"Hollandse mentaliteit"

:joy:
Komop zeg…

Hollanders staan vooral bekend als grote zeikerds. Dat demonstreren we met zijn alle meer dan duidelijk wederom.

4 likes

Vooropgesteld dat ik dit een enorm zeik- en zeurtopic vind denk ik dat je voor een antwoord op deze vraag niet op HF moet zijn.

5 likes

Hoe vaak ga je dit nog roepen?? Wil je graag een schouderklopje? En je trekt het ook niet van de belasting af las ik net in het andere topic. CHAPEAU!! Misschien nog een paar keer opschrijven, voor het geval iemand het gemist heeft.

1 like

Ik heb een Nederlands paspoort hoor.

En…ik ga wat bier en chips pakken :laughing:

4 likes

Ach, je schroomde toch zelf ook niet om je PO 2500D vier jaar later aan te bieden op het verkoopforum voor € 2.750,00 terwijl je er zelf € 2.300,00 voor had betaald.
Onder het mom van "weinig van gemaakt c.q gezocht"
Natuurlijk, de dan geldige marktwaarde, maar dan moet je ook niet doen of je heiliger bent dan de Paus.

6 likes

Inderdaad, het zal niet de eerste keer zijn dat een goed initiatief gesmoord wordt. Niemand is verplicht tot het kopen, de aankomende koper weet heel goed wat de bedoeling is, ik vind het een prima initiatief.

2 likes

Welke Hollandse mentaliteit vertegenwoordig ik hier precies…?

Speculeren met horloges staat een ieder vrij. Ik hoef het er echter niet mee eens te zijn. “Huilie-huilie”…? Nee hoor, het laat me verder koud, heb er geen belang bij.

Zoals ik al aangaf, is dit topic niet bedoeld om mijn gram te halen. Ik wilde het verkooptopic niet verder vervuilen.

Ga je je huis ook verkopen voor de prijs die je ervoor betaald hebt als de marktwaarde is gestegen?

10 likes

Yep. Aanbieder steekt geen euro in eigen zak. Wat een azijnzeikers. Als ik de middelen had bood ik nu gelijk 12,5K. Klaar, ik vind hem mooi…

7 likes

Heeft iemand nog een mooie explorer ik wil je er best 180$ voor betalen!

10 likes

Als jij de middelen had kocht je hem gewoon het liefst voor 5500.
Fair enough toch?
Niemand betaald graag teveel.
En goede doelen zijn schitterend. Zolang iedereen daarin zijn eigen keuze kan maken. Want 7500,- weggeven kan elke dag , bij iedereen. En met een beetje creativiteit kun je daar heel veel lokale mensen of instanties mee helpen ipv het aan een annonieme stichting te geven.

My 2 cents.

1 like

Weet je ook wat de uiteindelijke verkoopprijs van de PO is geweest…?

I.v.m. het incalculeren van afdingen heb ik de PO destijds hoger ingezet.

Inderdaad, ben niet roomser dan de Paus.
Er is echter een verschil tussen “kopen om het met winst verkopen” en “genieten van een mooi horloge en vervolgens bij verkoop je verlies beperken”…

1 like

Definitie van de Hollandse mentaliteit: zo goedkoop mogelijk inkopen, om zoveel mogelijk winst te maken. Vervolgens afgeven op anderen als zij meer winst maken.

@Bauhaus: Topinitiatief. Helaas moet ik nog veel klokjes verkopen om je mee te steunen…

4 likes

Nee, maar mijn € 2.500,00 was in ieder geval niet genoeg.

7 likes

Ik heb hem het liefst gratis. Maar dat gaat niet gebeuren. Dus als ik dan teveel betaal doe ik het liever via een soort goed doel. Niet geheel Hollandse mentaliteit maar dat zal dan wel.

1 like

Vraag het even aan de koper ( @anon10817008HF) , vind het niet netjes om de prijs te openbaren zonder zijn medeweten/instemming.
Het was in elk geval minder dan mijn eigen aanschafprijs.

1 like

Verder een idee om iedereen 100 euro te laten onderbrengen in een stichting. Van de opbrengst wordt @Bauhaus zijn Omega gekocht. Donatie wordt gedaan en wij hebben met zijn allen een nieuwe flipper-it-forward…
En aangezien het mijn idee is, mag ik hem als eerste

10 likes

Hmmm ik heb nog een explorer ref. 14270. Ik denk nog even na over jouw bod. Ik maak dan wel iets verlies maar zoals @RDK zou zeggen:

3 likes

Ik mag hier van mezelf nog één keer reageren.

Ook dit is ieders goed recht. Als ik veel geld kan verdienen door slim te zijn en dikke winst ermee te pakken, zal ik het meteen te doen om eerlijk te zijn. En als het om heel erg veel geld gaat, zal ik ook nog eens over lijken gaan om mijn doel te bereiken. Want aan het kortste eind trekken wil niemand.

Is dat Hollandse mentaliteit? Je zet jezelf toch voorop en dat is hartstikke menselijk :relieved:. Ik zet mezelf 10 van de 10 keer wel voorop in ieder geval.

5 likes

Geef je me een seintje zodra de eerste Speedy Tuesday op het blauwe gedeelte of chrono24 komt voor 5.5K ?

Met of zonder donatie, de prijzen zullen aanvankelijk toch wel hoger zijn. In hoeverre kun je dat kunstmatig noemen? Zolang er mensen zijn die meer willen betalen is dat volgens mij gewoon marktwerking.

Zoals gezegd in het andere topic, niemand verplicht een ander toch om mee te doen aan deze constructie? Waarom dan de moraalridder uit gaan hangen?

Mensen moeten lekker zelf weten wat ze met hun Speedy doen, wat ze met hun geld doen en welk gevoel ze willen achterblijven.