Hoeveel zou je betalen voor een Sub als....

Ik vind een sub niet mooi, dus heb er ook geen geld voor over. :sunglasses:

3 likes

Dit dus… dus wat kost die nieuw? Dan kan ik daarop stemmen.

1 like

Tussen de 7500 en 8300, voor een no-date uit de EU. U wilt optie F aanvinken. :slight_smile:

1 like

De insteek van het topic is wat mij betreft net verkeerd. Het heeft niets te maken met Rolex dat ik nooit een horloge voor veel zou kopen met een restwaarde van €10. Je kunt het beter over het percentage van de aanschafwaarde dat je aan het einde van de rit afschrijft hebben.

Bij een afschrijving van 50% of meer zou ik nooit meer dan €500 uitgeven.

Bij die aankoopsom van €500 koop je de Sub trouwens op het break-even punt van Rolex dus ze kunnen er miljoenen blijven maken. Iedereen blij.

1 like

Neen hoor ik denk niet dat ik de wereldbevolking overschat :wink: wat jij daar schreef is natuurlijk waar, 99% van de bevolking kan het inderdaad niet herkennen omdat het voor hen een ver van hun bed show is.

Dat is een beetje zoals mijn moeder destijds ooit tegen mij zei: “de dokter heeft een nieuwe auto gekocht” waarop ze na mijn vraag welke antwoordde: “een donker blauwe”. Het was/is voor haar een ver van haar bed show (Het was dus wel degelijk een zeer herkenbare Saab 9000 die hij gekocht had, onbegrijpelijk voor iemand die zich wel in auto’s kan interesseren maar o zo menselijk :wink:).

1 like

Goed punt. Net als het punt van @flowert, maar ik gaf aan dat dat nooit de reden mag zijn van kopen. Eerst mooi vinden en daardoor plezier hebben.

Ik zou ik een hobby nooit sec de afweging maken of het een betere investering is (want vroeg of laat kun je je daar in vergissen en dan heb je nooit gedaan waar je hart lag) Je bent gepassioneerd of niet.

ps Restwaardes kunnen fluctueren en zijn geen garantie.

ps 2 Herhaling. Het is fijn dat er restwaarde is.

:beers:

Ongeacht staat of leeftijd 10 euro restwaarde…

Dat zou in de praktijk betekenen dat de geschiedenis van de Sub, de iconische status, de vraag naar de Rolex Sub, en de technische innovaties en merkbeleving er niet meer toe doen…

Een soort Bitcoin dus, alleen heb je wel een oerdegelijk horloge…

Dan is denk ik de optie 10-100 Euro de slimste, omdat je niet aangeeft in je openingspost dat het een nieuwe MOET zijn. :wink:

Groeten,

Noel.

1 like

Dat ligt toch gewoon aan je financiële armslag.

Heb jij thuis geen spullen die duurder zijn dan €500 waar je meer op afschrijft als 50%?

:beers:

Je had de poll beter algemeen kunnen houden…puur de aanschafprijs en bij verkoop eur 10.

Nu het gekoppeld is aan Rolex (of welk ander willekeurig merk) vind ik het persoonlijk niet interessant.

5 likes

Het interessante is dat 89% der stemmers tot nu toe onder de huidige marktwaarde biedt.

3 likes

inderdaad begin je je af te vragen waarom we er met zn alle zon groot bedrag voor neerleggen…

Oh ja. Restwaarde… :grin::beers:

2 likes

Met zn allen? Denk jij dat meer dan 11% van HF een sub heeft :stuck_out_tongue_winking_eye: Dat zijn de sub bezitters natuurlijk.

1 like

€9,- verwacht nog wel een beetje korting.
Zou niet weten waarom ik meer zou moeten gaan betalen.

2 likes

Voordat ik “horlogenerd” werd, was de Speedmaster al een van de weinige horloges die ik kende.

Of anderen hem herkennen, boeien … maar bij mij blijft hij voor altijd in de horlogedoos (ook omdat er een verhaal vastzit aan de mijne).

1 like

Hoeveel Rolex threads zouden er nog zijn als je 10€ moest betalen iedere keer je Rolex vermeldde?

image

4 likes

Nee. Maar dan ook oprecht niet :sweat_smile:

Laptop? Telefoon? :wink:

1 like

Televisie?
Bank?
Bed?
Grasmaaier?
Greenegg?
Tas van de vrouw?
Schoenen?