Hoeveel korting op een nieuw horloge?

Korting, wij Nederlanders zijn er dol op. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie ervaringen bij de AD. Hoeveel korting hebben jullie gemiddeld gekregen over je nieuw aangeschafte horloges. En dan heb ik het natuurlijk niet over de enorm populaire modellen waar je geen korting op kunt verwachten.

Ik heb eigenlijk al mijn horloges met een forse korting aan kunnen schaffen, ook diegene die besteld moesten worden. Soms nog gecombineerd met bonnen / nieuwsbrief acties etc.

Benieuwd naar jullie ervaringen. En misschien leuk om je verhalen te delen in de comments!

• 0 - 5 procent
  • 5 - 10 procent
  • 10 - 15 procent
  • 15 - 20 procent
  • 20 - 25 procent
  • 25 - 30 procent
  • 30 - 35 procent
  • Meer meer meer
  • Ik wist niet dat korting een optie was
  • Ik koop niet nieuw
0 stemmers
2 likes

Rolex 0%, Tudor 13%. Beide bij Schaap. Seiko van Siebel bijna 50% haha. Weet niet of de laatste telt als een AD.

3 likes

Dat moet echt beter kunnen!

1 like

Geen korting is een kwaliteitskenmerk zeggen wij altijd 🫵🏻

6 likes

Breitling pre corona 25%
Breitling in corona 15%
Omega 15%
Tissot en Hamilton 15-20%
Rolex korting? :man_shrugging:t2:

Tot zo ver mijn persoonlijke ervaring. Overigens ben ik meer op zoek naar de juiste ervaring ipv de beste deal, onderste uit de kan of hoe je het ook wilt noemen.

Als je een Daytona mee krijgt voor list, betekend dat dan 50% korting gezien die ongeveer het dubbele waard is bij doorverkoop?

4 likes

Rustig @munkel :joy:
IMG_4233

11 likes

:joy:

1 like

Ik zag je wel typen hoor beste vriend :grin:

1 like

Voor hoeveel van de list prijs koopt de AD hem eigenlijk van de leverancier?

De Orient Bambino verkopen we ong 90 eur aan distri.

Gemiddeld heb ik niet zo veel korting afgedongen op m’n horloges, maar de grootste klapper was wel iets van 900 euro in mindering op de prijs van een Casio MR-G (ging van 2800 naar 1900).
Op die manier tikt het wel lekker aan.

Mijn Breitling heb ik voor zo’n 15% - 20% minder meegekregen dan de list price. Heb betaald voor een Breitling op rubber en kreeg een Breitling op staal + rubber mee. Dat scheelde me toen zo 600/700 op list.

Seiko’s kunnen vaker voor 50% wel voorkomen. Zeker in Roermond

Ik weet het niet voor elk model maar vorig jaar was de inkoopprijs van een stalen GMT ongeveer 7k

1 like

Geen korting betekent een realistische prijsstelling.

Over kwaliteit zegt het, zo vrees ik, totaal niets. Zeker niet in de huidige luxe-markt. Want vergis je niet, de horlogemarkt is dood, lang leve de luxe-markt.

7 likes

Hangt heel erg van het horloge af én de AD die je (online) vindt. Zo kreeg ik pre-Brexit 50% korting op een mooie Seiko bij een Engelse juwelier.

Verder is mijn ervaring bij Chopard dat er geen cent korting vanaf kon bij de AD (zal aan het model hebben gelegen).

Bij Archimede is mijn ervaring: gewoon list price betalen.

Ik weiger te onderhandelen. Als ik een product dat ik wil hebben aangeboden zie voor een prijs die ik wil betalen koop ik het, anders niet.

5 likes

De winkeliers zullen blij met je zijn :stuck_out_tongue:

Precies dit in winkels, ben toch niet op de bazar van Alanya…

4 likes

daarom van tevoren een prijs afspreken en in de winkel is alleen nog de overdracht