Hoeveel zou je betalen voor een Sub als....

[quote=“Mafkees, post:40, topic:185544, full:true”]

:point_up_2: Deze is goud! :joy:

3 likes

Ik lees het al. Mijn vrouw is duur. Of kost ze veel?

:beers:

2 likes

Ja deze maakt mijn dag en andere non-discussie over hommages helemaal goed! :joy:

3 likes

Op zich best een leuk gedachtenexperiment, maar ik merk dat ik er naar eer en geweten geen zinnig antwoord op kan geven.

Het is een beetje “als suiker van poep gemaakt zou zijn, hoeveel klontjes zou je dan nog in je koffie doen?”

Geen idee, op beide vragen.

3 likes

En poep je dan suiker?

1 like

Ik denk dat je enkele dingen in overweging zou moeten nemen om antwoord te geven
-hoeveel geld wil je uberhaupt aan een horloge uitgeven?
-hoe mooi vindt je een sub?
-de prijs van andere horloges.
-hoe groot is de kans dat je hem ooit weg wil doen of je intresse in het horloge verliest?

#1 en #2 limiteren mogelijk de hoeveelheid geld die je eventueel max aan het horloge wil uitgeven. #3 en #4 bepalen hoeveel het horloge vervolgens daadwerkelijk waard is voor jou.

Interessant topic. Voor mij zou een Sub tegen listprijs sowieso buiten bereik zijn, ware het niet dat de restwaarde en vrijwel-zekere verkoopbaarheid ervoor zorgen dat je 'm feitelijk “gratis” kan dragen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo denkt - ik hoor en zie vaak genoeg mensen hier en op andere gremia over “afschrijving”, resale etc.

2 likes

Waarom zou je een horloge dat je wilt willen vergelijken met andere/goedkopere horloges dat je niet wilt, want uiteindelijk als je blijft vergelijken kan je maar tot 1 besluit komen…

Koop je volgende horloge op Ali en betaal maar 5 euro inclusief de verzending natuurlijk, mischien doe je er wel verlies aan, maar je kunt er zeker twee kopen voor de prijs van 1 horloge hier, en mocht er onverhoopt eentje sneuvelen bestel je toch lekker weer een nieuwe op Ali (niet om de 5 jaar 750 euro’s uitgeven voor een onderhoud daarvoor koop je 150 horloges op Ali…).

Neen de prijs die je wilt betalen zou veel belangrijker moeten zijn dan de prijs van de concurrenten van jouw gewenste horloge, dat is toch mijn gedacht over dit puntje.

1 like

Hmm, had er ook nog nooit van gehoord, maar DuckDuckGo is je vriend… :smile:

2 likes

Moeilijke vraag, maar ik vind het niet zo’n bijzonder horloge dat ik het zou kopen zonder restwaarde. Dus ik zou tussen de 100 en 500 zitten. Omdat je in die prijscategorie voor dat geld niks vergelijkbaars krijgt (wat betreft kwaliteit)

Edit: ik zou gewoon voor een tientje een tweedehandsje kopen :joy::joy:

1 like

Het is toch logish om dingen met elkaar te vergelijken? Een ali horloge is niet vergelijkbaar met een sub maar bv een Omega Seamaster wel. Een Omega Seamaster heeft ook een bepaald prijskaartje/waarde.

Ik kan me geen waardevermindering van 8k veroorloven. Een sub van 8k is leuk, maar ik moet die waarde wel als een reserve hebben voor in moeilijkere tijden. Het is geen auto, het is een sieraad.

4 likes

Dit dus :point_up:️Ik overweeg er zelfs ééntje extra als beater bij te kopen. Gewoon omdat.

1 like

Maakt het nog uit welk pilsje? Die met naam en faam uit vervlogen tijden of zo één met namen als Jumbo of AHpilsner , enz enz. ? :thinking::open_mouth:

Waarom zou dat absurd zijn? Mijn auto is over een paar jaar niets meer waard, en kost net iets meer dan een standaard rolex

Net als gitaren, kopen en niet verkopen.
Het is een heerlijk gevoel om TOP kwaliteit te gebruiken voor de dingen die je echt leuk vindt.
Restwaarde vind ik desondanks wel erg belangrijk.
Je gooit je geld niet weg en appeltje voor de dorst.
Dat geeft nog een extra goed gevoel.

1 like

Een bed van onder de 500 euro :roll_eyes:? Daar lig je een derde van je leven in :joy:

3 likes

Ik zie geen optie dat ik 10 euro toekrijg?:thinking:

1 like

True. Daarom slaap ik onder een brug van 30k. :first_quarter_moon_with_face:

15 likes

Omdat een gebruikte Rolex, mits je een beetje je best doet om een goed exemplaar te vinden, niet onderdoet voor een nieuw exemplaar. Bij een auto nemen de functionele en optische eigenschappen duidelijk af, waardoor de auto in waarde af neemt. Dat is dus niet te vergelijken.