Dat is toch niet bij alle auto’s.
In principe nul euro, maar het gaat de hele tijd mis.
Vrij mooi, maar dat hang voor mijn gevoel samen met de kwaliteit(sbeleving) en als de restwaarde een tientje is, dan is die er niet (voldoende)
Dit vind ik irrelevant: of ik een bepaald goed wil, heeft niets te maken met de prijs van goederen die ik niet wil.
Werkelijk geen idee.
Ja precies, maar dat is nou net wat het voor mij lastig maakt. Als we het over topkwaliteit hebben die over een X aantal jaren nog stééds topkwaliteit is, dan is de restwaarde gewoon niet een tientje. Als ik me zou moeten voorstellen dat dat wél zo was, dan zou dat ook iets over de kwaliteit zeggen.
Ik ben niet moeilijk aan het doen om het moeilijk doen hoor. Ik doe m’n best maar kan weinig met deze vraag. Mijn hoofd werkt denk ik gewoon anders (c.q. onvoldoende)
Dit is precies wat iemand zou zeggen wanneer hij een Rolex bash topic aanmaakt.
Maar met het oog op de BB en de BB58 zeg ik dat een Sub zo’n 4250 euro moet kosten. Als je lager gaat dan dat moet de prijs van de Blackbay’s ook omlaag omdat Rolex anders Tudor om zeep helpt.
Maar wel bij de autos die na een paar jaar rijden niks meer waard zijn. En dat was hetgeen waar ik op reageerde.
Wat een saai overpriced niet sprankelend kutding is dat zeg.
Goed voor één ding.
Het vervelende is dat niemand hapt.
Het is dus ook meer een leuk gedachte expiriment.
En dus geen bash topic
Blehhh… Seikos kosten veel te veel geld inderdaad…
Mijn bedoeling was dat je een horloge van 8k gaat vergelijken met een horloge van 6k maar dat horloge van 6k moet je dan vergelijken met een horloge van 4k en dat horloge van 4K … tot je uiteindelijk uitkomt bij een horloge van 5 euro op Ali. Er is geen enkel zinnig argument aan te brengen om een horloge van 8K te verkiezen boven en horloge van 5 euro, want ook op dat horloge van 5 euro kun je de tijd aflezen. En zeggen dat een horloge dragen je niks kost als je een Rolex koopt is ook geen waar het kost je ongeveer 150 euro per jaar alleen maar om te voorzien voor het periodiek onderhoud. En een Rolex die je dagelijks draagt verliest heus wel wat zijn waarde (procentueel veel minder dan een Ali horloge maar in echte euro’s nog altijd meer).
En dit gaat hier dus niet om Rolex of eender welk merk ik denk dat de waarde van mijn horloges ongeveer 25% is van wat ik er voor betaald heb (of zelfs minder) maar dat maakt het er voor mij niet minder plezierig om om ze te dragen
Ik ga bewust met mijn geld om, dus als iets 2e hand niks op zal leveren denk ik wel 2 keer na of ik het echt wil hebben. Bij horloges is dat niet anders. Een van de leuke delen van de hobby vind ik dat het niet veel geld hoeft te kosten. Sommige horloges verlies je iets op, andere win je iets op. Dat maakt de drempel om horloges te proberen veel lager (en het flippergedrag hoger).
Gezien dit specifiek om een sub gaat zou ik er ook niet meer dan €10,- voor over hebben, puur om het horloge eens te proberen. Is het een horloge dat ik echt wil hebben en ‘zeker’ weet dat ik deze niet weg doe dan ben ik bereid er meer voor te betalen. Ik ben alleen heel kieskeurig, dus tot nu toe is dat bij slechts één horloge het geval geweest.
Je neemt het wel heel letterlijk, niet? Waar @koekoek (volgens mij) op doelt, is dat je een bepaald referentiekader opbouwt en binnen dat kader dingen afweegt. Als iemand jou een Fiat Panda aanbiedt voor 3 ton, zeg jij nee. Waarom? Omdat je voor dat geld ook een Ferrari kan kopen.
Zo werkt het toch ook met horloges (en elk ander product)?
Dit
Natuurlijk is dat zo, maar als ik die Ferrari wil vergelijk ik hem toch niet met een Bentley of …
En uiteindelijk zal die Panda mij ook brengen waar ik moet/wil zijn en dat voor een 30ste van de prijs van Ferrari. Het is toch allemaal maar hoeveel jou iets waard is en hoeveel je te besteden hebt
Als je bijvoorbeeld na jaren sparen eindelijk die Sub kunt kopen dan ga je toch niet kijken naar een Omega Seamaster. Ik heb dit jaar bijvoorbeeld een Speedy gekocht voor dat geld had ik ook kunnen kijken naar een Rolex Oyster Perpetual (naar eigenlijke waarde had die Rolex waarschijnlijk de betere aankoop geweest) maar toch heb ik het niet gedaan ik wou een Speedy en heb dat dan ook gedaan ongeacht of dat die nu nog 10 euro dan wel 5000 euro waard is
Ja dat is dus als je een heel speicifiek horloge of ander item wil. Maar er zijn ook genoeg mensen die een horloge zoeken voor budget x en dus niet per se opzoek zijn naar een specifiek model maar het mooiste/beste horloge voor een bepaald budget.
Dan hoor je dus niet bij Rolex te kijken…zegt de Rolex fanboy
Hier mag je de prijs van de Rolex zelf bepalen Daarnaast telt merkbeleving ook gewoon mee imo.
Al eerder geconstateerd: in een Rolex topic gaat het bijna altijd over geld. Zegt die banaliteit nu iets over het merk en veel van zijn liefhebbers?
Check, we zaten ook op dezelfde lijn. Dat bedoelde ik.
Ik durf hardop te zeggen dat een Grand Seiko meer waar voor je geld is, maar die gaat mij niet het gevoel geven van een Day-Date. En dat wil ik nu.
Misschien wanneer ik later volwassen ben, over een jaartje of 10. Dan gooi ik alles eruit om daarna door te gaan met een witgouden JLC denk ik.
De stalen is echt mooier.