Oh. Ik was in de veronderstelling dat het voornamelijk reïncarnaties van geëlimineerde gebruikers betrof?
11 a 12 k.
Vrouw wil max. 5k uitgeven.
Per bankrekening neem ik aan?
Als je je dak maar kunt vervangen zonder lening o.i.d. En de auto ![]()
Het is zo’n makkelijk oud topic… komen allerlei verhalen voorbij. Gewoon een bedrag wordt er gevraagd. Jij hebt een kekke AP en een skone Speedy. Jij kunt dus op zun minst 50k noemen hier
Toch ![]()
In 2016 ongeveer 1500 uitgegeven aan een Oris Aquis
In 2023 ongeveer 2200 aan een Tudor
In 2025 ongeveer 3000 aan een Tag Heuer
In 2027 ongeveer 7000 aan een nader te bepalen geboorte horloge (krijg ik van partner)
Ja, ik zie de stijgende lijn ook, dus zal de komende 25 jaar wel een dure hobby worden ![]()
Ik vermaak me prima met m’n Casio’s, Seiko’s, Chinezen en een GS, dus niet veel eigenlijk.
Ook daar kun je de hobby en passie mee beleven ![]()
Was in 2020 het huidige vrijdagtopic nog een zondagtopic?
![]()
Ja, dat zijn er ook wel 'n paar.
Nou ja, dat dus.
Bekend probleem, dus. ![]()
Nice! Gefeliciteerd!
![]()
Tegenwoordig beginnen we op vrijdag al aan het weekend! ![]()
Ik heb net voor een kleine € 2.000,- een nieuwe The Citizen besteld; dat wordt dan mijn vierde. Mijn echtgenote kijkt dan wel bedenkelijk, maar dat is meer omdat ze niks met horloges heeft dan om het geld.
Ze heeft zelf één horloge dat ze ooit voor een tientje of zo op een cruise heeft gekocht en daar is ze volkomen tevreden mee. Zolang we alles kunnen kopen en doen wat we nodig hebben en leuk vinden, en dan nog geld overhouden en regelmatig de kinderen wat toestoppen en geld voor onze kleinzoon opzij zetten, vind ze het prima.
Zeker. En Als ik al die verhalen hier lees over onrust en dergelijke. Gelukkig geen last van ![]()
Dat inderdaad.
en dan bedenk je redenen om eroverheen te gaan ![]()
het forum is toch wel een beetje een praatgroep voor mensen met een uit de hand gelopen hobby
redenen om eroverheen te gaan
Nou
er zijn wel momenten dat je iets oprekt, maar dan blijft het uit zichzelf binnen een marge van 10%. Ik kan wel streng zijn en mijn "short"list is lang genoeg om in meerdere prijsklassen wat passends te vinden.
Andersom is het ook wel gebeurd dat ik (te) ruim binnen budget ben geëindigd.
Het beste is om geen budget voor de collectie vast te stellen. Dan kun je er ook niet overheen gaan. ![]()
Ik heb geen vaste criteria, slechts mijn beoordelingsvermogen of ik al dan niet iets voor mezelf kan verantwoorden.
Precies dat dus.
Ik ga binnenkort een vakantie huis kopen. Lijkt me een handigere investering van mn centen. (en zeker van dat soort bedragen)
Je had toen beter een kilo goud kunnen kopen ![]()
Ik ga binnenkort een vakantie huis kopen
Ho eens
Is het vakantiehuis een bmw geworden ![]()
Je had toen beter een of twee bitcoin kunnen kopen
Jah
Bij mij is het een combinatie van 2 zaken: gedurende het jaar maximaal 2 maandsalarissen. En aan het eind van het jaar room ik mijn rente. beleggingen, spaargeld af (indien gegroeid) naar 2x de box 3 vrijstelling. Dat gaat dan naar consumptie. Dat kan de ene keer een auto of een badkamer zijn, de andere keer een horloge. Maar aangezien ik niet elk jaar een andere auto of nieuwe badkamer nodig heb, winnen de horloges vaker ![]()