Hoeveel horloges heeft men gemiddeld? Bij welk aantal vind je het te gek worden en verkoop je iets? Hoe bewaar je ze? En belangrijker nog. Schroom niet om ze te laten zien hier.
2 piece Collection. Met moeite teruggebracht naar 2, maar geeft meer rust. Ik vind het zonde dat ik er maar 1 per keer kan dragen en anders liggen ze maar te wachten.
De p1lot one
Vlieger, titanium, handopwinder, leer, No date
De Davosa argonautic lumis.
Duiker, staal, automaat, op staal, datum
De meest recente gezamenlijke foto
Ik heb er nu zeven, waarvan een bij de horlogemaker ligt. Krijgen niet allemaal evenveel polstijd en ik denk zelfs dat er binnenkort één of twee het veld zullen moeten gaan ruimen. Al was het maar om aan mijn meisje te kunnen laten zien dat ik niet alleen maar horloges koop maar soms ook wel eens wat weg doe. (De verhouding aankoop/verkoop loopt natuurlijk volledig scheef, dat weten we allemaal…)
Naast mijn gewone horloges heb ik ook nog een paar projectjes/opknappers, die meestal weer na een al dan niet geslaagde opknap operatie ook weer de kist moeten verlaten.
Maar om een echt aantal te noemen: het streven is 5 of 6. Maar dat vind ik steeds moeilijker worden, omdat er inmiddels wel een paar echte eindklokken aanwezig zijn.
'k beschouw het als een eer dat je in een 2 piece collection uitgerekend een P1lot One hebt.
zelf heb ik een collectie van zo’n 10 horloges
Maar bij mij komt dat ook doordat elk horloge wel iets van een verhaal heeft…
Ik “kreeg” de Swatch bij een Jaarabonnement SnowWorld, de Aluminium Verdal, en de Titanium DumeT Instrument 2, die zijn inmiddels wel bekend, de Zentra Savoy ook… 't was een krijgertje… liep niet naar behoren, enige TLC later… liep ie weer als een zonnetje… de Periscope, spreekt voor zich…
de Raketa 24h, “gewoon… omdat ik em leuk vond”… de Vostok ernaast… omdat ie net zo oud is als ik , de Komandirskie… omdat ik vind dat iedere liefhebber een “russische Rolex” in zijn collectie moet hebben… de Braun Chronodate… eveneens een krijgertje, liep ook niet goed… wederom wat TLC en een verse batterij… klaarrrr… :)… ontbreekt nog in de kist, mijn P1lot One… maar die heb ik om vandaag… geen zin om em af te doen…
Nu zo’n 8 stuks. Ik vermoed dat 10 mijn maximum is.
Bij die horloges zitten wel twee chrono’s, een Quartz van wijlen mijn grootvader en mijn trouwhorloge…
Dus de helft van de collectie is er om te blijven.
3 a 4 max hier. Meer dan dat heb ik niet nodig vind ik.
Ah joh, eentje links en eentje rechts. “Going Schwartzkopf” heet dat tegenwoordig
Maar euh… ik heb er nu 8 of 9. Ze kosten allemaal net niks, mijn duurste is een smartwatch. Ik wil er nog twee bij die samen een factortje 10 meer kosten dan de rest ;).
doe’s gek… doe een “Hayek”…
Rond de 25 nu.
Waarvan 3 dailies. Heuer 1000, Rolex ExII en Speedy
Gemiddeld een stuk of 25 maar dat wisselt nog wel eens. Vrijwel allemaal Russen omdat daar mij passie ligt.
een paar
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/russisch_zpsc2ejikoq.jpg.html][/URL]
Hier vijftien en binnenkort zeventien (twee incoming)
Daarvan gaan er negen niet weg omdat er geschiedenis aan zit.
Wel in ogenschouw nemen dat ik al wat “ouder” ben en zodoende heb kunnen opbouwen, gedurende het leven.
Ergo, straks acht stuks over om mee te “spelen”
In mijn top jaren had ik er 70, ondertussen heb ik het afgebouwd naar een 5-10. Het blijft wel leuk om af en toe te flipperen.
Je kan er immers maar 1 dragen.
Hier een stuk of 7. 1 is voor onderhoud weg. Rest zijn projectjes.
Vijf. Een lijk: een Pomar, waarvan de automaat het niet doet, terwijl ik hem daar juist voor had aangeschaft (via Catawiki). Ik denk, dat het aantal in de komende twee jaar wat zal groeien. Ik ga namelijk binnenkort tijd over houden en ik ben gematigd bezeten van horloges, vooral dressers.
Ik heb er 3 en momenteel 2 incoming. Die blauwe maandag dat ik op het forum zit ( men heeft me nog gewaarschuwd voor het virus ) , blijkt deze dodelijk te zijn voor mijn portemonnee. Toen ik hier begon had ik alleen een daily en een inmiddels verkochte weekender.
Horloge box telt 12 slots. Zodra ie begint vol te lopen moet er zeker wat uit. Meestal zo’n 9 slots gevuld, maar dat vooral omdat een Swatch of Suunto geen plekje verdienen in de kist
Ik bezit denk ik 6,5 topstukken. 1 kocht ik samen met een goede vriend en die heeft een omgangsregeling.
Ik zit nu op 5 dus dat valt reuze mee, nog geen horlogedoos dus geen mooie foto’s van alle 5.
Wanneer het genoeg is geen idee, tot nu toe nooit een horloge verkocht. Alle horloges tot nu toe bij een speciale gelegenheid gekregen/gekocht. Misschien als ik meerdere duurdere horloges heb ooit deel verkopen voor holy grail, maar dat is nu nog niet van toepassing
Tijdens het toppunt van mijn verslaving zat ik aan 100 … nu streef ik naar 6.
Kwaliteit boven kwantiteit