Geen flauw benul, en ook geen idee hoeveel wagens BMW verkoopt.
Maar beiden hebben een beetje hetzelfde imago.
Rond de miljoen.
Niet rond een miljoen?
Rond de miljard is, grofweg, 3 miljoen per dag. Geen idee van de grootte van een Rolex doos maar hoeveel vrachtauto’s zouden dat zijn?
Die GMT is een stuk mooier.
Dude.
Jazeker wel.
Dat dus.
In diezelfde lijn interesseert het mij echt niet hoeveel mensen ik in dezelfde auto als de mijne zie rijden. Ik heb mooie, goede auto’s gehad, en ik heb auto’s gehad waar ik een hekel aan had (mijn werkgever is een bitch wat autobeleid betreft).
Mijn wereld begint en eindigt in dat opzicht bij mij. Ik kan een hartgrondige hekel aan iets hebben omdat het niet doordacht, niet comfortabel of lelijk is, en wat de rest van de wereld vind is mij op dat moment een biet. Vandaar ook dat ik Mike Tyson ging bij m’n werkgever om die Astra af te voeren die ze me in de maag hadden gesplitst. Ik kwam op zeker moment in een geleende Dacia Dokker naar de zaak, wat overigens een prima auto is.
Dat pizzabakkers, bouwvakkers en pukkelige gemeenteboys in zo’n dokker rondcrossen heeft geen invloed op m’n oordeel.
Mijn bips is leidend.
Alles is al eens gedaan. Waarschijnlijk beter dan dat ik het doe.
Als je daar even over nadenkt is het een rustgevende gedachte.
Oeps. Je hebt gelijk, verkeerd gekeken.
Hahaha heel veel.
Jazeker niet.
Ik had dit weekend zo’n Oris 65 om. Wat een goedkoop knakenbandje zit daar aan zeg. Ik had niet het gevoel dat ik wat duurs omhad. Die band wiebelde aan alle kanten en de sluiting was maar flimsy. Het voelde aan als een Seiko 5 van 60 euro .
Bedoel je daarmee dat je de zetels in een Dacia Dokker beter vindt dan in een Opel Astra of dat je de zithouding beter vindt?
800.000 denk ik
Even een grapje crossposten: Ik vind 'm wel vet
En de meeste van die horloges worden dus bewaard voor het nageslacht… (dat denk ik toch een Rolex zal niet zoals een Diesel bijvoorbeeld in de rommelbak eindigen)… dus hoeveel % van de mensen zullen uiteindelijjk een Rolex hebben, evenveel of dat er zijn met een… (Ik denk dat veel merken die goedkoper zijn exclusiever zijn dan Rolex dan denk ik aan Oris of Longines je mag mij verbeteren als ik mis ben hoor)…
Dat lijkt mij nog altijd verschrikkelijk veel als je een Luxeproduct wilt zijn en blijven… maar dat is mijn gedacht hé
zeker, of je moet voor het echt grote werk gaan, horloges van 25k plus. Alles/veel heeft te maken met status, Rolex doet (net als Apple) de marketing fantastisch daar zijn we gevoelig voor.
Het meeste van die horloges wordt elke dag gedragen door welvarende mensen. Ik denk dat je met die gedachte flink mis zit.
Ik vind een Rolex zelf ook niet exclusief, maar ik vind het wel…een Rolex. Het is een portie merkbeleving van jewelste. Je draagt een Rolex en dat voelt goed.
Maar ik snap wel wat je bedoelt met het exclusieve. Daarom ben ik (oprecht en serieus) aan het twijfelen over deze mod:
Maar de afschrijving op zo’n wijzerplaat is 600 piek en van die gedachte word ik onrustig .
Maar het spijt mij te moeten zeggen maar Apple vind ik ook maar een massaproduct dat in China in elkaar gestoken is… (het is heel goed gedaan, en het product werkt zeker zoals je het mag verwachten maar daar stopt het ook voor mij…).
Mijn bedoeling was niet om te schrijven dat die horloges niet zouden gedragen worden, mijn bedoeling was om te schrijven dat aan het einde van het leven (van de drager of van het horloge) een Rolex niet zomaar in de prullenmand terecht komt (wat met bijvoorbeeld een Pontiac, Rodannia,… wel zou kunnen gebeuren).
Ik denk dat ik mijn schrijftalenten een keertje zal moeten verbeteren, ik wilde niets afdoen aan de kwaliteit of de beleving van zo’n horloge… het ging om er echt uit te springen. Hier is een Rolex echt niet zo exclusief, ik denk dat er meer Rolex gekocht wordt dan… veel andere merken je begrijpt mij waarschijnlijk wel
ik ben geen Apple fanboy hoor, maar de consument trapt er graag in, de recente prijsontwikkeling van de nieuwe iphone die gelijk is aan zijn voorganger is natuurlijk meesterlijk, dit in combinatie met bijna geen belasting afdragen is crimineel te noemen.
Apple is (was) wel een bepaalde kwaliteit daar kunnen we niet omheen, maar is het slechter dan een Samsung vandaag de dag?
Nee, beter. Samsung heeft één groot probleem, en dat is het OS dat ze gebruiken.
Android is van Google, Google doet - net als Facebook - alles alles alles om jouw data te krijgen en te verkopen.
Apple is zeker niet heilig, maar heeft primair wel een ander businessmodel. Reden voor mij om met een aaiPhone rond te lopen.
Hoe duur ze zijn… ach, eigenlijk vind ik dat (nu ik aan m’n tweede ben) eigenlijk ook nog wel meevallen. Op de vorige heb ik €100 afgeschreven in een jaar, met een vergelijkbare Galaxy heb je al €100 afgeschreven zodra je de pinbetaling voldaan hebt.
Het is als met horloges: Koop nu het juiste model Rolex splinternieuw, draag 'm een jaar, houd 'm netjes, nauwelijks afschrijving. Koop een Staudt voor hetzelfde bedrag en je hebt met een beetje pech een jaar nodig om 'm weer te verkopen.
Komende van iemand die Jubilee’s draagt kan ik dit niet serieus nemen. Sorry. Rare rammelmeuk.
Maar het mooie van de Sixty Five is dat het een bandenslet is. Dus tussen de 5 en 190 Euro is er vast een stoffen of lederen band te vinden die je geil vindt.
De zetels waren prima. De zithouding ook, maar daar valt niets aan af te stellen.
Als ze een miljoen horloges verkopen die nooit stuk gaan en per definitie erfstukken worden zou iedereen op de planeet vroeg of laat een Rolex moeten hebben.
Ik vermoed dat Rolexen ook sterfelijk zijn, anders zou de markt voor mint tweedehands makkelijker te navigeren zijn.
Longines is ongeveer even exclusief als een Volkswagen golf. De Swatch groep staat nu eenmaal niet bekend als een klein bedrijfje wat in gelimiteerde oplagen af en toe een horloge uitbrengt.
Oris, ja, da’s nog een onafhankelijke toko.
De discussie over de hoeveelheid horloges die Rolex produceert is al zo oud als de weg naar Rome. Er zijn veel schattingen op basis van een gemiddelde prijs van 10.000 dollar die iedereen klakkeloos overneemt, maar ik denk dat er veel meer Rollies van 5000-6500 USD over de toonbank gaan.
Eén antwoord ergens op internet was heel erg aardig: Die meneer had gekeken naar het aantal horloges wat COSC voor Rolex heeft gecertificeerd, en rond 2013 waren dat er een miljoen per jaar.
800.000 zal aan de conservatieve kant zijn.
Dat dus. Ze worden gedragen als tool horloges, en op zeker moment worden ze afgeschreven. De prijzen op de tweedehands markt suggeren dat gewoon.
Exclusief zijn doe je niet door een ander ontwerp wat al sinds 1969 tot in den treure wordt uitgemolken door een groot conglomeraat aan te schaffen en daar een ander wijzerplaatje op te knallen.
Ga dan naar @stefanketelaars en bestel een custom made one-off.
Dat zie je me ook niet zeggen
Het is merkbeleving. Maar als iedereen om me heen er ook eentje had was de beleving al wat minder natuurlijk.
Jawel, maar niet op dat punt. Ik doelde hierop
Jazeker wel. Apple heeft al meer schandalen aan de broek gehad dan Samsung. Over uitvallende antennes, slechte batterijen, tweaks in het OS die de telefoon langzaam maken… Dat Apple nog steeds als het ultieme in kwaliteit ervaren wordt is een lachertje.
Ook het OS heeft zo z’n nukken. Je hebt als gebruiker geen enkele controle over data-opslag, en ik heb zelf meegemaakt dat als er een bug in je iTunes sluipt, je hele telefoon leeg gemaakt kan worden. Als je 32GB aan handgeselecteerde muziek op je telefoon hebt staan is dat best een dingetje.
Ik heb na vier jaar IOS gebruik een paar jaar geleden de overstap gemaakt naar compacte Sony telefoons, en tot dusverre is de kwaliteit meer dan uitstekend geweest.
Kortom: Da’s een perceptie van de markt die op zeer gelikte marketing is gestoeld, die kwaliteit van Apple.
Da’s mooi en aardig, maar wat als je een horloge koopt zonder het te willen verkopen? Ik denk dat een Staudt geiniger is om te hebben. Hun ontwerpen spreken mij aan, ook al zijn vele ervan een tikje aan de grote kant.