Hommage only

De enige hommage in mijn bezit (voor zover ik weet …)

1 like

Hij heeft wel iets weg van een bepaald model…

3 likes

Welke Seiko is dit precies?

En als je er nog een kan vinden onderhand net zo kostbaar :slight_smile:

1 like

Ik heb er wel meer gehad, nu alleen de Dan Henry. Helaas niet de Exactus waaraan het een hommage is!

5 likes

Is de SKX031, bij toeval begin dit jaar aan de collectie kunnen toevoegen.

1 like

Oh ja, ik heb er nog een; helemaal vergeten, ik draag dat ding echt bijna nooit: :grin:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/2X/7/7896702786d6a972cb200797c87623f6f7e2d003.jpg

5 likes

Hommage van dat horloge dat naar de maan is geweest van dat prestieuze horloge merk uit China genaamd Alpha.

4 likes

:rofl:

1 like

Vind ik die Alpha toch net ff wat mooier, zal de naam wel zijn maar ik hou niet zo van hommages :wink:

1 like

De Phoibos waar ik deze topic mee begon draag ik nog steeds vaak en met veel plezier.
Ben nu aan het twijfelen of ik de onderstaande Orient moet bestellen. Heb nog geen goudkleurig horloge in de verzameling.

5 likes

Mijn hommage triootje :blush:

5 likes

Gewoon even om te kijken of de hommage politie nog wel aan het opletten is :hugs:

1 like

Sharky 6105 hommage op een vintage MN strap van Erika

Ik heb de originele Seiko maar de Sharky krijgt meer draagtijd, is dan ook minder erg als daar eens een kras op komt.

1 like

Dan Henry 1939 is in feite ook een hommage. :sunglasses:

2 likes

Hier ook een invicta pro diver in de collectie. Geen probleem mee. Horloge loopt al 12 of 13 jaar zonder protest. Ideaal horloge om te klussen en schilderen :+1: zou ik niet willen doen met het origineel. En 90 euro voor een ‘klus-automaatje’ met een NH25 uurwerk dat dus al meer dan een decennium loopt ook dikke prima.

2 likes

:zombie:
Ik weet t, maar dit leek me de beste plek…

Ik zou t leeftijdsverschil persoonlijk denk ik ook wat veel vinden. Maar dat is ieders keuze, en om zo iemand verkapt n pedofiel noemen vind ik wat ver gaan. Pedofiel is naar mijn idee als je met een minderjarige een seksuele relatie hebt.
En als t je om leeftijdsverschil gaat, waar leg je de grens? 53-18=38 jaar verschil. Is met hetzelfde verschil v 58 en 23 ook? Of als het verschil kleiner is, 53 en 23?
Het gaat er volgens mij om dat beide personen fysiek en mentaal volwassen zijn, zodat ze bewust en overwogen beslissingen kunnen maken in hun relatie. Hoewel zelfs dat misschien wat genuanceerder kan zijn als iemand verstandelijk beperkt(er) is.

En nog steeds off topic, hommages vallen wat mij betreft onder de groep kopies. Liefst heb ik iets origineels v n merk zelf. Nog beter als t n limited edition is. En ik ben ook best bereid om n beugel horloge v Panerai te nemen, maar tot op heden geen model die mij aanstaat.
Dus zodoende op zoek gegaan naar wat ik wel leuk/mooi vind.
Zo heb ik dat ook met kleding wat ik kwa design mooi vind, maar me niet goed staat. Heb dan een custom tailor dingen laten maken die perfect aansluiten. En met extra’s, zoals n speciale vakjes voor mn pepermuntjes en pennen :nerd_face:
En wat te denken van al die cosplay mensen die al die kostuums en props namaken van games, films strips, etc.
Zo heb ik bv n Neo jas custom tailered laten maken, met elementen die ik net wat mooier vind dan uit de film en bovendien ook wat praktischer.
Ik heb er dus niet zo veel problemen mee en trek de lijn niet zo strak. Ik had dat ook met schoenen. Voor dat patroon moest ik eerst perse van Bommels hebben. De latere generatie met anti slip laag liepen iets prettiger. Maar uiteindelijk vond ik Ecco’s met vergelijkbaar patroon lekkerder lopen.
Nogmaals, heb t liefst wel iets authentieks, zoals met die Terminator props, maar als dat er niet zou zijn, heb ik er geen moeite mee om iets op eBay of Alibaba te zoeken wat iemand heeft nagemaakt.

Ik heb mijn argumentatie proberen toe te lichten. Je hoeft t er niet mee eens te zijn. Net zo goed als dst sommigen Steinhart ofzo niet vinden kunnen.
Maar als je verder in wilt gaan op hommage, stel ik voor om n oud topic op te halen of n nieuwe aan te maken, en niet verder te veel off topic te gaan in dit draadje.

Sterker nog, ik bedenk me net om zelf te gaan kijken of zo n topic al bestaat om mijn reactie te verplaatsen.

En hokus pokus voila verplaatst :mage:

Zo, nu even wat :popcorn: gaan halen :wink:

Dag Marnix, om heel even kort on de gaan op dat pedo verhaal. Ik noemde een man van 53 met een meisje van 18 geen pedo. Ik zei ‘semi-pedo’, nu vallen mensen over het woord ‘pedo’, en ik weet ook wel dat vanaf 18 legaal is. De grap is: dat is mijn punt helemaal niet. Mijn punt is: iets kan wel niet verboden zijn of legaal, het hoeft nog niet geaccepteerd te zijn.

Het ging mij, nogmaals, om jouw argument van ‘niet verboden’. Dat kan wel zo zijn, maar dat hoeft dus nog niet acceptabel te zijn. Voor mij althans niet. Dir horloges die je laat zien zijn bijna 1:1, niks ‘hommage’, gewoon schaamteloos jatwerk. Niks ‘lenen’ of ‘inspiratie opdoen’.

Ik begrijp je verhaal overigens prima, custom dingen laten maken, cosplay kostuums etc. Heb je die horloges laten maken? Nee. Je houd een industrie intact die in mijn ogen verwerpelijk is, hoe nobel of eerlijk de gedachte erachter ook is.
Het was al duidelijk, maar zonder verhalen er omheen; ik ben het er niet mee eens. Mag dat? Niemand hoeft het trouwens met mij eens te zijn, ik probeer geen zieltjes te winnen.

2 likes

2 likes

Mijn ding is t ook niet, maar ik ben nog geen 53 :joy:
Maar met semi-pedo haal je denk ik toch wel n bepaalde insinuatie in zo een relatie.
Niet vergelijkbaar, maar zou je een metro man met n handtas (men-bag geleerd van Joey in Friends :rofl:), cremetjes en zo n uhm… stijlvolle coupe op zn kop dan ook semi-homo noemen ofzo?
Nu is gay zijn in ons land niet illegaal, maar in sommige gemeenschappen wel of verwerpelijk/niet geaccepteerd.
Iemand semi-homo noemen heeft dan imho ook zo n zware lading met die term.

Ik heb n ander Radiomir achtig horloge wel laten maken, maar deze niet helemaal.
Heb de losse onderdelen besteld die ik graag wilde en zelf in elkaar gezet met n ETA 6497 uurwerk. Zo heeft Panerai geen Luminor in mijn configuratie.
Daarna n paar jaar later vervangen door n Seagull ST3600 uurwerk om te kijken hoe lang zo iets t uit zou kunnen houden.

Is het dan in jouw ogen minder erg?

Tja, ik ben iemand die sommige dingen graag op n bepaalde manier heeft.
Daardoor ook sommige horloges laten modden. Niet zo extreem als bv n SKX 007 die er helemaal niet meer op lijkt. Maar soms kleine dingen, zoals n zwarte dag en datumschijf.
En liefst ook met authentieke onderdelen, tenzij t echt niet kan, zoals destijds met saffierglas en keramische bezel inlay die er niet voor bestonden.
Soms gaat t niet helemaal lekker, zoals n keer toen ik er n opgelegd logo op wilde laten te maken. Dat lukte niet mooi en uiteindelijk helaas de hele wijzerplaat moeten vervangen.
En niet alleen modden met relatieve goedkope horloges, maar ook op Omega’s en Rolex v duizende euro’s.
Als Panerai de onderdelen beschikbaar voor zou hebben, dan had ik er best wel eentje willen laten modden naar mij wensen.
Puristen zouden zo iets waarschijnlijk ook onacceptabel/gruwelijk vinden. Ik heb er niet zo veel moeite mee.

En soms hoeft modden gelukkig niet. Zo had ik eerst de oude Monaco reissue. Maar vond t plexi afbreuk doen aan t premium/luxe gevoel/uitstraling vh horloge. En probeer maar es vierkant saffierglas voor te vinden :woozy_face:
Gelukkig kwam Tag zelf met de oplossing: nieuw model mét saffierglas :partying_face:. 1 vd 2 keren ooit dat ik n horloge ingeruild heb.
Die les kwam me goed uit bij de keuze v n Speedy. Daar direct voor de sapphire sandwich gegaan.

En wat ik hier al zei, dat mag v mij hoor :wink: Jullie favoriete "budget" horloge