Holy grail en nepper

zeer geachte forumleden,

Ik begin het geld bij elkaar te krijgen om een van mijn holy grails aan te schaffen nml.Rolex deepseadweller.
Ik heb echter meer holy grails maar ik heb altijd een Rolex willen bezitten.
Voordat ik echter duizenden euros ga uitgeven heb ik een NEPROLEX besteld van 80 euro om te kijken of ik hem wel mooi blijf vinden,Dus iedereen niet gelijk boeh, bah roepen en mij van het forum bannen want ik ben nog steeds geen nepliefhebber.
Als ik hem na een tijdje nog steeds mooi vindt schaf ik een echte aan.
Volgens mij een strak plan want ik heb mij ook enigzins verdiept in de nepwereld en de kopies zijn aan de buitenkant bijna niet van echt te onderscheiden ( voor een rolex leek zoals ik ben tenminste ) dus ik kan dan in ieder geval zien of ik hem echt mooi vindt.
Mijn vraag is of ik deze neppert met een wristshot op het forum mag plaatsen om te kijken wat jullie ervan vinden en wat ik ook wel leuk vindt hoe je ziet dat het nep is.

groetjes

Lenno

P.S.ik zal de neppert alleen binnenshuis dragen

Gevoelig onderwerp. :wink:

Ik heb een Alpha Sub en een Steinhart en met die kan je er ook goed achter komen of hij je bevalt. 80 euro vind ik ook wel veel geld hoor voor een nepper. Ik ben wel benieuwd naar de foto. Kijken of we de fouten er uit halen. Ik zou dan echter wel wat mooie detailfotos willen zien.

Ik vind het geen gek idee om, voordat je zoveel geld uitgeeft aan ‘the real deal’ eerst een neppert probeert.

Hou er wel rekening mee dat een Deepsea of Seadweller nog een maat groter is dan een Submariner.

Post maar es een foto van je neppert/probeer-dweller.

Ga naar een fatsoenlijke AD en probeer een echte om je pols. Voor 80 Euro heb je een slechte nepper.

hans

hcptdg Schreef:

Ga naar een fatsoenlijke AD en probeer een echte
om je pols. Voor 80 Euro heb je een slechte
nepper.

hans

:smiley: :smiley: :smiley: Bestaan er dan “goede” neppers, Hans ? :wink:

Persoonlijk snap ik nooit zo het verhaal van “ik probeer nep want…”. Een nep horloge heeft dan wel de looks, maar daar is alles wel mee gezegd m.i.

Een horloge in die prijsklasse koop je vooral om het gevoel, de geschiedenis, een bepaalde emotie, iets wat niet wordt meegeleverd met de nepperd.

Dit is overigens geen aanval op nep, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je ergens zolang voor spaart en zo naar toeleeft, jezelf kan paaien met nep, wat is dan het nut van een echte als blijkt dat de nepperd ook wel voldoet!!

Zelf ben ik niet in de gelegenheid zulke dure horloge’s te kopen, maar als dit wel het geval was kocht ik het echte horloge en liep vol trots de winkel uit. Iets wat je met een nepperd nooit zal bereiken, hoe goed die er uit ook zal zien.

Wat mij betreft is iedere cent die naar deze handel gaat, er een teveel. Je helpt immers deze kuthandel mede in leven te houden.

Ik ben dan ook tegen een foto of iedere andere vorm van aandacht voor neppers.

Wat Eddy stelt is helemaal juist.

+1
Alleen over kuthandel moeten we nog maar eens een boompje opzetten:)o:)o

Je hebt behoorlijke dure neppers die een Zwitsers uurwerk hebben. Kijk maar eens op de diverse sites van aanbieders, bijvoorbeeld Replica Watch. Ik zelf heb ook een nepper een Bell en Ross, gewoon omdat ik die gewoon zo weg gaaf vond.
Weet niet of ik een echte zo kopen omdat het een heel opvallend klokjes is die je niet elke dag draag en dan is het zonde van het geld, want ze zijn niet goedkoop.

gr Ben

Marc-B1 Schreef:

hcptdg Schreef:


Ga naar een fatsoenlijke AD en probeer een
echte
om je pols. Voor 80 Euro heb je een slechte
nepper.

hans

:smiley: :smiley: :smiley: Bestaan er dan “goede” neppers, Hans ?
:wink:

Ik ben het eens met Jaap-Willen en Eddy C.
Ik ben ook fallikant tegen nep.
Als je de echte niet kan betalen (op het moment) dan maar niet.

Ik wil ook graag ooit de Sub no Date of de Seadweller, maar kan het nu niet betalen en andere dingen hebben nog voorang, dus dan maar niet.
Als ik geld nooit bij elkaar krijg komt hij er gewoon helemaal niet.

Toen ik de Corum gewonnen had en twijfelde over de wijzerplaat ben ik ook eerst gaan uitzoeken hoe dat precies zat.
Nu weet ik het verhaal erachter, weet ik dat hij 100% echt is en loopt ik er met veel plezier mee rond.
En die was gratis, maar dan had ik hem echt niet meer omgedaan.

Ik ben dus ook tegen de foto, stuur die maar via email naar de liefhebbers, op dit forum hoort geen nep thuis en welke vorm en om welke reden dan ook.

Eddy C. Schreef:

Wat mij betreft is iedere cent die naar deze
handel gaat, er een teveel. Je helpt immers deze
kuthandel mede in leven te houden.

Ik ben dan ook tegen een foto of iedere andere
vorm van aandacht voor neppers.

+1 helemaal mee eens.

Beste Mensen,

Ik ben een fervent forumlezer en deze keer wilde ik toch echt eens reageren.

Ik vraagde me af of iedereen die zo furieus reageert nog nooit een film, software of muziek gedownload? En of die mensen ook tranen in de ogen krijgen bij het idee dat de entertainment industrie daarmee schade oploopt??

Kom op zeg laten we het voor iedereen gezellig houden!! En vooral niet zo zeuren zeg over iemand zijn aankoop-strategie.

Iedereen kan ik aanraden hetzelfde te doen als de 1e poster.
Ikzelf heb precies zo gedaan. De horlogeliefde is begonnen door de aankoop van een hele goede nepbreitling. Paar maanden later de echte gekocht (soh 46mm)
Vorig jaar de nep iwc bigpilot gekocht, en sind afgelopen kerst nu in het bezit van de echte BP 5002!!
De replica heb ik eerst gekocht om te proberen en af te tasten hoe ze bij mij staan (dat weet je na 10min dragen bij de AD echt niet) en beste mensen…
Als ik naar mijn werk ga, ga sporten, zomers naar het strand ga, of anderszins dan draag ik zonder problemen de replica. Op bijeenkomsten, zondagen, feestdagen, of vergaderingen draag ik de echte.

Ik schaam me hier absoluut niet voor maar vind het juist super handig…alleen…ik moet wel in alle eerlijkheid zeggen dat de echte toch veeeeeeeeeeeeel lekkerder dragen!

Dus mensen, niet zeuren, ieder zijn ding!

pammetje Schreef:

Beste Mensen,

Ik ben een fervent forumlezer en deze keer wilde
ik toch echt eens reageren.

Ik vraagde me af of iedereen die zo furieus
reageert nog nooit een film, software of muziek
gedownload? En of die mensen ook tranen in de ogen
krijgen bij het idee dat de entertainment
industrie daarmee schade oploopt??

Kom op zeg laten we het voor iedereen gezellig
houden!! En vooral niet zo zeuren zeg over iemand
zijn aankoop-strategie.

Iedereen kan ik aanraden hetzelfde te doen als de
1e poster.
Ikzelf heb precies zo gedaan. De horlogeliefde is
begonnen door de aankoop van een hele goede
nepbreitling. Paar maanden later de echte gekocht
(soh 46mm)
Vorig jaar de nep iwc bigpilot gekocht, en sind
afgelopen kerst nu in het bezit van de echte BP
5002!!
De replica heb ik eerst gekocht om te proberen en
af te tasten hoe ze bij mij staan (dat weet je na
10min dragen bij de AD echt niet) en beste
mensen…
Als ik naar mijn werk ga, ga sporten, zomers naar
het strand ga, of anderszins dan draag ik zonder
problemen de replica. Op bijeenkomsten, zondagen,
feestdagen, of vergaderingen draag ik de echte.

Ik schaam me hier absoluut niet voor maar vind het
juist super handig…alleen…ik moet wel in
alle eerlijkheid zeggen dat de echte toch
veeeeeeeeeeeeel lekkerder dragen!

Dus mensen, niet zeuren, ieder zijn ding!

Komt voor de eerste keer kijken op dit forum( zonder zich netjes voor te stellen) en begint dan gelijk neppers te propageren.
Ik zou zeggen, ga weer gauw terug naar je “nepwereld”.
Kom pas terug als je wat zinnigs te melden hebt.

Waarom een nepper als je gaat sporten/werken/strand???
Draag een echte of doe wat anders of gewoon niks…
Echte horloge’s kunnen trouwens meer hebben dan de meeste replica-goedpraters
denken:)o:)o:D:D

Waarom een nepper als je gaat sporten/werken/strand???
Draag een echte of doe wat anders of gewoon niks…
Echte horloge’s kunnen trouwens meer hebben dan de meeste replica-goedpraters
denken:)o:)o:D:D

Ook ik ben een fervent lezer en heb me nog niet met een degelijk klokje voorgesteld.
Als ik de reacties lees hier op dit forum en het “respect” wat men voor elkaar heeft in deze forumwereld belet mij al om me voor te stellen.
Wie is wie om te denken dat hij de ander kan veroordelen!

Kun je wat specifieker zijn over wat je precies met respect en veroordelen
bedoelt?

Ik heb geen behoefte om te gaan wijzen of personen aan te vallen. Er zijn denk ik wel duidelijke voorbeeldtopics te vinden in dit forum.

Echte aanwinst voor dit Forum, roept wat maar wil verder niks zeggen…