Hoeveel marge pakt een dealer op inruil?

Ik heb verschillende ervaringen. De inruilprijs zat bijv. bij een Submariner wel eens 1000 euro uit elkaar bij een tweetal grijze handelaren.

Jaap @SuperC is altijd erg netjes qua inruil. Hij een leuke marge, ik een leuke (snelle) deal.

Heb voor de grap ook wel eens bij schaap en Citroen geïnformeerd. Die boden 3950 euro voor een 114060, haha no thanks :joy:

1 like

“S+C deelt ‘t door twee” :joy:

5 likes

Geniale foto :ok_hand:

2 likes

Zag deze op chrono24 voorbij komen. Misschien geeft dit een indicatie van de marges?

4 likes

Het heeft er natuurlijk ook volledig mee te maken waarop je het inruilt. Als je je horloge inruilt op een incourant model zal de dealer eerder geneigd zijn om je er een leuke prijs voor te gaan. Als je wil inruilen op een submariner ziet een dealer liever cash of wat meer marge

1 like

Ik had destijds mijn Tag Heuer caliber 5 carrera bij een bekende AD aangeboden. nou ik heb het voor 3x meer kunnen verkopen. Heb het ook tegen de koper van mijn Tag verteld. Schande wat sommige AD durven te bieden. En dan ook nog een waardebon die je daar moet besteden. Ik snap dat ze wat winst willen maken maar 70% of meer zeg ik nee tegen.

1 like

Ligt ook aan in wat voor staat je het horloge aanbied. Veel dealers voeren vooraf nog een service uit aan het horloge. Reken dan nog de BTW die ze moeten betalen als je geen full-set met papieren inruilt etc. Daarnaast is mijn ervaring dat als je horloge niet courant genoeg is dat ze het überhaupt niet willen. Omdat ze anders een te grote etalage hebben zeg maar…

1 like

ja? Meestal is het toch “nagekeken door horlogemaker en goed bevonden” of “service niet nodig” en dat soort kreten?

1 like

Varieert sterk, volgens mij. Ik zie bij Crownguard vaak wel aantoonbare, recente Rolex services staan, en bij Metropolis vaak gechecked door W&V.

Ja het varieert inderdaad maar ik denk dat een groot deel van de dealers het niet doet.

Checken is wat anders dan servicen of niet?

2 likes

De grijze dealers doen/laten dit toch echt wel regelmatig doen, tenzij er aantoonbare recente papieren zijn van de service die je zelf hebt laten doen. Uiteraard niet alle, maar de hier bekende volgens mij toch wel regelmatig

Koop jij nu ook altijd foute auto’s?
:yum: