Hoeveel mag je (van jezelf of je partner) uitgeven aan horloges?

Net terug van mijn laatste aankoop. Dit dus:
istockphoto-656909910-612x612

3 likes

Mooie om te lezen.

1 like

Ik geef er niks (meer) aan uit want ik heb ze al? :joy:

Net zoveel als ik zin heb, zolang ik er maar niks structureels voor hoef te laten!

2 likes

Ik mag uitgeven wat ik verantwoord vind! En dat geldt ook vice versa!!
Zo hebben we het al heel lang leuk met elkaar!!!

1 like

ā€œA’je d’r hjee’n twaeje op d’n bank ā€˜eit, mo’je d’r hjee’n neme’, m’n knaeh’t.ā€ – mijn moeder, net worth 12.000 ball’n na vele jaren schrapen. Die levenshouding is niet per se een garantie voor, of indicatie van, grote rijkdom.

1 like

Ik lees dit topic door het gat in mijn hand…

13 likes

Geld maakt niet gelukkig, horloges wel. :crazy_face:

6 likes

Ik probeer een buffer op m’n bank te houden waar ik een jaar mee kan overleven als het moet.
Ook probeer ik voornamelijk horloges aan te schaffen die ik ook weer snel kan verkopen indien nodig omdat er markt voor is en die waardevast zijn/meer waard worden, althans tot dusver dan.

4 likes

Tijd voor een nieuwe vrouw zou ik zeggen :joy:

1 like

Zeeeeeeer herkenbaar!
Een deel gemeenschappelijk maar lekker je eigen vermogen houden, ik kan het iedereen aanraden.

Sterker nog, rationeel gezien kan ik geen enkel voordeel bedenken om alles te delen.
Maar ik hoor graag argumenten.

5 likes

Niets meer :slightly_smiling_face:

1 like

Leuk topic. :innocent:

1 like

Ik mag enkel nog geld uitgeven aan horloges die ik echt wil.

4 likes

Blijkbaar wen ik snel aan grote getallen…

1 like

Doet me denken aan een uitspraak van Jasper Lijferink ā€œgeld is niets totdat je het omzet naar een product of dienstā€.

1 like

De beste man was niet altijd zo rijk he, die komt

En als ie het niet kan betalen volgens deze regel hoeft ie alleen zn vrouw maar even lief aan te kijken, die zal wel nog meer hebben :joy:

Het is voor iedereen anders natuurlijk.
Bij mij is het zo dat als ik iets moois zie en ik kan het niet betalen, dan kijk ik er verder ook niet naar. Ik ben niet echt een dromer.
Als ik een horloge zie wat ik heel graag wil hebben dan kijk ik of ik dat in mijn ā€˜uitgeef sok’ heb zitten en hak dan de knoop door of niet. Ik ben ook niet iemand die gaat zitten ā€˜sparen’ ofzo, ik kan wel even een tijdje geen geld aan onzin uitgeven (waar horloges eigenlijk ook onder vallen), maar dat zie ik niet echt als sparen.
Kortgezegd: als ik het heb geef ik het uit.

1 like

image

1 like

Om te lezen, bedoelde ik, Niglo.