Hoeveel mag je (van jezelf of je partner) uitgeven aan horloges?

Herkenbaar; bij mij ook zo

Even een vraag aan jullie; Stel jezelf dan een budget en ga je dan shoppen naar dat budget? Of hebben jullie een andere methode? Ik wil namelijk altijd een specifiek horloge. Dus nu heb ik m’n pijlen op een Cartier Tank op de stalen band en dan het budget bij elkaar sprokkelen maar het gebeurd ook vaak, dat m’n ā€œtrekā€ weg ebt na verloop van tijd.

1 like

Effe een klokkie er in smijten :smile:

4 likes

Nee toen nog niet geloof ik

Hij bedoelt daarmee wat jij je ā€œhorlogepotjeā€ noemt.

Oeh! Slim! Ga ik ook eens proberen

1 like

Zo werkt het bij mij ook zo’n beetje, er is een bovengrens aan wat mijn horlogecollectie in totaal aan waarde vertegenwoordigt en wil ik wat anders dan gaat er wat uit en soms een verantwoord bedrag erbij, en daar is het klaar mee.

@Vaseline , ik heb jouw laatste opmerking gevlagd, aangezien ik jouw manier van benaderen van mij, in verschillende topics, ongepast vind en deze zelfs wat obsessief overkomt.

1 like

Een ā€˜goed doel’ bestaande uit een paar horloges voor minderbedeelden.

First world problems…

(Ook grapje natuurlijk)

Is dit nog enigszins rekbaar of gewoon een keiharde lijn?:crazy_face:

1 like

Ehm, bij mij is het tot nu toe, dat ik iets zie, vaak bij de bekende dealers, op het forum, op een GTG, op YT of de socials, dat ik interessant vind en me hier dan wat in ga verdiepen en dan beslis of het iets voor mij is en ik hier geld aan ga besteden.

Het is een beetje een vreemde knaap, maar ook die moeten we accepterenšŸ˜‚

1 like

Dat is hier precies hetzelfde, nu de Kermit verkocht.

Voor meer andere leuke dingen in het leven. Was er ook te voorzichtig mee en deze was best wel opvallend daarvoor in de plaats een onder de radar Rolex Explorer gekocht een horloge welke echt een GADA is. En dat voor de helft van de waarde van de Kermit.

3 likes

De horlogehobby heeft mij wel laten zien hoe extreem rekbaar mijn budget blijkt te zijn.

En hoe creatief ik ben ik het vinden van argumenten om dit budget elke keer weer op te rekken.

5 likes

Hey, ben beetje verbaasd. Dacht dat dit toch wel een schot in de roos was, voor jou.

bij Q?

1 like

Ik mag van mezelf altijd wel wat geld achter de hand hebben voor wat dan ook.
Als voorbeeld, mijn zoon heeft net een huis gekocht.
Zonder wat hulp van ons had dat er niet ingezeten.
Dan wil je toch niet dat dat geld in nutteloze dingen zit die in een kast ruimte in liggen te nemen.
Of dat je wekelijkse buitendedeurlunch er even niet inzit.
Ik moet er niet aan denken.

3 likes

Om in horloges te denken… er is nog wel ruimte voor een mooie Tudor :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Partner? Welke partner? :upside_down_face:.

Van mezelf? Eerst sparen. Dan pas uitgeven. Ach bijna klaar dus als de price right is en die bevalt. Wellicht binnenkort list bijna €15 k. Voor iets op staal…

1 like

Nee , worn watch. Die andere huisdealer.

1 like

Zeker, hier net zo.
Maar dat is per persoon natuurlijk verschillend. Dat is van zoveel zaken afhankelijk.

Bij mij staat het (gelukkig) ook volledig los van het bedrag wat ik achter de hand wil houden.

Gevoelsmatig is 20 k wel echt het maximale wat ik aan een horloge uit zou geven. Of het moet wel hƩƩl erg bijzonder zijn voordat ik zou overwegen om dat bedrag eventueel op te rekken.

3 likes