Hallo
Ik las net dat Dennis heeft 63 horloge’s in zijn bezit. Is dat nou extreem of zijn er nog meer forumers die zo’n collectie hebben ?
Hallo
Ik las net dat Dennis heeft 63 horloge’s in zijn bezit. Is dat nou extreem of zijn er nog meer forumers die zo’n collectie hebben ?
Ach dat is toch een “gewoon” collectie-tje
heb er zelf maar 7
en jij zelf dan?
Ik heb maar 5 stuks
Jeetje 124 stuks … je maakt toch wel grapje , he
Misschien kan Henrik hier eens een enquete aan wijden ?
Ik heb zelf geen idee wat nou extreem is, volgens mij kun je best een horloge freak zijn met maar 5 horloges.
Ik beschouw mezelf meer als een verzamelaar, heb er ook meer als 100
maar of dat nou zoveel is ?
Gerd R. Lang de eigenaar van Chronoswiss is ook een verzamelaar, van met name Chronografen, hij heeft er een paar duizend.
De 500 meest interesante staan in zijn boek ““Chronograph wristwatches to stop time”” zowel in Engels als Duits uitgegeven ISBN 0-88740-502-9
groet Andre
Zoals het er nu uitziet blijft het ook alleen maar groeien. En ik kan erg moeilijk afstand doen van mijn horloges dus verkoop er eigenlijk nooit 1.
Deze week komen er weer drie bij.
Een Seiko Black Monster.
Een Seiko Orange Moster.
En een Vostok Ice breaker met blauwe seconde wijzer.
Mvg Dennis.
P.S. En ik denk dat ik de Zeno SOS Volgende week bij Sayin ga bestellen.
Zo blijft het eigenlijk maar door gaan maar de duurdere horloges koop ik er maar twee per jaar van! De volgende word zoals het er nu uitziet een Lange & s. Moonphase.
Moet je eens na gaan hoeveel dat kost. Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoeveel het horloge kost.
prachtige klok Dennis, die Lange & Söhne maar das wel even slikken als ik de prijs zie.
waar ligt de grens bij jou, wat betreft een duurdere horloge( 2x per jaar)
ik vind 2000 euro zo wie zo altijd de grens wat mij betreft.
en dat geef ik dan alleen nog uit voor een vintage die ik absoluut niet kan laten lopen ,maak mezelf dan maar wijs dat het ook een soort investering is.
groet, Andre
Dat is ook wel zo’n beetje de grens. Daarboven word het mij ook te gek.
Mvg Dennis.
De stand is nu 81 na aanschaf van wat nieuwe horloges.
Mvg Dennis.
in een container?
Ik heb mijn horloges ondergebracht in zelf gemaakte wand vitrines van 130x65x14 ,de (houten) standaardjes maak ik ook zelf.
Een kluis bij de bank is aan te bevelen. Niet al te duur en ‘relatief’ erg veilig.
In een kluis bij de bank Jürgen ?
wat heb je dan aan een verzameling ,ik wil ze zien en dragen.
Hein, Om ze nou allemaal precies te gaan benoemen met merk- type- jaartal etc.
o.a. Rolex - Patek - Poljot - Favre - Seiko - Angelus 12x - GP - JL - Lancet -Tissot - Morrow - Breitling -Glashütte en Dypsa
hier nog een andere vitrine met o.a. vestzak horloges
Amerikaanse Elgin & Walthams en Engelse Bolton - Cooper- en Chinese Duplex
Mooi gedaan die vitrines André.
Even een beetje OT maar ik kan me met de nieuwe wapenwetgeving niet voorstellen dat je dit zo mag plaatsen. En dan niet alleen de wapens als ook de munitie?
Henrik,
Volgens mij past dit onderwerp eigenlijk in een andere rubriek ,
de Colts zijn oude zwartkruit percussie .44 revolvers, en zijn niet verlofplichtig,ook de derringer uit 1880, die weliswaar cal .41 patronen verschiet is vrijgesteld.
tot bouwjaar 1945 is eigenlijk alles op zwart kruit vrijgesteld, met een enkele uitzondering.
zolang patronen (ongeladen) stevig verlijmd op een ondergrond bevestigd zijn
is dat toegestaan.
behalve horloges,verzamel ik dus ook antieke vuurwapens (en ook wel nieuwe op verlof)
Heb je de Dugena al terug ??
groet, Andre
Is inderdaad OT Ben ook schutter maar nooit zwartkruid geschoten, dat mag bij ons op de vereniging (KSVR) niet meer (voor mijn tijd).
De Dugena komt er aan! Zal posten.
Herman, ik ben erg benieuwd naar je collectie. Foto’s? Lees: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,14
Dan heb je wel wat gemist Henrik, ik schiet liever met die antieke dingen, terugslag nihil, en je moet er wat voor doen om ze te laden,bij de meeste verenigingen die ik ken is Zw.kruit geen enkel probleem,
Ga een keer mee als gastschutter dat kost niets, mag je zelf kiezen waar je mee wil schieten.
groet, Andre
Herman, eerst moet je jouw afbeeldingen op een server plaatsen zoals www.photobucket.com (dit is gratis) als je foto’s er op staan zie je een [img]
code onder iedere afbeelding,
die IMG code kopieer gewoon tussen je bericht op het forum.
dat ziet er zo uit :
deze code zorgt ervoor dat deze specifieke afbeelding telkens wordt opgehaald uit photobucket,klinkt misschien raar,maar het werkt nou éénmaal zo.
dat je geen afbeeldingen rechtstreeks kan plaatsen op het forum,zoals met een gewone email, heeft er mee te maken dat het forum anders overbelast raakt en er veel te ““zware”” foto’s geplaatst zouden (kunnen) worden.
Succes, Andre (ook 50+)