In een ander topic heb ik een paar keer de tussenstand laten zien, nu na een maand dragen het eindresultaat. Overigens heb ik 'm 's nachts afgedaan en gewoon plat op de achterdeksel neergelegd.
Heel indrukwekkend. Wat daarnaast ook belangrijk is, is de stabiliteit. Met een horloge kan je dat beschrijven door een horloge de ene dag +10 en de andere dag -10, daarna +15 en dan -7 sec te laten lopen. Je komt misschien na een maand netjes op de +5 sec, maar niet op een “nette” manier. Ik wil niet zeggen dat jouw klokje dat doet hoor, maar wel interessant om ook eens na te gaan.
Ja dat zou je kunnen doen maar ik dacht ik doe het op een gewone manier.
Dus 's ochtends om en 's avonds af, niks geen poespas recht toe recht aan
en dan kijken wat het resultaat is.
Deze manier kan iedereen toepassen, ben wel benieuwd naar het resultaat
zonder te sjoemelen van de diverse high end merken…
Wat ik dus wil zeggen, is dat deze methode niet waterdicht is. Het kan best zijn dat iemand toevallig op +3 sec uitkomt terwijl het uurwerk zich de hele maand als een achtbaan gedraagt. En een ander uurwerk dat verschrikkelijk stabiel iedere dag +1 sec loopt, komt uit op +30 sec aan het einde van de maand (in april). Welk uurwerk loopt dan beter?
Ik begrijp je wel hoor Melvin en heb daarom ook al een paar keer een tussenstand getoond.
Het is gewoon een simpele methode, de afwijking is vrijwel constant gebleven zonder jojo
gebeuren, je kunt dat gemakkelijk zelf bijhouden en met sjoemelen neem je jezelf in het ootje
Dat is zeker een prima resultaat, ga ik niet halen. Mijn Glycine doet + 3 per24 uur maar mijn Citizen NY0040 loopt wel 20 sec. in de plus per dag, daar ben ik niet happy mee ! Overige klokken hebben radio controlled dus die tellen niet mee.
Mijn ETA loopt 20 sec p/d achter maar is ook inmiddels toe aan een beurt na 5 jaar.
Nooit voorgelopen trouwens, terwijl ik vaak hier lees dat met name japanners ook voorlopen?!
Het is een kwestie van afregelen voor of achter lopen, na een service.
De 2824 die ik laatst heb laten servicen is ook op -20 s/d afgeregeld,
ben eigenlijk te lui geweest om 'm ff scherper af te laten regelen.
Het is ook afhankelijk wie het doet denk ik, de een neemt er iets meer
tijd voor dan de ander, bij hetzelfde atelier overigens…
mijn planet ocean loopt 20 sec achter na een maand. -0,8 per dag. toen lag ie op de kron 's nachts. Nu lech ik m op de wijzerplaat en loopt ie 's nachts 0,4 in.
Hoe moet je je klokkie neerleggen om m snellel te laten lopen? Zal wel verschillen per merk, maar wanneer is de grootste kans dat ie sneller loopt?