillen denk ik.

2 likes

Ik zie er ook geen rottige schimmel in en dan nog er zijn ook veel goede schimmels, penicelline, franse kaas, in het echt is het zelfs nog mooier, het is een landkaart, een maan oppervlakte (moonwatch!?) . De foto geeft teveel contrast, in het echt is het veel zachter, geen spikkeleffect ofzo.

2 likes

Mooi ding!!!

1 like

Mensen snappen soms niet hoe ze een foto moeten inschatten. Witbalans, contrast, etc. Het blote oog ziet dingen heel anders.

Elders staat een goede tip bij een soortgelijke wijzerplaat: wijzerplaat 3 minuten in 65 graden heet water. Dan is 'ie weer als nieuw.

Ik zou het voorlopig lekker zo laten.

Heb je foto’s bij weinig daglicht?

1 like

Even jouw foto bewerkt. Dan oogt het al heel anders.

1 like

Geen enkele garantie dat dat goed gaat, alle wijzerplaten zijn anders, bij sommige ben je alle bedrukking dan ook kwijt.

7 likes

Over wie heb je het nou?

Het heeft niks te maken met ‘hoe’ je kijkt. Ik neem even aan dat je weet waarom patina ontstaat.

Kunt het allemaal enorm gaan zitten ophemelen maar er zijn ook genoeg Omega’s uit deze periode die het niet hebben, dus het blijft een kwestie van smaak.

Maar ga niet zitten doen alsof dit het uniek en heel veel meer waard maakt.

2 likes

Volgens mij kun je mij op veel dingen betrappen, maar niet dat ik het heb over “waarde”. Daar ligt mijn interesse totaal niet.

1 like

Fijn dat je dat ene woord uit de reactie het belangrijkste vind. De strekking was wel duidelijk verder?

1 like

:popcorn:

1 like

Het meest realistische scenario is toch wel dat je eigenlijk kijkt naar een petrischaaltje waar ±65 jaar geleden een mannetje bij Omega die een beetje verkouden was, of gewoon een rokershoestje had, in gehoest heeft. En dat schaaltje staat sindsdien op kweek.
Mijn diagnose is dat de man verder kerngezond was, geen kwaadaardige tumoren of kankers te ontdekken. Het roken heeft waarschijnlijk de goudgele uitslag gevormd, nicotine (en de teer) is venijnig spul.
De man heeft zijn pensioen gehaald bij de Omega fabriek en is daarna nog vaak met zijn vrouw en de caravan op pad geweest door heel Europa.
Und wenn sie nicht gestorben sind, dann leben sie nich heute.

3 likes

image

3 likes

:joy:

Hoe kijk jij hier tegenaan @PeterLC ?

Gefeliciteerd met je aanwinst, super mooi horloge en wat is die mooi verjaard zeg.