Een full service van 250 euro heb ik nooit begrepen ( 7750). Als je goed werkt wilt afleveren kost dit tijd. Mensen die altijd maar roepen: het is maar een simpele ETA maken dit lastig. Er zit een groot verschil tussen even spoelen of echt repareren.
Bij een garage bellen ze ook wanneer er meer werk is gevonden. Dit moet je dan maar accepteren.
Wellicht een 10% speling op de offerte is geen verkeerd idee. Klant blij , horlogemaker blij.
Dank voor dit uitgebreide verslag en succes met de volgende reparaties ️:hammer:.
Ik vraag mij af hoe het zover is gekomen dat hele volksstammen menen dat een mechanisch horloge voor een paar tientjes te repareren/onderhouden is…
Iedere keer weer uitleggen wat er allemaal gedaan moet worden, hoeveel tijd het kost en hoe duur onderdelen en gereedschap zijn, moet je toch wel eens moe van worden…
Ik offreer altijd de kale revisie prijs zonder onderdelen. Te vervangen onderdelen hebben dan elk een prijs en zo kom ik meestal goed uit. Helder voor de klant, hij of zij betaald voor wat nodig is en goed voor mij omdat ik mij niet hebt vastgepind op een fixed bedrag en dus inderdaad Veerton compleet, raderen, etc in rekening kan brengen, net wat nodig was.