Hoeveel ‘type horloges’ zijn er?

Voorzichtig grapneus, ik sta aan de kant van @HanDavinci in deze! :wink::face_with_raised_eyebrow: En we zijn stadstukkers dus voor die echte boeren horen we er ook niet echt bij :joy:.

2 likes

Pfff is geen afkorting he…:wink:

2 likes

Eigenlijk is er maar één type horloge. Het nette horloge. Oftewel de Calatrava handwinder.

Al het andere is een abominatie in de ogen van de heere.

1 like

HEERE* ketter…

1 like

Ik mis daar een secondewijzer…en lume…en een schroefkroon…en een jubilee band.

4 likes

En 100m WR.

3 likes

Owjee, gaan we weer.

4 likes

En High Beat Spring Drive Microrotor Compressor.

2 likes

Dus als anti-theist mag ik dus ongeveer alles wel dragen, mijn dank voor uw betoog! :face_with_raised_eyebrow::grin:

2 likes

Goeie vraag, een duidelijke classificatie over horloges heb ik eigenlijk zelden of nooit gezien. Zelf kom ik niet verder in deze taxonomie dan dress watches, divers, pilots en field watches. De vraag is dan wel hoe je bijvoorbeeld een “sportief” horloge categoriseert of zelfs maar een Omega Speedmaster.

1 like

Draag deze dan. Gaat eeuwig mee, en kan tot 50.000 celcius verdragen. Het bandje ook.:smiling_imp:

1 like

Ah, die kan dus gewoon mee de oven in.

7 likes

De speedmaster is een “sports en racing style” horloge, dat hele maan verhaal is er pas later bijgekomen.

Wil een meer CO2 neutrale oplossing, is ie wel waterdicht tenminste? Voor @Fate_Amenable_To_Change ook de oplossing wellicht :joy:

2 likes

Potverdorie, gij! :joy:

1 like

en waar in Twente is deze foto genomen dan??

1 like

Goed bekeken zijn er maar twee typen horloges:

  • Lelijke horloges, zoals: Rolex, Seiko, Casio.
  • Mooie horloges.
2 likes

Voor mij zijn er eigenlijk maar een heel beperkt aantal soorten horloges.

Te duur, niet mooi.
Te duur, wel mooi.
Betaalbaar, niet mooi.
Betaalbaar, wel mooi.

Dus het meeste is gewoon budget en smaak afhankelijk, vooral als je je realiseert dat jij de enige bent die echt om het horloge geeft dat je draagt.

2 likes

Ik begrijp dat de vraagsteller behoefte heeft aan een meer duidelijke type aanduiding.

Daarom gewoon beginnen met twee hoofdgroepen:
Zo heb je dus de interessante horloges en aan de andere kant Seiko’s.

Als je dit onthoudt kun je van daar uit verder gaan typeren.

3 likes

Ik dus ook niet! Maar field watches kende ik dus bevoordeeld nog niet! Thanks!