Hoeveel horloges?

Welk model superocean draga je als daily? Niet erg dik?

Plus of min een stuk of 2 beschrijft dat precies mijn collectie.

Ik val denk ik in de categorie teveel, ik heb een doos waar er 18 in kunnen:
2016-05-07_09-30-33

Dit is de bovenste laag:
2016-05-07_09-31-48

Dit de onderste:
2016-05-07_09-32-17

En dit is een deel van mijn project horloges:
20160507_093432

Tsja, een beetje uit de hand gelopen kun je het denk ik wel noemen…

12 likes

Deze draag ik… vond het de eerste 2 dagen een beetje dik en daarna totaal niet meer storend.

4 likes

36 stuks, waarvan 20 Seiko

7 likes

Ik heb een aantal horloges in de kist, maar gezien ik die nooit draag en ook deels als onderdeel van een ruil heb verkregen tel ik ze niet mee.

Wat ik na dé verkopen van afgelopen week nog wel heb is de SBDX003 (profielfoto), een niet hele speciale G-Shock voor als er echt geklust o.i.d. wordt en nog mijn eerste horloge, een Casio F-28W. Ik verwacht echter dat de collectie de komende tijd weer wat gaat groeien :grin:

Rolex SND en Rolex Datejust. 2 Toppers heeft me wel heel lang een stukje rust gegeven :slight_smile:

g

4 likes

Nog maar twee ( van de 19 ) en dat is voor mij genoeg.
Een Bulova Accutron uit 1960 en een Rolex GMT Master 2 uit 2015.
De laatste zit ,sinds de aankoop, aan mijn pols geklonken .

Variërend tussen 1 en 10, nu 4. Allemaal automaten en in verschillende stijlen. Eentje (zie foto) gaat nooit weg, de rest fluctueert soms. Al is het de laatste tijd redelijk rustig…

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/3/f/3f64f1942c2ffd482af48179605a5f85cd473526.jpg

5 likes

Foto volgt nog. Er is een horloge bij de horlogemaker namelijk. Ik heb voor ik hier kwam altijd een paar horloges gehad. Een simpele G-Shock en plakmerk klokjes. Jaar geleden een Seiko en Orient gekocht. Die zijn inmiddels verkocht i.v.m. iets te klein. Heb e.e.a. teruggekocht en heb nu 10 horloges in de doos. Naast een Tag Heuer een G-Shock MT-G en verder vooral Seiko’s. Ik krijg trouwens steeds meer voorkeur voor Seiko als merk. Mijn idee om te sparen voor een Breitling wat ik lang had is aan het veranderen. Zo’n Marinemaster vind ik erg aantrekkelijk worden.

Gisteren nog 18, maar was verstandiger gezien de omstandigheden van een grail afstand te doen…:pensive:

Maar heb er dus nu nog 17, waarvan 2 ‘echte’ toppers en ook nog een behoorlijke vintage-topper. :smile:

11 handopwinders
4 automaten
2 quartz

Momenteel 3, maar is de bedoeling dat het er weer minimaal 5 worden.

2 likes

Halverwege vorig jaar kon ik nagenoeg elke dag van de maand een ander horloge dragen.
Inmiddels flink verkocht en een Oris Aquis terug gekocht. zit nu op circa 20 klokjes variërend o.a. Swatch, Orient, Tissot en Certina.
Omdat ik op dit moment eigenlijk alleen maar de Oris draag heb ik besloten om nog meer de deur uit te doen en vervolgens 1a2 terug te kopen.

1 like

Stuk of 20 inmiddels, loopt wat uit de hand hier :joy:

2 likes

12 horloges die ik regelmatig draag.

En een bak vol waar ik eigenlijk niks mee doet.

Ik ben tegenwoordig tevreden met 3:

4 likes

Ik heb er momenteel 9.

Op dit moment 5 horloges, nog 5 lege vakjes te vullen!

Had er 3, toen 2 en nu 1 simpel klokje…

2 likes

Ik heb er momenteel 8.
Twee daarvan gaan nooit de deur uit.
Ik hoop in de toekomst naast de 2 "sentimentals " en de “daily beat to sh*tter” een 2 of 3 piece collection met toppers in de box te krijgen.
Worden er toch 5 of 6 dan…:astonished:

1 like