Hoeveel mm diameter bij polsmaat

Ik heb een polsmaat van 18 cm, welke horloge maten zullen mij mooi staan?

Ik heb een heel mooi 45 mm horloge gevonden alleen weet ik nu niet of die te groot is voor mijn polsmaat.

Spelen meerdere factoren mee zoals de vorm van je pols, de kastvorm van het horloge, de lug-to-lug maat van het horloge, het type horloge etc.

Daarnaast is mooi subjectief :wink: Om welk 45 mm horloge gaat het?

gr, HJR

1 like

Ik heb ook een 18cm polsmaat en ik draag horloges van 32 tot 43mm. Jij bepaalt toch echt zelf wat je mooi vindt. Ik wil je alleen adviseren geen horloge te kopen die overhangt, waarbij de kast als het ware over je pols uitsteekt.

1 like

Je moet denk ik dragen wat je mooi vindt,soms is dat een grote klatser,maar dat kan ook soms een vintage(lees kleinere)dresswatch zijn.
Ik heb ook een 18cm pols en draag tussen de 34 en 45 mm klokjes.

1 like

Hangt van een aantal dingen af. Niet alleen de omtrek van je pols. Maar bijvoorbeeld ook hoe breed je pols is en of er aan die pols een beetje stevige arm of een ultraslank armpje zit.:wink: In dat laatste geval kan 45mm er al uitzien als formaat stationsklok. Maar ook heel belangrijk is de lug-to-lugafstand van het horloge én of die lugs mooi rond met de pols mee lopen of ongeveer ‘kaarsrecht’ op de kast zitten. Verder kan de dikte/hoogte van het horloge nog invloed hebben en door een relatief grote wijzerplaat en glasoppervlak (en dus bescheiden of zelfs ontbrekende bezel) kan een horloge ook wat groter tonen.

Tja, een heleboel factoren dus (en ik vergeet vast nog iets) niet heel makkelijk te beantwoorden.
Daarom mijn gouden tip: ga het horloge in het echt bekijken en zeker ook om je eigen pols. Alleen dan weet je of het je staat of toch eigenlijk niet.

Succes!

2 likes

http://www.hodinkee.com/articles/mass-appeal-we-weigh-every-watch-worn-in-the-hodinkee-office-in-one-day :wink:

Ik heb een 19,5 cm pols en draag tussen de 36 en 42mm. Het mooist qua formaat vind ik 40mm. 45 is veel te groot.

Persoonlijk vind ik 45mm ook te groot, onafhankelijk van of je nou dikke polsen hebt of niet. Ik zie niet vaak horloges van dat formaat die voor mij mooi in balans zijn. Maar goed, ook dat is een kwestie van persoonlijke smaak

Hoog en smal of breed en plat maakt nogal wat uit.

Ik heb een polsmaat van maar 17,3 cm en niet zo plat.
Voor mezelf vind ik bijna alles geschikt van 34 tot 42 mm. Zo’n 43-44 mm kan alleen als de lugs kort zijn dus passen verplicht. Alles daarboven is een nono.

Heb een polsmaat van 17 cm en ik krijg over een uur mijn Steinhart Apollon binnen van 45mm. Ben benieuwd! :sweat_smile:

Ik zou zeggen;
Boven de 42mm zeker altijd eerst passen
En bij twijfel niet doen …

Ik heb een pols van 17 cm. Bij andere lichaamsdelen is dat heul groot, maar bij een pols niet echt.
Persoonlijk ga ik voor niet groter dan 42mm. Ik kan alleen maar aanbevelen wat @Bauhaus zegt.

Bedankt voor de tips tot nu toe.

Het gaat om dit horloge:

MICHAEL KORS LEXINGTON HORLOGE MK8281

Kwestie van smaak…maar, weet je dat je voor dat geld heel wat meer horloge kunt kopen?

In mijn optiek veel te dure Chinese modeklokjes…voor dat geld heb je mooie Seiko’s, Orient’s, Citizens etc, en weet je zeker dat je horloge minimaal 10 jaar mee gaat…

4 likes

Amen

1 like

Wat zijn mooie voorbeelden van Seiko?

Vele. Ligt eraan wat je zelf mooi vind.
Persoonlijk vind ik de duikhorloge’s mooi, zoals de Monsters, Sumo’s en SKX’en.

Ik zou me eerst verdiepen in wat je zelf mooi vind. Dresser, duiker, sportief, vintage, er zijn veel smaken.
Wil je een automaat of quartz? Wil je subdials? Stalen, rubberen of leren band? Budget? Neutraal of kleurrijk?

Zelf vind ik de zilveren een beetje look a like Rolex horloges van Seiko mooi. Alleen weet ik niet onder welke categorie die vallen.

http://www.monsterwatches.nl/ ik zou hier even kijken voor de Seiko’s…
Tissot ( iets duurder ) hooft ook hele mooie horloge’s. Hamilton ( nog iets duurder ) ook.

Dit zijn maar enkele voorbeelden. Voor wat meer budget-merken ( en wel veel waar voor je geld ) kun je ook kijken bij Kiber, Orient, Citizen, Scurfa, Squale zo nog een paar. Ben niet echt thuis in Rolex, maar alles met een draaibare bezel en meer dan 200 meter waterdicht classificeer ik als een duikhorloge :slight_smile:

Da’s er ook nog eentje met flinke lugs, lug lug is volgens mij ruim over de 50 mm. Ik zie een verkoop topic komen! :smirk: