Hoi + Home made horlogekist nu met FILMPJE

Beste forumleden,

Ik heb me al een tijdje geleden geregistreerd en ben een actieve lezer op dit forum.
Mijn passie voor horloges is een paar maanden geleden spontaan ontstaan en het Seiko virus wint snel terrein.

Mijn horloge kennis is zeer gering en houdt op dit moment zo’n beetje op bij de tijd lezen en onderscheid maken tussen een Automaat en een Quartz. Een bandje wisselen lukt ook nog wel.

De bedoeling is wel dat ik straks een uurwerkje uit elkaar kan halen en weer in elkaar kan zetten zonder dat ik onderdelen over houd. Ik moet mezelf ook wat gereedschap aanschaffen, tips zijn welkom en heb je wat overtolligs liggen laat het even weten .

Voor mijn eenvoudige verzameling ging ik dus op zoek naar een horloges box, veel gezien maar vond het allemaal eentonig en de leuke modellen vond ik te duur. Ik heb toen besloten om er zelf een te maken ondanks het gebrek aan ervaring met houtbewerken.

Ik laat nu 2 foto’s zien, 1) waarmee ik begonnen ben en 2) het eindresultaat, de rest moet ik binnenkort in een filmpje verwerken, als het zover is zal ik dat melden.

Ik hoop hier dus veel te leren en reken op jullie steun.
Merci.

9 likes

Horlogekisten… nog zo’n grote liefde! :smile:

Mooi gemaakt!

En wat een mooie sluiting… :+1:

Nu nog op de foto’s van het proces te wachten.

Nou nou, die is goed geslaagd !
:+1: mooi hoor, en zeker die sluiting !

Pieter.

Niet slecht… of te wel mooi ding!

Mooi gedaan! Niets zo fijn als al mijn schatjes veilig in hun box :wink:

Oh en welkom natuurlijk

Mijn beste,

Bijzonder goed gedaan!!
Chapeau!! Mijn complimenten!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooi staaltje huisvlijt! Welkom op HF.

Hoi terug :slight_smile: + foto’s van klokjes (goedkoop, duur, mechanisch of niet, maakt niet uit) maken ons helemaal gelukkig! :smile:

Wat ik vandaag draag:

Welkom op het forum.
Misschien je volgende knutselwerk een Home Made WATCHWINDER?
Zie mijn creatie;
[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/WatschWinder%202.jpg.html][/URL]

3 likes

Welkom!

Mooi gemaakt hoor :+1:

Mijn beste,

Grandioos, deze watchwinder!!
Een must om je horloges de juiste draai te geven.
Erg leuk gedaan!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Uh… Misschien mis ik iets, maarre
Ik zie een mooie doos
Maar ik zie eigenlijk geen horlogedoos
Hoe ziet de binnenkant eruit
Want voorlopig is het meer een mooie schoenendoos (of voor je Meccano :smiley: )

Dank allemaal voor de stimulerende reactie :blush:

@Gink, filmpje komt er aan hoor. Ben er druk mee bezig :sweat:
@Farfal, complimenten voor deze mooie horloges attractie. Heeft het al een naam? (Watch-Walibi)?

Of met een etage er tussen in. :smiley: :blush:

[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/20150531_160756.jpg.html][/URL]

1 like

Het filmpje van mijn horlogekist is af hoor!! :grinning:

Ik wou het volgende week pas doen omdat ik deze week wat schilderwerk af moet maken in de zolder. De keuze was vandaag snel gemaakt, Ik kan niet ontkennen dat ik dit leuker vind.

Het duurt 12 minuten en 21 seconden. Ik ontvang graag feedback om e.e.a. te verbeteren in de toekomst.

How It’s Made

Niet alle foto’s waren even scherp maar het filmpje is Full HD.
Veel kijkplezier :+1:

9 likes

Mooi gedaan, ik heb er met plezier naar gekeken!

Ziet er perfect uit, Zou je een handeltje mee kunnen beginnen :smiley:

Welkom en mooi gedaan!

Fraai gedaan!
Zo’n kist is mooie klokjes waard.