Hommage van Chinese fabriek of gevestigd merk, wat is het verschil?

FTFY :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

:joy::grinning::joy::sweat_smile::+1::sunglasses:

1 like

En hoecweten we of die US Oversight Inquiry Commission wél klopt? Gewoon niet … bv. politiek gemotiveerd om China dwars te zitten, zoals altijd. US automakers overslaan in dezen etc.

Us onderzoeken stinken altijd … oh ja, is Guantanamo Bay al dicht, daar zijn al minstens 15 jaar mensenrechten schendingen en nog steeds gaat dat door …

1 like

@None, ik ben zelf a-politiek gemotiveerd om deze voorbeelden te noemen. Het zijn de feiten aan de 'US zijde."

1 like

2 likes

Maken ze daar die hommages?

1 like

Dat heeft ie dan zelf verzonnen want Tourby heeft het alleen over ‘Art Deco’ en jat de hele boel bij elkaar.

En alsof alle Fliegers geen Flieger kunnen zijn herkenbaar als merk, maar altijd, ongeacht het merk, exacte klonen… :thinking:
Verzin erbij wat je wilt, het is gewoon hommage

4 likes

Dat gevoel heb ik dus bij een tweedehands, maar inderdaad iedereen beleefd de hobby op zijn eigen manier en dat is oke :wink:.

2 likes

Buiten de bezel vind ik dit allemaal andere horloges hoor :slightly_smiling_face:.

1 like

Me to :wink:

2 likes

100% gelijk :+1:

2 likes

Totaal iets anders

2 likes

Verklaar u nader.

1 like

:point_up:
Precies dat dus, de mensen die deze kopen kunnen de echte niet betalen want anders zouden ze de echte kopen dus voor de merken blijft het denk ik gewoon hetzelfde.

1 like

Ja en nee.
Je hebt een ount dat ze als merk er niet in mee moeten gaan maar uiteindelijk ben jij toch niet aansprakelijk voor wat een ander met je product doet? Als jij morgen bij mij een potlood koopt en je steekt iemand in de hals gaan we toch niet alle potloden afschaffen?
Natuurlijk snap ik je punt wel want ald ik weet dat jij iets mankeerd in de bovenkamer dan kan ik je beter geen potlood verkopen :slightly_smiling_face:. Ik vind het echt een dubbele…

1 like

Nee niet oke maar ik denk dat een gerespecteerd merk als rolex dit niet zou doen en ook niet nodig heeft. Als je zo de top moet bereiken zegt dit veel over het merk maar de mensen die dit kopen gaan de echte niet kunnen betalen dus uiteindelijk gaat het merk er niet onder lijden denk ik.
Een hommage is en blijft maar een zwak aftreksel van iets onbereikbaar lijkt me dan dus is het zo verkeerd om de arme stakker dit te gunnen? Ik vind van niet want ik denk niet dat er slachtoffers zijn.

2 likes

Dus als je arm bent, dan mag je stelen en je misdragen?

2 likes

Ik vind een hommage kopen iets anders dan een echte occasion. Een auto kan ik ook prima 2e hands kopen en dat maakt de merkbeleving, comfort en gemak niet anders.

1 like

Hangt er vanaf waar je woont. In West Europa niet, in een land waar de bevolking wordt onderdrukt en uitgebuit wel. Denk ik.

3 likes

Tja en dan de keuze liever een 2ehands X5 of een nieuwe chinese “X5”
Ook hier nemen ze het in China niet te nauw.
suvclone

1 like