Al dan niet bewuste leuke woordspeling.
Sec als - zonder omhaal of precies - of als de afkorting van seconde.
Heel netjes, toch!!
Eh, bijna jammer dat ik toch geen MeisterSinger heb gekocht⦠niet al dat geneuzel met afwijking van seconde in de plus of min. Neem de tijd⦠en niet de seconde.
De essentie van tijd is toch dat het subjectief en betrekkelijk is? Of heb ik nou niet dat gevoel dat het echt zo exact als mogelijk is moet lopen?
Overigens verder leuk topic hoor.
Ik ben gister ook een projectje gestart. Ik heb al mijn Casioās gelijk gezet en dat kostte me haast en uur. Om 8uur is het eerst ijk momentje.
Het is een topic met een knipoog en daar mag je van alles bij bedenkenā¦
Multiband Casioās zeker⦠ja dan moet je wel compleet getikt zijn
Iedere keer 1 minuut wachten en dan drukken⦠maar is gelukt. (hoop ik)
Tsja heb je een multiband met alleen Antarctica, Alaska, India, Peru, Oezbekistan en Japan dan heb je pech, die van mij hebben o.a. geheel Europa, kost wat meer maar dan gaat het gelijkzetten ook in Nederland vanzelf
Mijn horloge loopt 2 seconden voor,na ruim 3 maanden non stop dragen.
Voor mij maakt het weinig uit hoeveel de afwijking is. Minuut meer of minder⦠Ach
De linker horloge ( Omega Marine Chronometer 2400 ) wijkt helemaal niets af per maand.!
Op een jaar zal het zƩker niet meer dan 1 of 2 seconden zijn.
Verbluffend voor een non thermo-compensated watch uit de jaren 70 !!!
Bijna zo precies als een radio-controlled watch van nuā¦
[URL=http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/OMEGA/MCB.jpg.html][/URL]
Heb je er zoveel, of ben je zo verschrikkelijk onhandig??
ca 25 sec op een week, in de dag om de pols, 's nachts nachtkastje
Die quarts loopt een hele dag achter!
Een aantal ja⦠en onhandig
Na een week dragen is dit het resultaat!
23 sec voor op de atoomklok. Overdag om de pols en 's nachts op het nachtkastje met de kroon omlaag.
Mijn Seiko 5 ongeveer 2min per week. Maar ik vind het niet meer zo belangrijk meer als vroeger dat horloges weinig moeten afwijken. Toen lag ik er wakker vanš