Hommages? Bah!

Juist !

We voelen allemaal de gevolgen van de financiële crisis, Haïti is nog aan het opbouwen na de aardbeving en in Afrika hebben ze nog steeds honger. En op het forum… daar hebben we last van hommages! :wink:

marijn Schreef:

Primare Schreef:

Het lijkt op een opmerking uit het
woonwagenkamp / volkswijk.

Over snobs gesproken. Ik heb in beide vrienden.

Ik heb de eerste 5 jaar van zelfstandig wonen in mijn leven dit in een volkswijk gedaan. Ik ben geen snob, ik heb echter een afkeer gekregen van herrie, gevloek, afgunst, en dat met een laagopgeleid sausje. Sorry, dit is mijn mening! :wink:

blijkbaar veel stropdasdragers hier…schuif die knoop eens een beetje los en laat 't bloed weer tot de hersenen treden

Het probleem is dat wat hier hommage genoemd wordt in mijn ogen vaak een replica is.
Een hommage is een eerbetoon, waarbij een al dan niet gerespecteerd merk met iets nieuws komt waarbij wordt verwezen naar een klassieker uit voorbije tijden (door vorm, functies of anderszins). Het simpelweg namaken van een horloge is dus geen hommage.

…zoiets zieligs als een Orologi, Parnis, Marina, Alpha etc. …

ach ja, vind het maar zielig hoor, ga er maar aan voorbij dat hordes mensen oprecht blij zijn met hun Orologi, Parnis, Marina, Alpha etc.
Echt zielig is het wanneer… ach laat ik maar ophouden… wat een vervelend forum is dit aan het worden.

Ik heb geen geld voor een sub, zal het ook nooit hebben.
Vind ze best wel leuk qua model, maar niet zo leuk dat ik er het geld van een niet te duur autootje aan zou uitgeven.
Nou, dan zijn er gelukkig alternatieven: ik ga me eens serieus verdiepen in een strandvakantie.
En wie weet kom ik op het strand dan wel een horlogeverkoper tegen.
Koop ik er gelijk drie, hoef ik ook geen vermogen neer te leggen voor onderhoud.
En zijn ze alledrie stuk? Ga ik fijn weer op vakantie.

HamiltonOmega-fan Schreef:

We voelen allemaal de gevolgen van de financiële
crisis, Haïti is nog aan het opbouwen na de
aardbeving en in Afrika hebben ze nog steeds
honger. En op het forum… daar hebben we last van
hommages! :wink:

Je hebt gelijk ik heb er ook echt wel last van!

Ik woon veel te groot omdat mijn ego ook een plaats nodig heeft om te blijven pitten.

Ik heb maatwerk van scabal in de kast hangen samen met +/_ 30 paar italian handmade shoes.

Ik geef zonder met m’n ogen te knipperen 10k+ uit voor een paar fatsoenlijke luidsprekers.

Maar toch als ik in de spiegel kijk heb ik nog steeds een vette pens met haar erop.

Vrouwen ruiken aan mijn feromonen dat ik een loser ben en zo voel ik me ook.

Ik bijt nagels heb een dikke pens met haar erop en ik heb maar een ondermaats snikkeltje.

Maar als ik dan eindelijk die ene klatser omdoe en bekijk mezelf in de spiegel pas dan is alles o.k dan vallen de vrouwen met bosjes tegelijk flauw bij het aanzien van mijn goddelijke exclusiviteit dikke piemel en bankrekening.

Joehoe are we fucking serious?

Tuurlijk niet.

Draag gewoon lekker waar je trek in hebt iedereen tevreden!(tu)

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

En als iedereen gewoon een G-Shock kocht hadden we helemaal geen last. En bovendien een goed horloge ook nog.:smiley:

Het wordt weer de topic met de meeste reacties op de eerste pagina.
Brengt toch elke keer weer wat teweeg, die flauwekul over al dan niet hommage.

Het wordt weer oeverloos gel#l.:frowning:

Slotjeeeeee !!!

lone ryder Schreef:

Het wordt weer oeverloos gel#l.:frowning:

Slotjeeeeee !!!

Ik word hier ook zo moe van. We komen hier toch niet uit. Al worden hier 100.00 (we zijn al een eind op weg :D) topics over geschreven!

Dit is leuker dan gtst :smiley:

(:d

:smiley: geweldig.

:}

cheers,
Elf.

Een ander in zijn waarde laten is mooi gezegd. daar sluit ik me bij aan. Ik heb respect voor de mensen die een of meerdere klokken van 200 plus kunnen betalen en daar kijk ik mischien een beetje tegen op. Ik lees hier van sommige dat ze zichzelf nog al goed vinden omdat zij het kunnen betalen. Dat stinkt. ook afgunst lijdt tot vervelende discussies.

Ik ben blij met met Politi en eerlijk gezegt heb ik hem nog niet kunnen vinden in de “originele” uitvoering. Voor the record, ik heb geen Ocean pro.

mcfr Schreef:

Gewoon de tekst even neer zetten is misschien ook
een idee, scheelt ons straks misschien een hoop
werk :):

Even ter verduidelijking het officile forum
standpunt over dit soort replica’s en hommages:

• replica’s zijn verboden (horloges die een merk
    en/of naam gebruiken die ze niet mogen gebruiken).

• hommages onder iegen merknaam, die niet door de
    rechter verboden zijn, mogen wel.

Een ontwerp waarop een merk geen rechten (meer)
heeft kan door iedereen worden gebruikt en dat
mag. Daar is niets mis mee, of je het persoonlijk
leuk vind moet ieder voor zich bedenken.
Daarbij is de lijn tussen wat hommage is en wat
niet veel te dun. Waar trek je namelijk de grens,
bij een geleende wijzer, een geleende kroon-kap,
een geleend kastontwerp, een geleende bezelinlay?
Of moet het hele horloge zijn geleend om hommage
te zijn?

In welke mate je purist wilt zijn moet ieder voor
zich weten maar bovenal de ander in z’n waarde
laten.

lone ryder Schreef:

(:smiley:

… en mijn aandelen Smith chips en Coca Cola stijgen weer met de minuut!

:)-D:D

Ik hoop dat er nu weer gewoon normaal gereageerd kan worden anders gaat er inderdaad WEER eens een slotje op.
IK begin ook erg moet te worden van deze discussie keer op keer.

Hommages worden hiet gewoon toegelaten. Als je dara niet tegen kan, moet je lekker naar dezinvanluxe gaan. Daar zit je waarschijnlijk toch al, maar post dan alleen daar en niet meer hier.

Het is juist leuk, voor mij dan, dat op dezinvanluxe het meer over luxe horloges gaat en hier juist uitgebreid over alles wat er te krijgen is (behalve nep).

Kun je daar niet meer tegen blijf dan gewoon weg.

Ik vind het namelijk altijd zo erg dat het altijd zo goed bedoeld begint en altijd eindigd in gescheld en persoonlijk worden.
Daar begin ik nou genoeg van te krijgen. Het zijn ook altijd dezelfde personen die dit soort gedrag vertonen.

Echt, blijf dan alsjebieft weg!

Veel van de irritatie heeft te maken met de overkill die ik soms voorbij zie komen. Wanneer er meerdere topics over 1 en hetzelfde hommage merk lopen en meerdere mensen hetzelfde horloge showen wordt het te veel van het goede.

Dezelfde irritatie zag ik ook ontstaan toen iemand werd geadviseerd beter zijn eigen forum te beginnen. Ook hier was sprake van teveel in een korte tijd.

Mogelijk kunnen de moderatoren dit strakker beheren en mogelijk de topics samenvoegen.

Iedereen mag van mij posten wat hij wil, zolang we maar een gevarieerd forum houden.

• 1 Wordt zo langzamerhand steeds erger.