Hoi Lenno,
een paar tips:
Arjen Schreef:
Hou er wel rekening mee dat een Deepsea of
Seadweller nog een maat groter is dan een
Submariner.
+1 Ik weet niet of je een replica van de deepsea, seadweller of submariner hebt en hoe “goed” ie nagemaakt is, maar de echte verschillen inderdaad van vorm en formaat.
hcptdg Schreef:
Ga naar een fatsoenlijke AD en probeer een echte
om je pols. Voor 80 Euro heb je een slechte
nepper.
&
leeuwentemmer Schreef:
Denk dat je met een nepper voorbij gaat aan het
gevoel van detail, vakmanschap en kwaliteit die je
met een echte zal ervaren en daardoor dus enkel
een verkeerde impressie zal geven over hoe de real
deal is. Feitelijk denk ik dus dat het een
tegenovergesteld effect zal hebben van wat je
denkt te bereiken.
&
seamaster Schreef:
het gevaar is er natuurlijk dat je na een tijdje
een nep-rolex te hebben gedragen denkt dat het
niks voor je is omdat je een klok vergelijkt met
iets wat er op zou moeten lijken …en dat kan
niet de bedoeling zijn.
+1 hoe “goed” er ook beweerd wordt dat ze zijn nagemaakt, een echte voelt voor de detail-mensen meestal toch anders aan. Een echte zien en voelen vind ik daarom ook een must, wanneer ik serieus geinteresseerd ben in een horloge.
Ook kan het blijken dat een ander materiaal anders uitpakt in de praktijk. Seamaster stalenband (misschien ook huidige replicas) vallen mooi om m’n pols. Maar de standaard titanium versie niet. Dus ook 't uiteindelijke klokje goed bekijken en uitproberen.
Tip/conclusie: Als een sub/dweller zo veel
verkocht wordt, en je bent nog steeds niet zeker
dat het een topper is, ben je wel wat naief.
10 minuten passen bij een AD is niet genoeg om een
juist beeld te vormen, leen er eentje van een
vriend met dezelfde hobby, of zorg eerst dat je
die ontmoet.
+1 op al je 3 punten. Een topper voor velen hoeft niet voor jou/mij te zijn. velen vinden Speedmaster top, ik stoor me aan het zien van de zijkant van de metalen band (metalen banden zijn voor mij een pre). Dit was toevallig een punt waar ik tegenwoordig snel achter ben. Zijn wel 2 (ja twee:o) is weer een verhaal apart) blunders aan vooraf gegaan.
Zucht, had ik maar vrienden met een Deepsea, Seadweller en Submariner. Ken er pas 1 met een Sub… moet nodig nieuwe vrienden maken
Nee maar, zelfs dan zou ik niet durven om ze van iemand te lenen. Ik zou niet weten wat als er een krasje op zou komen… Ikzelf leen dure horloges daarom ook niet uit.
MartinB Schreef:
Hoi Lenno,
Misschien een alternatief voor een nepper, ook
goedkoop, en hetzelfde model. Zeker niet de zelfde
kwaliteit als het orgineel, maar beter dan de
gemiddelde nepper.
http://www.webdecc.com/images/d702pshhwk7bl4osb6uw
.jpg
Als je geen problemen hebt met een andere print of geen print, zou een hommage/look-a-like je ook een idee kunnen geven voor 't model om je pols. Let dan wel op dat ie de Rolex wel goed benaderd. Look-a-likes, hebben juist omdat ze er iets anders willen uitzien, soms net wat andere lijnen en details. (Lees net dat je voor een timex gaat om een idee van 't klokkie om je pols te krijgen).
Voordeel van een hommage vind ik persoonlijk, is dat ik er nog mee over straat durf te lopen. Ik heb 5 replicas en 4 zitten permanent in een doos weggestopt. 1 staat prominent naast de echte :+. Mijn ervaring is hierdoor dat ik nu liever een hommage koop om te vergelijken, dan een replica. Maar wel een hommage die er zoveel mogelijk op lijkt, zoals een Parnis.
Op je vraag om een foto te plaatsen. Tegenwoordig lijken de meeste duurdere replica’s op eerste oogopslag en op foto allemaal op elkaar. Ook gebruiken de shops soms foto’s van het echte model. Dus voor advies vanaf een foto op de manier gaat weinig opleveren. En helemaal omdat het hier blijkbaar niet gewenst is. Mocht je er 1 hebben en je wilt em vergelijken, probeer dan met vrienden/kennissen die er 1 hebben. Als die ander het ook leuk vind, kun je samen uitpuzzelen wat de verschillen zijn.
Dat vind ik ook erg leuk, om de echte met de nepperd te vergelijken. Heb al een Radiomir, Luminor, Submariner, Seamaster (mezelf), Planet Ocean, met de hommages vergeleken. Dan zie je nog beter hoe mooi de originelen zijn. Wat mij verbijsterde was bij de Radiomir, dat de gepolijste kast van de echte, ondanks de vele haarkrasjes toch veel meer glanst dan mijn MM hommage. Toch weer een stukje kwaliteitsverschil.
Veel succes met je keuze en ben erg benieuwd of het em daadwerkelijk wordt. Een Rolex duiker staat namelijk ook op m’n lijstje… zonder loepje, want daar ben ik na tijdje dragen van een nepperd (Junghans Diver) achtergekomen.