geen goed idee. op deze wijze hou je de business van het maken van die nepzooi in stand. zolang men vraagt zal men maken.
groetjes, rene
geen goed idee. op deze wijze hou je de business van het maken van die nepzooi in stand. zolang men vraagt zal men maken.
groetjes, rene
@ Renato… Je hoofdletters staan nog aan !
Heren, Heren, dan zal ik ook toch maar even hierop reageren.
Een topic geopend over een nepper en zie nu binnen twee dagen een hele berg reacties.
Een zeer gevoelig onderwerp dus, wat zeker onder de oudere forumleden reeds lang bekend is.
Er is al van alles over verteld, gezegd en verzwegen.
Ook door leden, welke regelmatig schrijven/reageren op een topic.
Ook zelfs door leden, welke meestal alleen lezen en nu ook reageerden.
Echter ik zal het eens van een heel andere insteek benaderen.
Ik weet bijna zeker, dat als Lenno het woord nepper niet had genoemd, maar b.v
Alpha, Tauchmeister, Zeitflügel, Sandoz, Orient en heel veel andere gunstig geprijsde look-a-likes van de Rolex, dan was er zeker anders gereageerd hierop.
Worden bovengenoemde merken dan ook neppers genoemd?
Zeker niet, want enkele merken passeren hier af en toe de revue.
En op wat voor manier Lenno ook een Rolex wilt aanschaffen is geheel zijn eigen keuze en zullen wij moeten respecteren.
Hij wilde dit echter delen met andere forumleden en wilde hun mening polsen, wat zij vonden van de verschillen , welke eventueel te ontdekken waren, ten opzichte van de Rolex. Volgens mij niets meer en niets minder.
Dat dit door andere leden, verkeerd word geinterpreteerd, dat kan ook natuurlijk.
Feit blijft, dat Lenno een Rolex wilt aanschaffen en er op een bepaalde manier wilt achterkomen, wat ook andere reeds hebben geopperd op dit topic, of hem dit wel zal gaan bevallen. Ik weet ook wel, dat je geen appels met peren kunt vergelijken, denk maar aan het verschil in uitstraling, gewicht, draagcomfort etc.
Maar nogmaals als hij dit op deze manier wilt doen, moet hij helemaal zelf weten.
Lenno, noem het maar voortaan geen nepper meer, maar b.v. een Alpha, is zelfs nog wat goedkoper ook gebruikt, dan 80 euro.
Veel succes in ieder gevaal van mijn kant met je beslissing.
Het valt mij, als spuit 11 op dat er bij deze
discussies een aantal zaken de kop opsteken.
Ik vind de manier waarop deze discussie wordt
gevoerd niet zuiver. Er wordt niet inhoudelijk
gediscussieerd. Er worden geen feiten genoemd maar
er wordt onmiddelijk op de man gespeeld. Een
aantal forumleden zie ik trouwens alleen maar bij
dit soort discussie de kop opsteken waardoor bij
mij het gevoel ontstaat dat deze leden er plezier
in scheppen om onrust te creeren.Ik denk dat de discussie had moeten gaan over de
schoonheid van de Seadweller en hoe men zich het
beste kan voorbereiden op zo’n grote aankoop. Ik
denk dat deze discussie een lofzang had kunnen
worden op de wijze waarop een Rolex is afgewerkt
en de uitstraling van zo’n klassieker en de
aantrekkingskracht ervan.Ik denk dat er ook had kunnen worden
gediscussieerd over wat je het beste kan dragen op
het strand en bij je werk.Ik zie een eenzijdige discussie ontstaan waarin ik
enkele leden niet integer vind en waarin ik het
vermogen om echt met elkaar te discussieren mis.Sommige forumleden zie ik de laatste tijd niet
meer en dat vind ik jammer.Replica’s zijn een doorn in het oog en een luis in
de pels van de horloge-industrie al denk ik het in
het geval van Rolex wel meevalt. Rolex heeft nog
steeds gigantische verkoopcijfers. Ik wil
replica’s zeker niet goedpraten maar als het leidt
tot een levensechte aanschaf van een echte
authentieke Rolex…?Ik zou wel eens een goede review willen lezen over
de vermeende kwaliteit en afwerking van een Rolex.
Dat inspireerd meer dan elkaar afbranden.Wellicht zouden we uit lijfsbehoud de regel moeten
instellen dat discussies over replica’s niet meer
mogen. De gemoederen van de liefhebbers lopen te
snel op.Koop geen replica maar laat je inspireren door
Passionata’s als Krabong.Discussieren is ook een vak. Ik vind je toon te
fel.@ Dreski
lenno is een knappe vent??
Beste Harry,
volgens mij hebje over mijn post heengelezen want ten eerste val ik hem niet aan op zijn keuze, en ten tweede geef ik ook het advies om gewoon voor het echte product te gaan. Verder vind ik het “onzinnig” om te vertellen hoe mooi Rolex is, omdat hij het voor zichzelf al weet dat 'ie een Rolex wil, de financiele drempel is hem alleen te hoog, niet de twijfel of het wel of niet mooi is. Tevens heb ik in enkele zinnen mijzelf proberen in te leven in de motivatie om nep te kopen, maar ik kan er echt niet achter komen wáárom iemand dit serieus wil.
Een ander advies wat ik graag aan Lenno wil geven om toch weer On-topic te belanden is de volgende: pas het horloge zo vaak mogelijk! Tuurlijk is 10 minuten bij een juwelier niet genoeg, maar er zijn zat liefhebbers/verzamelaars waar je op een meeting zeker weten hun horloge om mag doen (zie de foto’s maar eens van diverse meetings, Rolexen zijn aanwezig als bijna geen ander merk!).
Ik wil dus zeggen dat je tóch een goede keuze kan maken zonder dat je over 1 nacht ijs hoeft te gaan, en zonder dat je een nepperd hoeft te kopen. Juist het voorwerk, de gesprekken met andere liefhebbers, dat doet het verlangen nog meer groeien, de nepperd daarentegen … dat snap ik gewoon niet.
Hoe dan ook, succes met je keuze!
Je kunt gerust drie jaar een Alpha dragen, maar dan weet je echt nog niet hoe een Rolex aanvoelt, doei!
hans :)-D
Discussieren is ook een vak. Ik vind je toon te
fel.
Was ik te fel of heeft iedereen te lange tenen?
‘Kun je wat specifieker zijn over wat je precies met respect en veroordelen
bedoelt?’ was mijn vraag aan cbeentjes.
Als je dan een wazig antwoord krijgt waarin hij(zij?) zegt geen namen te willen noemen en er verder niet op in wil gaan ben ik een beetje teleurgesteld. Ik vroeg niet om namen maar gewoon om een iets meer uitleg, wilde weten wat ie nu echt bedoelde…
Was ik fel (wat is er mis met fel?) of misschien iets te direct?
mij kan je vooral vinden op het vintageforum, ik dacht k ga eens kijken bij de horlogepraat en boem een discussie met 66 reacties. Ben ooit ook begonnen met een paar neppers gewoon omdat ik ze mooi vond, zijn ondertussen allemaal weg omdat je inderdaad niet het gevoel van de realdeal hebt…
Kan de vorige poster wel volgen met zijn opmerking over de hommagehorloges. Als het fake is kan het niet maar een copy zonder het merk op de plaat kan dan wel.
Ieder zijn goesting zeker en wie zijn wij om een ander te veroordelen omdat hij een replica koopt.
Ook even opmerken dat niet iedereen de middelen heeft om een paar klokken van enkele duizenden euros te kopen…
Wat een oervervelende discussie is dit weer eens aan het worden.
Op de vraag van Lenno wordt nauwelijks ingegaan.
Nee: er weer eens lustig met scherp geschoten op medeforumleden.
Jammer.
BTW: als Lenno toestemming krijgt (van de forumeigenaar, naar ik aanneem) om foto’s van zijn “Neplex”, te plaatsen ben ik bereid om er een foto van de mijne -als vergelijkingsmateriaal- naast te zetten.
BTW (2): mijn “Neplex” heeft me er van overtuigd dat ik niet aan een echte Rolex moet beginnen: ik vind ze simpelweg niet mooi genoeg om daar een vermogen voor neer te leggen.
En kom nou niet bij mij aan met wat voor fraais er binnenin die afgesloten kast zit: dat boeit me niet zo dat ik daar datzelfde vermogen voor over heb.
Waarom mag er niet met scherp geschoten worden?
Het is hier toch niet het grote ‘Laten we het vooral met elkaar eens zijn want we houden allemaal van horloge’s’ forum?
hharry Schreef:
Discussieren is ook een vak. Ik vind je toon te
fel.Was ik te fel of heeft iedereen te lange tenen?
‘Kun je wat specifieker zijn over wat je precies
met respect en veroordelen
bedoelt?’ was mijn vraag aan cbeentjes.
Ik vind dat je te scherp inzet. Direct zijn is prima maar ik zie je vaak reageren op dit soort items waardoor ik het vermoeden krijg dat je graag discussieert. Ben ook niet voor neppers en zie zelf ook geen nut in het proefdragen van zo’n misbaksel maar de discussie én de gemoederen lopen hoog op. Als ik je in levende lijve tegenkom Louis drinken we er een pilsje op en zetten we een boom op over waarom Rolex een flut merk is :)
Ik ben niet van de discussie om de discussie, maar het gedraai en gedoe wordt ik wel moe van, zeg gewoon wat je bedoelt…
Zo, laten we de dicussie nu maar afpilsen:)-D, er is al genoeg (teveel) over die troep uit China gezegd…
X(:)-D:)o:D:}:}:~:~
:)o
Gegroet allen,
Hoewel ik mij noch tijdens fysieke contacten noch bij de weinige fora waaraan ik deelneem, wil bezighouden met dergelijke onzinnige, provocerende topics/discussies wil ik hier toch even reageren. Heb mij overigens eerst even netjes proberen voor te stellen in het "Off-topic"topic.
Hoewel ikzelf totnogtoe geen dure horloges bezit, vind ik neppers maar niks. Ik heb zelf een 2-tal ‘homages’ zoals te zien is in mijn voorstelling, een Rotary (Navitimer) Chronospeed en een Orient 'B-1’homage. Ik heb deze homages gekocht met het oog op draagervaring van het desbetreffende model.
Nu zijn dit best prachtige en zelfs degelijke uurwerken voor 't geld maar hoewel ik nog niet echt ‘geëmotioneerd’ ben met de ‘techniek’, moet ik zeggen dat als ik ze draag, ik mij toch nooit 100% ok voel omdat ik blijf met het gevoel zitten van “het is ‘maar’ een homage”. Ik draag ze, hoewel niet vaak, vooral de Chronospeed, graag, in afwachting van de ‘financiële’ kans op de echte maar het voelt dus nooit echt 100% ok. Beeld je eens in hoe een ‘nepper’ dan zou aanvoelen.
Dit gezegd (en gemeend) zijnde, constateer ik dat die ‘replica’discussie op dit forum reeds meermaals en tot vervelens toe is gevoerd en toch laten sommige, toch wel seniorleden en replica-haters/tegenstanders zich nog steeds opjutten door deze discussies en ‘provocatie-uitspraken’.
Eigenlijk had een lid als lenno, met toch al een respectabel aantal posts hier, overigens beter moeten weten en dit topic gewoon niet moeten starten. (zelfs op de affordables!!-sectie van WUS willen ze hierover geen discussies/topics) Zoals gezegd ben ikzelf ook geen fan van replica’s maar andersijds, als iemand zoiets wil aanschaffen, om welke reden dan ook, is het die persoon zijn recht aldus te doen. Maar dit forum is idd niet de juiste plaats voor dergelijke discussies noch de bijhorende foto’s.
Aan de felle reageerders hier zou ik zeggen, als je een woede voelt opkomen, laat dergelijke onderwerpen links liggen en schakel over op de ècht interessante topics. Uiteindelijk draait het daar toch om.
Met vriendelijke Groeten
Geert
Gegroet allen,
Aan de felle reageerders hier zou ik zeggen, als
je een woede voelt opkomen, laat dergelijke
onderwerpen links liggen en schakel over op de
ècht interessante topics. Uiteindelijk draait het
daar toch om.Met vriendelijke Groeten
Geert
tadaa, dat heb ik aleens eerder gezegd! Let go…, let go…, let go… en daarna snel naar de andere topics skippen! :)
je hebt uiteindelijk de begeerte lief en niet het begeerde.
(Nietszche)
:}
Ik zal eerlijk zijn, ik post niet veel, en wat ik post is vaak voor info over horloges. Mijn ervaring is dat ik dan over het algemeen vriendelijke reacties terug krijg. Maar nu ik dit topic lees, ik ben op de helft, heb ik toch het idee dat het hard tegen hard gaat. Ik kan het begrijpen dat neppers hier ‘gehaat’ worden. Ik kan me voorstellen dat die hier niet graag gezien worden.
Maar blijf ook tegen die mensen aardig. Begrijp me goed, ik zou zelf nooit een nepper willen dragen, veel te bang en ijdel, stel je voor dat iemand het ziet. En inderdaad is het niet goed voor de productie van de rolex en andere merken dat er zoveel neppers zijn. Maar wees gewoon een beetje aardig tegen elkaar. Je kan ook op een aardige manier zeggen dat er geen namaak op dit horlogeforum hoort (ben ik het zoals je kunt lezen mee eens).
Kortom wees gewoon aardig tegen elkaar, en post geen neppers… het verpest de sfeer zo snel…
MvG,
Peter
ach ik had verder moeten lezen, hharry was me al voor, ik ben het met volledig met hem eens
Waarom mag er niet met scherp geschoten worden?
Het is hier toch niet het grote ‘Laten we het
vooral met elkaar eens zijn want we houden
allemaal van horloge’s’ forum?
Ik heb voor mezelf besloten de laatste keerte reageren in een replica topic, de hobby is te leuk om deze te laten verpesten door zoiets onbelangrijks. Verder heb ik ook geen zin in stress met leden waarmee ik in andere topics veel lol heb.
Een nette discussie? Respect? Tsja, het is maar hoe je in het leven staat. Op een forum vol met echte liefhebbers van (echte) horloges stellig beginnen over het kopen van fake zorgt nu eenmaal voor reactie… als je dat niet aanvoelt mis je mijns inziens sociale (digitale) vaardigheden.
Ik ben een tijd geleden naar een concert geweest in de Arena. Een kennis, fervent PSV supporter, ging mee en vond dat hij "gewoon"een PSV shirt kon dragen tijdens een concert.
Een hoop gedoe vooraf in de groep en ik stond alleen in het idee dat het ronduit belachelijk was, onnodig provocerend en wellicht ook nog gevaarlijk…
Neuheu… de ander moest maar respecteren dat hij dit wilde…
Zo gezegd, zo gedaan en voor hij tien passen in de Arena had gezet was hij al veertig keer niet echt vriendelijk aangesproken… En vervolgens liep hij ook nog tegen een paar flinke patsen op… Stond hij dan; de hele avond in z’n blote pens…
Heel eerlijk gezegd heb ik er om moeten lachen :)o
gr. Roel
Zo,ik ben toch veel wijzer geworden door het starten van dit topic.
neppers zijn Kwalitatief Uiterst Teleurstellend en zullen nooit het gevoel van een origineel geven.
Ik heb ook via dreski (andre)via een ander topic een Timex besteld omdat die ook veel weg heeft van een Rolex ,dan krijg ik waarschijnlijk toch een beter gevoel.
Ik vindt dit nog steeds een geweldig forum waar ik met plezier op vertoef.
Als ik iemand door het starten van dit topic tegen de schenen heb geschopt ,mijn excuses daarvoor.Dat is nooit mijn bedoeling geweest.
De term TROL kende ik niet dus reageerde ik misschien te heftig door mijn onwetendheid op het gebied van computertaal.
Ik dacht dat er op de man gespeeld werd maar dat was dus niet zo.
Mijn excuses aan Roel (krabong)
Ik weet nu ook dat Roel goed kan drinken maar dat kan ik ook ,alleen geen bier daar kan ik niet zo goed tegen ,whisky daarentegen…
Groetjes
Lenno