Ik ben momenteel op reis naar Stockholm (zakelijk, gecombineerd met bezoek aan een vriend), en tot mijn schrik heb ik maar één horloge bij me; een Seiko SKX007. Normaal neem ik er twee mee; eentje voor onderweg en bijvoorbeeld 's avonds, en eentje voor overdag, al dan niet bij een pak. Ik had mijn vintage Seamaster 600 al klaargelegd
Hoeveel nemen jullie mee op reis of op vakantie? Eentje, twee, of veel? En welke keuzes maak je dan?
Ja, vind toch echt dat je @JoostM zijn advies moet volgen😄
Ik neem er altijd 2 mee, een om mee te zwemmen en ravotten en de anders voor wat nettere gelegenheden.
De twee horloges draag ik op de reis, met de auto van en naar de bestemming, altijd om allebei de polsen😁
Hangt er vanaf hoe lang je gaat lijkt me. Voor een weekend is 2 prima. Ga ik langer dan gaan er meer mee, en een zooi bandjes natuurlijk. Moet wel iets te kiezen hebben.
Aangezien ik thuis doorgaans minstens één, vaak twee keer per dag wissel van horloge, wil ik dat op vakantie ook graag kunnen. Ergo: 21 stuks per weekje weg…
Ik merkte dat vorig jaar 1 horloge te weinig was (SKX007), en ik dit jaar meerdere zou meenemen. Het dilemma wat ik nu wel zou hebben is of je ook kostbare horloges meeneemt (Speedy etc) naar campings en/of appartementen.
Ik denk dat ik dat niet aandurf en het zal blijven bij G-Shock’s en SKX-en
Hoe langer ik hier mee bezig ben, hoe minder horloges ik meeneem. De SARB017, Nomos Ahoi, SARB033 en Archimede Klassik zijn eigenlijk allround genoeg om er maar één bij me te hebben.
Ik ben echt van de duikers af. Ik denk dat ik m’n Squale wel houd, maar de Baby Tuna en SKX007 moeten echt een keer gaan.
Tot nu toe altijd 1 horloge, maar sinds ik er meerdere heb wordt het wel lastiger. Toen ik bijvoorbeeld naar Frankrijk ging vorig jaar heb ik kort voor m’n vertrek nog van horloge gewisseld.
Ik meestal twee. Hou van afwisseling. Nu voor de wintersport twee Seiko duikers (Sumo en Turtle) maar weer op rubber gezet. Staal is zo koud om de pols als het vriest.
Afgelopen keer naar IJsland de Sumo en de SKX009 mee ook allebei op rubber. Was goed bevallen.
Hier altijd één horloge. Speedy kan geen water hebben dus dan wordt het meestal iets robuusters zoals de Avenger GMT of T-Touch Solar. Het hele verhaal dat we ‘s avonds ook iets van een dresser moeten hebben is niet voor mij. Ik ben op vakantie dus waarom zou ik daar rekening mee houden. Neem meestal wel naast rubber een wat netter lederen bandje mee voor de dagen dat ik niet in het water lig. Heb je toch nog het gevoel dat je met 1,5 horloge op reis gaat