Nieuwe week, nieuwe kansen! Tijd voor een nieuwe topic!
Ik lees regelmatig op dit forum dat horloges tijdloos moeten zijn betreft ontwerp. Wanneer ik mensen vraag waarom ze Jacob&co, Hublot of Richard Mille niks vinden, dan krijg ik regelmatig te horen dat ze te groot, te opvallend en te modern zijn betreft ontwerp. Al snel komen termen als tijdloos, klassiek en bescheiden ter sprake. Hoe komt het dat het ene als slecht beschouwd word en juist dat laatste als iets positiefs? Ben in de enige hier die juist die moderne, opvallende en flashy ontwerpen kan waarderen?!
Doe mij maar zo’n Astronomia van Jacob&co!
Zo ongeveer alles wat er van Rolex, Patek Philippe of Audemars Piguet of Omega of Tudor wat er te krijgen is
Voor de prijs van een goede villa zou ik toch geen Jacob & Co kopen
Hoezo?
Moeilijk te zeggen. Het is smaak, maar wát dan precies? Ik heb er geen antwoord op. Maar:
Liever een old school model horloge dan een moderne zoals jij beschrijft;
Liever een porsche 911 uit de jaren '70 dan een moderne;
Liever een jaren 30 woning dan een modern huis;
Liever jaren '60 en '70 rock dan moderne;
Liever een o̶u̶d̶e̶ jonge vriendin dan een j̶o̶n̶g̶e̶ oude vriendin
Ik snap je punt wel. Misschien komt het dat we tegenwoordig zo’n overload aan troep hebben op sociale media, dat de meesten weer een beetje terug willen naar ingetogen en teruggrijpen op vroeger.
ik vind het een afgrijselijke machine. Mijn mening is dat dit horloge Veels te bulky is met de diameter van 55mm. Ook vind ik dit horloge veel te druk met alles wat gaande is op de wijzerplaat. al is het wel een soort kunstwerk kan ik het in mijn optiek geen horloge meer noemen… (maar meer een klok).
Als je te veel toeters en bellen toevoegt is dat vaak geen goed teken. Dan wil je vaak opvallen door de tierelantijnen en niet door natuurlijke schoonheid. Hoe kan ik nou het beste uitleggen wat ik bedoel. Wacht…
Betreft ontwerpen beïnvloeden merken elkaar altijd. Invicta zal dat idee waarschijnlijk toch wel ergens vandaan hebben. Heb ook weleens een Hublot of RM bij de Watchfinder gezien die dit betreft design van de wijzerplaat ook heeft.