Hoeveel mensen zijn er met een 'miljoenen' collectie?

Kom je aan met je Milsub. Telt ie mee voor $175.

4 likes

Gratis! Gekregen van defensie… :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Mooie Fermi-vraag dit, ik zou zeggen orde/grootte enkele tientallen. Als je horlogebezit op een grafiekje zou tekenen kom je denk ik aardig in de buurt als je zegt dat 10 miljoen mensen voor 100 euro aan horloges hebben, een miljoen mensen voor 1000, 10.000 voor 10.000 en 100 voor een miljoen, met misschien een lichte verdikking in de grafiek bij het soort professional/HF’er met een kistje vol Rolexen en speedmasters.

Neither here nor there, maar de laatste miljardair die ik sprak had gewoon een Casio F-91W om.

2 likes

Thanks, dit is nou een mooi rijtje!

Moet je maar even kijken wie TL4 en hoger is.

3 likes

Nee, dit is de buitencategorie, ML-1, ML-3 en de hoogste categorie ML-++

Tegenwoordig kom je daar al in als je éen Rolex in je collectie hebt met overwaarde

2 likes

Oh juist, even niet aan gedacht. De TL4-5-6 zijn hun volgelingen met enkele tonnen. Ik heb begrepen dat TL6 een wachtlijst is waaruit de nieuwste ML-1 wordt gekozen?

2 likes

Ik ken er wel meer dan een paar.

Tuurlijk, genoeg!

2 likes

Bill?

Ik weet een NL miljardair met een horloge met hartslagmeter Dat is zijn enige.

2 likes

De grote jongens hier zitten in het Czapek-draadje. Heb ik van horen zeggen.

5 likes

Oh, er is meer dan dat hoor. Enkele jaren geleden zat er na verhuis van de server een systeembug waardoor we met enkelen kort en blik hebben kunnen werken bij de elite topics, je wil niet weten wat daar zit of besproken wordt.
Zo weten we ook dat vanaf TL5 ze verborgen zitten als TL2 en TL3 voor de rest.

8 likes

Ik woon met een reden in een rijtjeshuis. :shushing_face:

3 likes

Een rijtjeshuis met dubbele bodem zeker?

1 like

Ik heb een parkeergarage onder het huis ja, de McLarens en Bugatti’s moeten wel ergens gestald worden.

3 likes

Ik heb een parkeerplaats bij McDonald’s…

3 likes

Zelfs als je 100+ horloges hebt (en ik weet in ieder geval één iemand op HF), van laten we zeggen 4k gemiddeld kom je nog niet in de buurt van een miljoen.
Sterk verhaal. :yum:

ja maar met één George Daniels-zakhorloge ben je er ook.

1 like

Dit komt misschien als een schok voor je maar er bestaan horloges die duurder zijn dan 4K

12 likes

Hahahaha, ja precies! :wink:

Dat zag jij zo even in het voorbijgaan?

1 like