Hoeveel horloges?

Ik heb er 8 die ik met enige regelmaat draag. Doe niet aan daily beaters. Dat zijn ze allemaal namelijk voor mij. Hadden ze maar geen horloge moeten worden.Dan nog een stuk 8 die deels uit elkaar liggen of nog nagekeken moeten worden of die ik gewoon niet draag omdat ik ze niet mooi vind maar toch niet weg doe.
Verzamelfoto heb ik niet echt. Deel van mijn collectie is hier op het forum wel terug te vinden.

Ik bewaar ze om mijn pols, dat is het veiligst!

7 likes

Dat gevoel ken ik!
Ik heb redelijk recent van iemand een MM even mogen bekijken en passen, daarna is mijn “visie” behoorlijk omgeslagen!

1 like

Helaas door mijn werk gaat die " flieger" bij mij niet op… :wink:
Dat is geen daily beaten, maar slopen!
Er is een groot verschil tussen een horloge gebruiken of verzieken.

Vijf die ik actief draag. Nog 3 van vroeger die ik niet draag en bewaar voor m’n zoontje.

:smiley:

2 likes

Seiko geeft heel veel horloge voor het geld. En ik vind ze nog mooi ook. Dat laatste is uiteraard zeer persoonlijk.

1 like

Tof hoor die oranje band :wink:

Ik heb er nu zo’n 20. Enkelen hebben sentimentele waarde en draag ik zelden. De rest draag ik allen afwisselend met veel plezier. Ben overigens nog lang niet klaar met de verzameling!

2 likes

Ik moet toch een keer een MM proberen. Vind ze er op foto’s super uitzien!

Enige nadeel is de krasgevoelige bezel die niet van keramiek is en dat je volgens mij het hoeloge niet echt makkelijk een servicebeurt kan geven. Moet die naar Japan en ik denk dat die kosten best wel hoog zijn…

Helemaal waar!!!
En ik ben ondertussen de toppers van Seiko net zo gaan waarderen als de “alleen dure klokken” merken

Is er ondertussen niemand in de buurt die een mechanisch (grand)Seiko uurwerk van verse olie kan voorzien?

Prachtig uitgebalanceerd trio!!

haha een ‘‘rolex’’ sub die in een bakje ligt te verstoffen.
Die heeft vast Turkse roots.

2 likes

Ik had hem ook al gespot. De niet functionerende datum loupe suggereert in ieder geval dat het om een Bolex gaat… Samen met z’n plek in het restanten bakje…

Als ik zo lees is ie niet veel krasgevoeliger dan keramische bezels. Uiteindelijk krast alles als je ruw ergens tegenaan komt (muur ofzo).

Op het moment 5, maar ik wil eigenlijk terug naar 1, de Explorer komt vrijwel niet van de pols. De rest mag weg…

1 like

Vind je?

Deze foto’s maakte ik in Indianapolis 2 jaar geleden bij deze horlogehandelaar:

Ik heb er nog een digitale Timex vandaag gehaald, maar de vitrine’s waren mij te ongeorganiseerd om daar iets fatsoenlijks tussenuit te graven… :tongue:

2 likes

Gisteren had ik er 11, nu nog 8… doe iets goed fout… :grinning:

Ik heb een Certina , een Hamilton, 2 Seiko’s (1duiker en 1dressachtig), een Tissot, een Swatch en een G shock. En deze worden allen met grote regelmaat gedragen. Op dit moment ben ik erg tevreden met de collectie. Er komt eerst dus ook niets bij.

1 like

Ik heb er 8 waarvan ik er 4 regelmatig draag. Heb er wel is aan gedacht een aantal te verkopen, kom er steeds op terug :grin:

Ook niet de bvlgari vergeten :joy:

Thaise roots geloof ik, ooit eens van mijn moeder gehad met nog een paar bekende merken. Zijn nu allemaal kapot.
Droeg ze alleen op mijn werk, hebben heel wat te verduren gehad. Zonde om op mijn werk een goed horloge te dragen.
Maar heb wel aan mijn moeder gevraagd " ma, als je weer eens op vakantie gaat koop dan een een echte Rolex. Waarschijnlijk is ze geschrokken van de prijs want ik heb nooit meer een horloge gehad :joy: