Nederland is natuurlijk wel het vakantieparkland bij uitstek, dus die veronderstelling is vanuit dat opzicht nog zo gek niet
Ik mis de mensen met een ton aan horloges.
Ik weet het allemaal niet meer, geen zin in een quiz.
zit op pinkpop
Er zijn verzamelaars met hele series PP in platina.
Nederlanders that is.
Repeatertje, perp chrono, jaarkalender… Dan ga je al richting een huisje. Met 3 horloges.
Misschien ben je wel eerder klaar als je de leden telt die het niet halen, zo’n miljoen.
Het zullen er vast niet veel zijn, maar door de extreme prijzen momenteel kan het best gebeuren. Een Speedmaster CK2915 kocht je 20 jaar geleden voor een paar duizend euro, maar ik zie ze nu voor een ton staan.
Nog een paar van die dingen en het schiet al hard op.
Oh!
Dan maar een poll van maken.
- Collectie van minder dan 10 k.
- Collectie van meer dan 10 k.
- Collectie van meer dan 20 k.
- Collectie van meer dan 50 k.
- Collectie van meer dan 100 k.
- Collectie van meer dan 200 k.
- Collectie van meer dan 500 k.
- Collectie van meer dan 1000 k.
0 stemmers
Ja, we hebben er 1 gevonden! Als niemand meer stemt heeft 20% van de leden van dit forum een miljoenencollectie!
Geluk bij een ongeluk
Ik denk dat je een opschepper hebt ontmoet
Er zijn arme sloebers met goedkope horloges, zoals ik, met een pdf om bij te houden wanneer wat gekocht en geserviced is.
Miljoenen centen hebben toch velen van ons? Stiekum ook (multimiljonair). ?
Hahaha, nee viel echt mee hoor… de pdf in kwestie was voor zijn vrouw; in het geval er iets met hem zou gebeuren, (en zodat zij het niet gaat verkopen voor de prijs die zij denkt dat hij er voor betaald heeft…) volgens mij een goede tip voor veel verzamelaars
Als er geen straten zijn heb je ook geen straatroof.
Beste DGB,
Er hebben nu 56 mensen gestemd en 4% heeft een collectie van meer dan 1 miljoen euro.
Even ervan uitgaande dat iedereen naar alle eer en geweten aan de poll heeft deel genomen.
Er zijn natuurlijk mensen op dit forum die bijzonder terughoudend zijn om hun gehele collectie hier te tonen. Het antwoord verbaasd me niet, waarschijnlijk als je op een forum voor kunstverzamelaars dezelfde poll doet, krijgt je waarschijnlijk vergelijkbare percentages.
En zoals ook in het echte leven verwacht ik dat de rijken, rijker worden en de nu al in de minderheid verkerende middengroep zal uitsterven. Ik raad daarom ook iedereen die in de middengroep zit als een malle dure horloges te gaan kopen om maar bij de groep der rijken te kunnen aansluiten. Zelf ben ik geen financieel wonder, dus als mijn adviezen een averechts effect blijken te hebben, mij niet bellen.
En overigens heb ik ook een PDF met alle horloges, hun aanschafprijzen en service historie. En straks op vakantie gaat er een simpele zwitserse duiker mee, die ik gemakkelijk kan vervangen mochten de vakantie ineens een ander verloop kennen.
Iedereen een mooie zomer toegewenst!
Die originele Tommy gun kost ook aardig wat knaken tegenwoordig…
Net een Speedmaster. Ooit een betaalbare tool. Tegenwoordig overpriced.
De 7de van links.
Dat is geen Tommygun, maar een Russische PPSh.
Ik dacht het eerst ook hoor.