Hoeveel ‘type horloges’ zijn er?

Hallo forumleden,

Je hebt wat ik weet ‘duikers’, ‘dressers’ en ‘fliegers’… Maar kwam ik hier laatst de term ‘GADA horloge’ tegen en toen vroeg ik mij af: ‘hoeveel verschillen ‘type horloges’ er eigenlijk zijn…?‘
En wanneer plaats je wat ergens onder? Zijn daar bepaalde richtlijnen voor? Zoals een duiker moet minimaal 100 meter waterdicht zijn en een dresser mag maar maximaal 40mm zijn bijvoorbeeld?
Ik hoop dat jullie me wat meer duidelijkheid kunnen geven in het ‘oerwoud’ van de horloge types!

Sssssssstttt, voordat @Fate_Amenable_To_Change het leest en dan is het hek van de dam.

Voor olie op het vuur, ik vind dit een dresser:

15 likes

kwenie

Ik vind dat je veel gradaties van dressers hebt. Kan wel onder een pak maar die daydate is zeker geen pure dresser.

1 like

Inderdaad.

afbeelding

3 likes

Screenshot_94

15 likes

GADA is een duur woord voor AODP. En een duiker, nondeju, daar is een standaard voor. Zowel ISO als DIN.

Verder wil ik graag dat alle horloges, en dus ook dressers, gewoon minimaal 100m WR zijn. Guddumme, hoe moeilijk kan het zijn om een pakkinkje te installeren wat het gewoon doet? Pfff.

Zeker een horloge van 5K of meer (JLC, I’m looking at you) most gewoon rugged zijn. Niet qua uiterlijk. Wel qua techniek. :grinning:

3 likes

Zit je nou expres zoveel mogelijk afkortingen in een bericht te proppen?

8 likes

@MarkR kom er maar in.

1 like

Aan de andere kant…Chris noemt dit een duiker omdat hij ermee in het chloorbad kan:

13 likes

Pfff… Met datum. En pukkel. En secondenwijzer. Hoe vulgair.

Maar het is nog te vergeven. Maar dan.

Dat staal. :face_vomiting:

2 likes

En wat is dit eigenlijk? Het ziet er uit als een dresser maar heeft duiker DNA met de grote schroefkroon en silverwave caseback.

Kortom, horloges in hokjes duwen is zo makkelijk nog niet. En tja, wat maakt het naampje dat er aan geeft ook verder uit.

2 likes

Een dressy sportduiker

2 likes

Ik weet het, die man is niet goed snik. Die noemt - in lijn van zijn duikerbetiteling - alle auto’s met vierwielaandrijving een Jeep en alle schoenen met rubber zolen: laarzen.

6 likes

Kaplaarzen.

Heerlijk.

2 likes

Een beetje dresser gaat kapot in de regen. Zo hoort het.

9 likes

In Twente is alles dat geen G-Shock of U-Boat is, een dresser.

17 likes

:joy::joy::joy: Ik zit pas kort op dit forum maar het is nu al mijn grootste vorm van vermaak (ook triest). Hoe vaak ik hier niet in een deuk lig! Vooral als je de karakters een beetje leert kennen. Ga vooral zo door! Ik rol hier wel een eindje verder over de grond…

8 likes

A propos OCD, kunnen we de titel aanpassen? Hoeveel typen horloges zijn er zou m’n tic in het gelaat verminderen. Soorten of types is ook goed.

:grin:

2 likes

Je hebt een klein horloge, een groot horloge, een plat horloge en een dik horloge, een druk horloge en een stil horloge, een donkere en een lichte. Daarnaast een zware en een lichte, een zilveren en een gouden.

5 likes

Inderdaad. En zolang BMW een “gran coupe” met 4 deuren als warme broodjes verkoopt maakt een naampje dus niks uit :sunglasses:

4 likes