Beste Forumleden,
Mijn merk is altijd Tag Heuer geweest. Mijn eerste Tag kreeg ik voor mijn 15de verjaardag. Dit horloge deed ik nooit af: Zwemmen; duiken; springen en uitgaan. Alles deed ik er mee.
Maar naar een aantal jaar was mijn pols toch echt te groot geworden voor de 36 van de professional. 200.
Vele horloges (Aquaracers, Carrera’s, en Monaco’s) later ben ik beland bij en Rolex GMT Master II. Ja een Rolex. Wat een gevoel om zoiets om je pols te hebben. Maar echt passen deed ie ook niet. Hij was niet dik genoeg voor mijn pols en zag er gewoontjes uit. Dat begon me op te breken en ik wilde iets exclusiefs maar het moest wel bijzonder zijn.
Bij het binnenlopen bij Ace in Amsterdam zag ik haar. De Breitling! Hoe kan dat nou. Vroeg ik mij af. Breitlings zijn toch altijd groot en log. Maar hier lag iets in de vitrine dat rechtstreeks uit een sciencefictionfilm van 1981 kwam. De techniek is ook ongeveer uit 1980 begreep ik van de verkoper, maar dan met een maat van 2020.
Na een goede onderhandeling liep ik e deur uit met dit heerlijke horloge. Wat een genot om te dragen en te hebben. Ik denk nooit meer terug aan de Rolex en mijn oude Tag Heuers zullen niet snel meer gedagen worden.
Ik weet dat een Quartz het niet zou moeten zijn. Maar toch is het zo, dit is mijn grail, mijn dress en mijn daily in één. Ik ben nu een Bretiling man!
Wat ik zo geweldig vind?
- Titanium (is toch leuker dan staal, zit ook op de spaceshuttle)
- Quartz (Klopt altijd)
- Gewicht, Je voelt dit horloge niet zitten
- Waterdicht
- Digitale functies, doet me denken aan mijn oude Casio (1990)
- Geen investering maar een gebruiksvoorwerp
Laat me weten wat jij vindt!