1 mechanisch, 1 kwarts
Ik heb al jarenlang een 10+ collectie maar doe altijd maar 1 horloge om als ik op vakantie ga en neem verder geen ander exemplaar mee. Als je 3 weken op vakantie gaat heb je 49 weken om de anderen te dragen.
Komt nog eens bij dat m’n vrouw al genoeg rommel mee neemt…
Fijne zondag!
1, een alleskunner en dat is dus een Seiko Prospex duiker!
Binnenkort weer een paar dagen weg en dan gaat waarschijnlijk de Speedmaster, de Stowa Seatime en de Airman 2000 mee.
Dat zijn toch wel de meest gedragen horloges
Ik neem op vakantie ook altijd maar één horloge mee: mijn allergoedkoopste quartz. De rest blijft in de kluis, zodat er niks mee kan gebeuren en ik daar in elk geval geen zorgen om heb. Op vakantie houd ik me niet met horloges bezig en boeit het me niet wat ik draag, laat staan dat het anderen iets interesseert. Dan gaat het enkel om de reis en de bestemming.
Ik zou iig nooit met mijn Speedy gaan zwemmen.
Het is toch algemeen bekend dat een Speedy niet geschikt is om in het water te gaan?
Ookal zou het volgens het boekje net aan kunnen, de gok neem ik niet. Zeker niet als er nog een duikertje aanwezig is. Bovendien, vakantie is bedoeld om extra te genieten. Dan heb ik helemaal geen zin om iedere nacht te gaan kijken of er water achter het hesalite zit
Is het algemeen bekend, of is het een algemeen misverstand ? Omega gaat geen dingen beweren die niet waar zijn lijkt me. Ze zouden enorm veel claims krijgen.
Maar ik begrijp je wel hoor, ik zou me ook beter voelen met een duiker in het water
Altijd 3.
Een beater voor wat te vuillakken…zoals vissen, klimmen enz.
Een duiker om te gaan zwemmen
En een net/duurder horloge bijvoorbeeld Omega of Rolex.
Op duik vakantie enkel een gratis duikertje.
De kostbaarheden blijven thuis in de kluis…
Ben heel zuinig op mijn zaken, draag ze enkel in het weekend en er mee gaan zwemmen is uitgesloten!
Zelfs niet onder de douche.
Tja, als er water in je horloge zit, zie maar eens aan te tonen dat je gelijk hebt! Maar uiteindelijk zitten we toch op één lijn.
Ik hou het voorlopig op deze al heb ik nog geen vakantieplannen
Perfecte keuze ! Heel mooi horloge.
Ook prima als vakantie dresser. Misschien een waterproof leren bandje monteren, en je hebt er geen omkijken naar (behalve om te zien hoe laat het is )
Gewoon de SKX mee. Loopt nauwkeurig dus ik mis geen vliegtuig.
Een nieuwe Speedmaster maakt goede kans een onderdompeling te overleven. Maar die kans wordt na verloop van tijd echt kleiner als je pakkingen wat ouder worden.
Er is bij het onvermijdelijke afbraaktraject van de pakkingen gedurende de jaren veel minder “reserve” op het gebied van waterdichtheid dan bij een 200m duikhorloge. (beetje rammelende zin maar ik bedoel gewoon wat ik bedoel ).
Dan heb je nog het risico van het onbedoeld indrukken van de pushers. Daar doet elk jaar een nieuwe pakking + druktest niets aan.
Maar ik ben dan ook zelf meer van “the right tool for the job”.
Één vakantie horloge (TAG1500), meer (nato)bandjes!!
Misschien in de toekomst twéé als deze 7002 terug van revisie is!!!
Dank!
Alle banden zijn reeds voorzien. Rubber, canvas, leder noem maar op. Mijn vrouw kijkt me altijd vreemd aan als ik op vakantie een bandje wissel maar dat is een hele andere discussie
Grappig dat jij dat zegt… Ik heb dat namelijk weleens expres gedaan vroeger, als ik op zakenreis moest. Dan vond ik het gewoon gaaf om bewust geen klokje om te doen en mij erop te verheugen om er onderweg een uit te gaan zoeken.
Leuk topic!
Ik neem op vakantie (ik hoef gelukkig niet meer op zakenreis) altijd maar één horloge mee. Ik zoek wel altijd bewust iets uit, waar je bij de meeste activiteiten mee uit de voeten kunt, van zwemmen tot uit eten gaan. Zo had ik vroeger vaak mijn Tag Heuer Aquaracer aan op vakantie, afgelopen jaar mijn Tudor Heritage Black Bay Red en kort geleden mijn Seiko Alpinist SARB017. Allemaal heerlijke horloges! Dressers neem ik niet mee; vind ik teveel rompslomp.
Als ik nu op vakantie ging, zou ik mijn nieuwe aanwinst van gisteren zeker omdoen. Zeer veelzijdig en authentiek horloge.
Maar Klokkengek gaat helaas voorlopig even niet weg.
Ik neem steeds maar 1 horloge mee.
Op actieve vakantie en/of met de kids mee is de g-shock mijn metgezel.
Bij een citytrip of dergelijke wisselen de Meistersinger en Tag elkaar af…