Mijn vorige topic is zojuist helaas verwijderd daarom zo maar:
Wat ik met wil zeggen:
Zolang er maar een ander naam op een horloge staat vind de “horlogeliefhebber” het prima aldus een groot aantal hier op het HF.
Man, er is toch genoeg leuks te koop in werkelijk alle prijsklassen zonder direct voor zoiets zieligs als een Orologi, Parnis, Marina, Alpha etc. te gaan!
Wil je toch graag een Omega, IWC, Rolex o.i.d. houdt dan niet jezelf voor de gek en koop niet deze rommel maar spaar gewoon door!
Mijn vorige topic is zojuist helaas verwijderd
daarom zo maar:
Wat ik met wil zeggen:
Zolang er maar een ander naam op een horloge staat
vind de “horlogeliefhebber” het prima aldus een
groot aantal hier op het HF.
Man, er is toch genoeg leuks te koop in werkelijk
alle prijsklassen zonder direct voor zoiets
zieligs als een Orologi, Parnis, Marina, Alpha
etc. te gaan!
Wil je toch graag een Omega, IWC, Rolex o.i.d.
houdt dan niet jezelf voor de gek en koop niet
deze rommel maar spaar gewoon door!
My two cents.
Groet,
Marc
Ik wou net reageren op het replicatopic.
Maar ik was inderdaad net te laat.
Gaan we deze discussie nou serieus weer aansnijden?
Sorry maar ik vind het een beetje slappe hap is gewoon weer vragen om een nieuw topic van 500+ reacties die uit de klauwen gaat lopen.
Ik had net een reactie getikt om 1min daarna erachter te komen dat het topic al weg was. Ben blij dat je die laatste post nog even hier zet!
Ik deel die mening eigenlijk wel marc. Het is ook wel duidelijk dat er een groep leden is die een stuk strikter zijn als het om dit gevoelige onderwerp gaat. Waarschijnlijk hebben zij of velen van hen dan ook de kwaliteit van het ‘echte werk’, om het zo te zeggen, mogen ervaren.
Alleen zolang de regels hier de politis, marinas e.d. toelaten zou ik dat groepje adviseren niet te reageren als het om dit soort merken gaat als het je erg stoort.
Of beter natuurlijk: wel reageren en adviseren/overtuigen toch voor die topklok te gaan of iig iets unieks te kopen. In feite wat dus wat je net zei (tu).
Ik had net een reactie getikt om 1min daarna
erachter te komen dat het topic al weg was. Ben
blij dat je die laatste post nog even hier zet!
Ik deel die mening eigenlijk wel marc. Het is ook
wel duidelijk dat er een groep leden is die een
stuk strikter zijn als het om dit gevoelige
onderwerp gaat. Waarschijnlijk hebben zij of velen
van hen dan ook de kwaliteit van het ‘echte werk’,
om het zo te zeggen, mogen ervaren.
Alleen zolang de regels hier de politis, marinas
e.d. toelaten zou ik dat groepje adviseren niet te
reageren als het om dit soort merken gaat als het
je erg stoort.
Of beter natuurlijk: wel reageren en
adviseren/overtuigen toch voor die topklok te gaan
of iig iets unieks te kopen. In feite wat dus wat
je net zei (tu).
gr, HJR
Dank je voor de support en ja, ik heb me heel vaak in kunnen houden maar nu lukte het helaas echt niet meer.
Het is gewoon jammer om een leuk horloge forum zo te zien verzanden in een plek waar alles maar getolereerd wordt zolang het niet bij de naam genoemd wordt (het lijkt Nederland wel ;))
Dan laat het maar lekker uit de klauwen lopen
(tenzij dit topic ookweer verwijderd wordt ;))
Replicas en hommages horen op een serieus
horlogeforum gewoon niet thuis.
Groet,
Marc
Het replicaverhaal haalde je zelf aan naar aanleiding van een hommagetopic.
Even voor de duidelijkheid ik heb zelf ook niet veel op met rommel maar iedereen weet dat hommages hier wel geaccepteerd worden, en om dan ineens weer in dit topic aan te gaan halen dat hommages hier niet thuis horen vindt ik redelijk hoog van de toren blazen als ik het even zeggen mag.
Nouja support Ik deel je mening maar in mijn originele reactie zei ik wel dat ik iedereen zijn enthousiasme voor ‘dat type merken’ gun! En ze vallen nu eenmaal binnen het toelaatbare van dit forum… Maar goed misschien heeft Visser een punt en rakelen we hier een te oude discussie op? Ben nog niet vreselijk lang lid vandaar!
Groet,
Marc
Het replicaverhaal haalde je zelf aan naar
aanleiding van een hommagetopic.
Even voor de duidelijkheid ik heb zelf ook niet
veel op met rommel maar iedereen weet dat hommages
hier wel geaccepteerd worden, en om dan ineens
weer in dit topic aan te gaan halen dat hommages
hier niet thuis horen vindt ik redelijk hoog van
de toren blazen als ik het even zeggen mag.
Beetje jammer.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Sorry Niek (of waar de N. dan ook voor staat),
Maar het feit dat de meeste hier hommages accepteren vindt ik iets wat meer ‘jamme’ is dan aankaarten dat hommages net zo fout zijn als replicas.
Ik heb me lang in gehouden maar nu lukte het helaas echt niet meer.
(tenzij dit topic ookweer verwijderd wordt
;))
Groet,
Marc
veel op met rommel maar iedereen weet dat
hommages
weer in dit topic aan te gaan halen dat
hommages
hier niet thuis horen vindt ik redelijk hoog
van
Beetje jammer.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Maar het feit dat de meeste hier hommages
accepteren vindt ik iets wat meer ‘jamme’ is dan
aankaarten dat hommages net zo fout zijn als
replicas.
Ik heb me lang in gehouden maar nu lukte het
helaas echt niet meer.
Groet,
Marc
Om het even over een andere boeg te gooien. Wat zou je iemand adviseren om te doen die geen flipperaar is, maar nog wel wat twijfels over hoe een duur horloge zou “zitten/staan/etc” tijdens dagelijkse werkzaamheden, het sporten of andere activiteiten?
(tenzij dit topic ookweer verwijderd wordt
;))
Groet,
Marc
veel op met rommel maar iedereen weet dat
hommages
weer in dit topic aan te gaan halen dat
hommages
hier niet thuis horen vindt ik redelijk hoog
van
Beetje jammer.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Maar het feit dat de meeste hier hommages
accepteren vindt ik iets wat meer ‘jamme’ is dan
aankaarten dat hommages net zo fout zijn als
replicas.
Ik heb me lang in gehouden maar nu lukte het
helaas echt niet meer.
Groet,
Marc
Ik snap echt wel wat je punt is en zelf denk ik ook bij het zien van bepaalde modellen ah nee he en dan denk ik dit vind ik een baggerklok.
Maar ik reageer dan liever niet.
Maar ik begrijp ook na het zien van al het hommagegeweld dat je je op een gegeven moment even niet meer in kunt houden.
Heel eerlijk gezegd maakt het mij niets uit of iemand met een replica/hommage of topklok rondloopt als degene er zelf blij van wordt vindt ik het allemaal prima.(tu)
Groet,
Marc
Ik ben het volledig met je eens, het maakt mij niet uit of iemand een nepper of hommage heeft maar ik zit er niet op te wachten dat deze horloges hier gepresenteerd worden alsof het iets bijzonders is. Mijn advies, hou ze lekker voor jezelf!!
Waarschijnlijk snap ik er helemaal niets meer van; wat is een hommage nu precies en wat is een ‘echt’ horloge? Een Steinhart is dat ook een hommage? Een Hamilton Maestro is dat er dan ook een? Waarom wel, waarom niet?
…dus ook geen Tudor Heritage, Longines Legend Diver of nieuwe Sinn 140 met SZ01-uurwerk meer (hommage aan de Lemania 5100 maar in werkelijkeid een 7750). Want dat zijn echte hommages!
Ik snap wel dat je onderscheid maakt tussen fake en echt. Waarbij ‘fake’ doen alsof is. Maar voor velen hier zijn hommages de enige (financiële) mogelijkheid om maar in de buurt te komen een ‘echte’. En in sommige gevallen zijn ze gewoonweg onvindbaar.
Laat mensen toch gelukkig zijn met hun hobby. Je eerste posting doet een uitspraak over het gedrag van mensen, (…‘koop iets leuks’…‘hou jezelf niet voor de gek’). Of, in een ander topic lijkt het alsof je de toon van de dag zet ( dus geen hommage dag) Met als gevolg dat ik kan worden afgefikt omdat ik een evt hommage laat zien, omdat ik eerlijk ben en laat zien wat ik gisterenavond uit de horlogedoos heb getrokken? Lijkt op: ‘Je mag vandaag niet meespelen (plaatjes laten zien) als je niet aan mijn voorwaarde voldoet’. Waarschijnlijk is het niet je bedoeling, maar ik hoop dat je begrijpt dat ik het zo opvat.
Aan de andere kant, ik neem aan dat je reactie ook iets te maken heeft met een stort aan postings van 1 en dezelfde persoon over een bepaald horloge. Kijk, dat is inderdaad hinderlijk en opvallend. En misschien is het de moderator ook opgevallen. Als ik alle postings van deze persoon nalees, zit er wel weer een patroon in:
Maar, je zou beter een handtekening onder je posting kunnen zetten die ik op andere fora ook zie. Iets met fakes. Maakt ook je mening over die horloges duidelijk zonder op de man te spelen. Zoiets?
Of, je kunt postings die over dit type horloges gaan ook gewoon overslaan.
…dus ook geen Tudor Heritage, Longines Legend
Diver of nieuwe Sinn 140 met SZ01-uurwerk meer
(hommage aan de Lemania 5100 maar in werkelijkeid
een 7750). Want dat zijn echte hommages!
…
…die uitgebracht worden door de rechthebbenden. Als die het al niet meer mogen… :S
Overigens vind ik alle heritages/tributes/enz. van de laatste jaren ook wat gemakkelijk en ik zou hier persoonlijk nooit voor kiezen. Maar we hebben het hier wel over de merken die dit model ooit zelf hebben ontworpen en vermarkt. IMO mogen zij met hun eigen ontwerp doen wat ze zelf vinden.
Ik ben het overigens helemaal met Marc eens, maar heb me er mee neergelegd dat dit op dit forum gemeengoed is en dat Steinhart hier soms de maat der dingen lijkt. Ik skip al die posts maar.
Waar ligt inderdaad de grens in een ander topic heb ik mijn mening al gegeven. Is een Sinn 103 een homage aan een rolex Daytona en een Hublot met de schroefjes in de bazel en de enigsinds 8 kantige basel ene homage aan een AP Royal Oak? Of is het wel goed als het meer dan 2000 kost ook al doet het dan denken aan een ander bekend model?
Mijn vorige topic is zojuist helaas verwijderd
daarom zo maar:
Wat ik met wil zeggen:
Zolang er maar een ander naam op een horloge staat
vind de “horlogeliefhebber” het prima aldus een
groot aantal hier op het HF.
Man, er is toch genoeg leuks te koop in werkelijk
alle prijsklassen zonder direct voor zoiets
zieligs als een Orologi, Parnis, Marina, Alpha
etc. te gaan!
Wil je toch graag een Omega, IWC, Rolex o.i.d.
houdt dan niet jezelf voor de gek en koop niet
deze rommel maar spaar gewoon door!
My two cents.
Groet,
Marc
Vorige topic ging over replica’s en dat is verboden hier. Hommages zijn dat niet. Of je het er nu mee eens bent of niet.
Ik hoef bepaalde modellen ook perse niet, omdat ze te veel lijken op iets anders.
Bij sommige andere is de scheidingslijn iets kleiner en zijn de horloges toch wel erg mooi en apart genoeg om toelaatbaar te zijn.
Mijn advies: ontloop die topics en accepteer dat het toegelaten is.
Ik heb er ook zo mijn mening over, maar laat wel iedereen genieten van zijn hobby op zijn manier. Zolang het maar geen nep is.
…dus ook geen Tudor Heritage, Longines Legend
Diver of nieuwe Sinn 140 met SZ01-uurwerk meer
(hommage aan de Lemania 5100 maar in
werkelijkeid
een 7750). Want dat zijn echte hommages!
…
…die uitgebracht worden door de rechthebbenden.
Als die het al niet meer mogen… :S
Overigens vind ik alle heritages/tributes/enz. van
de laatste jaren ook wat gemakkelijk en ik zou
hier persoonlijk nooit voor kiezen. Maar we hebben
het hier wel over de merken die dit model ooit
zelf hebben ontworpen en vermarkt. IMO mogen zij
met hun eigen ontwerp doen wat ze zelf vinden.
Ik verwachtte die reactie al, dus nog een argument dan maar: dan moet je op zin minst ook twijfel hebben aan een Sinn 103, 203 of een Guinand: omdat de kast regelrecht van Heuer is gejat en dan is een Sinn 156 he-le-maal foute boel. Sinn maakte die bewust na om Heuer uit de markt te drukken bij de Bundeswehr! Laat staan de veelgezochte Japanse markt Sinn 155…(Bron: http://brown-snout.com/horology/articles/heuer_bundeswehr_chrono/)