Hommages of het echte werk?

En dan krijg je eigenlijk enkel een antwoord van iemand waar je het niet van verwacht of verhoopt had…

Dit voelt anders ook niet top hoor. Straight in the feelies Marinus.

En ik twijfel nota bene over een Omega.

Ben ik dan een

Man man man man, het gaat van kwaad naar erger zo.

3 likes

Mooi vijfje zeg! Zie ik hier te weinig eigenlijk

1 like

is dat dat “Mediterrane leven” waar ik zoveel over hoor de laatste tijd? Meneer is van plan om 112 te worden?

1 like

Sja… Da’s geen relevante weerspiegeling van de maatschappij. Het is zelfs geen relevante weerspiegeling van horloge-dragende mensen.

Bij Swatch zijn Hamilton en Tissot de Seat respectievelijk Tissot, is Longines de spreekwoordelijke Volkswagen, Omega de Audi en Glashütte Original de Bentley en Blancpain de Porsche.

Die segmentering voelt vrij kloppend voor mij, maar als je je er beter door voelt wil ik wel roepen dat de Longines gewoon een e-Golf Variant of een Beetle is hoor. :slight_smile: Geen T-Roc. Dat zou ik Longines nooit aandoen.

1 like

Is dat zo?

Toen ik onlangs aan het stoeien was met de nieuwe iPad van vrouwlief kwam we er achter dat wat er in de iCloud staat een kopie is van al je aangesloten Apple apparaten. Dat lijkt mooi echter als je een foto van je telefoon verwijderd verdwijnt ie ook uit de iCloud (en heb je slechts 30 dagen om 'm terug te zetten). Dat noem ik geen back-up… Voor mij moet een back-up een vangnet zijn.

Van origine ben ik graficus maar ik heb het nooit zo op Apple gehad; gebrek aan controle waar @Fate_Amenable_To_Change volgens mij op doelde.

Back on topic; geen bezwaar tegen hommages :ok_hand:

2 likes

Ja :slight_smile:

Ik gebruik geen iCloud. Het zal best fraai werken, maar ik heb er geen controle over. Als men in mijn eigen netwerk inbreekt weet ik het direct, en krijg ik - tenzij ze het héél handig doen - ook een fraai rapport van m’n firewall wat er allemaal gezien is.

Dat verklaart maar “out of the box” is de opzet van iCloud echt horror, het zou me niet verbazen als mensen hierdoor dierbare foto’s zijn kwijtgeraakt :scream:

Naja, doe mij maar Android en horloges :grin:

1 like

Wij waren elkaar weer eens verkeerd aan het begrijpen waar jij het had op de positionering binnen de Volkswagen groep had ik het op de verkoopscijfers van de Volkswagen Golf… en daar had ik een probleem met Longines neen ik weet heus wel waar Longines binnen de Swatch groep thuis hoort maar ik zag in Longines niet één van de best verkopende (aantal stuks) merken binnen de groep…

Maar als jij binnen de Swatch groep Certina en Tissot de Seat noemt, hoe noem je dan Flik Flak, of Swatch (of bij uitbreiding voor mij Calvin Klein)…

Als je een classificatie wilt maken van de Swatch groep met de respectievelijke automerken van de Volkswagen groep denk ik (maar zoals steeds dat is dus mijn eigen gevoel) dat onderstaande misschien wel kan:

Uitzonderlijk segment (de Bentley, Bugatti en Lamborghini van Volkswagen)
Breguet
Harry Winston

Luxe en sport segment (de Audi en Porsche van Volkswagen)
Blancpain
Glashütte Original
Jaquet Droz
Léon Hatot
Omega

Hogere middenklasse (de Volkswagens van Volkswagen)
Longines
Rado
Union Glashütte

Lagere middenklasse (de Skoda van Volkswagen)
Tissot
Balmain
Certina
Mido
Hamilton

Instap (de Seat van Volkswagen)
Calvin Klein Watches
Flik Flak
Swatch

En sommige merken zullen voor de één een trapje hoger moeten en andere merken zullen voor een ander een trapje lager moeten…

Maar nogmaals ik had het dus over het feit dat volgens mij Longines niet meer het merk is dat echt grote aantallen verkoopt (het is en blijft natuurlijk een merk met een zeer rijke geschiedenis en met, weeral voor mij, nog altijd zeer mooie horloges).

1 like

Leuk die vergelijkingen met auto’s.

Ik denk dat van horloges de zogenaamde sportmodellen gelijkgesteld kunnen worden met een willekeurige SUV.
Ze zien eruit of je er van alles mee kunt doen maar worden zelden gebruikt waar ze voor gemaakt zijn.

3 likes

Het grootste gedeelte gaat andersom. Ik vond Rolexen nooit mooi, iedereen was er lyrisch over.
Toen ik daarna hoorde wat zo’n “duur horloge” dan kost was het leuke er voor mij helemaal af.

Daarnaast: Soms trekken meerdere mensen ook gewoon gelijktijdig de conclusie bij een bepaald merk. Dan klopt de beleving dus met de verhalen. Op zich niet zo gek - die verhalen zijn ook niet op helemaal niets gebaseerd.

Verschil is dan enkel dat de meeste SUV’s niet echt geschikt zijn voor Sports, en evenmin met Utility die met iets anders dan de trekhaak te maken heeft :rofl:

Daar zit vooral ons verschil van inzicht. Jij vind Steindinges een maker van hom(m)ages, ik vind het echt een schaamteloze kopieerder. Dat verschil van inzicht gaan we niet slechten vrees ik. Wat Wassenaar en Aerdenhout ermee te maken hebben ontgaat mij even. Of heb je daar bepaalde vooroordelen over? Mag hoor. Ben het wel gewend, ik woon in 't Gooi …je weet wel van die hockeymeisjes. :rofl:

Ze rapporteren zelf niets. Als je zoekt op merkwaarde kom je wel wat statistiekjes tegen, zoals dit plaatje over 2016.

Trek je eigen conclusie. Ik vermoed zelf dat ze ergens tegen de anderhalf miljoen horloges per jaar maken. Dat baseer ik op wat ik elders gelezen heb. Is inderdaad een veelbesproken onderwerp. Kennelijk is het belangrijk. :wink:

&

Dat dus. Dat is ook de reden dat alle ‘hom(m)ages’ (lees: kopieën) per se op bijvoorbeeld een Rolex willen lijken. De markt wil ermee gezien worden. Iedereen heeft wel een mening over Rolex en voor velen is het te duur, te patserig etc. vaak afgunst, ook een menselijk trekje. Maar ondertussen kopen we wel de Steindingesen. Waarom? Omdat we ermee gezien willen worden, waarom anders? :wink:

Staat is echt niet je ding hè? :rofl: :joy:

Juist dat zorgt ervoor dat het OS en de Apps zo lekker stabiel draai(d)en op de eigen hardware. Maar Apple is wel eens beter geweest. Door de druk van de markt(eting) maken ze steeds vaker fouten en is het product dienaangaande ook niet altijd meer top. De echte fanboys roepen om die reden in koor: “Als Steve nog zou leven zou het heel anders gaan! Zou Apple nog een echt kwaliteitsmerk zijn.”

Ik ben zelf overigens een uiterst tevreden gebruiker van Apple spullenboel, niet in de minste plaats omdat ik privé alles van Apple gebruik. Het ‘gesloten systeem’ daar heb ik [zelfs als IT nerd] nog nooit last van gehad. Kan er prima mee leven dat ik sommige instellingen niet zelf kan bepalen. Mijn MacBook Pro is trouwen 8 jaar oud (mid 2010), menig WinTel notebook legt het nog steeds af qua snelheid en stabiliteit…

Ik zeg niks. :upside_down_face:

Dus wat iets kost is voor jou bepalend of iets mooi is of niet? Vind ik raar. Dan zou je nooit meer waardering op kunnen brengen voor zaken die je niet kan (of wil) betalen. Je hoeft toch niet per se iets zelf te kunnen kopen om het mooi te vinden. Raar.

Die vergelijking gaat voor mij eigenlijk niet op, je zou eigenlijk moeten stellen zou ik voor hetzelfde budget even lang en even goed kunnen werken hebben met een ander systeem…

1 like

Fair enough. Ik heb voor mijn Pro iets meer dan 3500 euro betaald indertijd, kon ik toen ook 7 HP’s van kopen… maar ja dan had ik 7x alles opnieuw moeten installeren enzo. :wink:

1 like

Steinhart melkt hooguit ook een klein beetje uit het basisontwerp dat o.a. Rolex al meer dan 50 jaar aan het uitmelken is. Het verschil is voor mij of ik veel of weinig “melk” kwijt ben. Daarnaast heeft Rolex zaken die ik echt níet mooi vind, en mist Steinhart die. Dan heb ik het o.a. over formaat en dat #(*$#( loepje.

En natuurlijk, Steinhart kopieert veel van andere merken, maar een (wel gerespecteerd) Seiko doet het net zo goed (en naar verhouding denk ik net zoveel). Andere, “originele” merken kopiëren hooguit minder. Zo groot is dat gat niet. Meistersinger is leuk i.v.m. z’n einzeiger, maar is ook echt niet de eerste die dat principe toepast (eerder de laatste :smiley: ).

Nee, statistiek.
Ik besef me dat ik hiermee maar de helft van m’n punt aantoon, maar vind het niet de moeite die discussie hier ook op te pakken.

Ik vind jouw redenering juist raar.
Ten eerste: Waar lees je dat ik het niet kan betalen?
Ten tweede: Jij neemt de prijs dus totaal niet mee in of iets mooi is of niet? Ik wel. De prijs moet in balans zijn met het produkt.
Ik ben een groot muziekliefhebber en er is niets zo moeilijk te waarderen als muziek, maar ik kan een album wel te duur vinden om te kopen. Bij creatieve uitingen zegt prijs in veel gevallen iets over het doel en de mentaliteit van de maker. Get rich quick is een mentaliteit die mij niet zo aanstaat, verpest dus ook het gevoel bij een album, en dan ga ik er dus ook geen plezier aan beleven.

Misschien raken we daarmee teveel aan mijn opvattingen over politiek en maatschappij, dus hier ga ik het bij laten :wink:

3 likes

Wijze woorden. Daar sluit ik me bij aan. :smiley:

Ik doe dat zeker niet, ik kan iets heel mooi vinden dat bijna niets kost en ik kan iets lelijk vinden dat heel duur is maar net zo goed omgekeerd. En de vraag of ik het kan betalen of niet speelt daarbij totaal geen rol… Maar neen voor mij speelt de geldelijke waarde eigenlijk geen enkele rol of iets mooi is of niet… wel natuurlijk bij de vraag of ik iets wil of niet :wink:

1 like

Dat zal nu akkuraat zijn. Het stijgt al jaren, tot een miljoen in 2013, maar schattingen van 1.2 en 1.4 in 2015 en 2016.

Ter verdediging van @Bruis, het is allebei tot op zekere hoogte waar. Sommige Steinharts zijn schaamteloze kopietjes, sommige hebben een meer eigen smoel. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ze eens een fatsoenlijke ontwerper zouden aannemen, want horloges bouwen kunnen ze wel goed.

Dat terwijl de submariner een enorme Blancpain rip-off is. :slight_smile:

Ik heb niet alleen de telefoon eruit gedonderd, maar ook de Mac Mini’s. Ik werk nu al weer twee jaar op een HP business line mini format PC met groot scherm, gepimpte hard disk en extra geheugen. Dat ding is gewoon retestabiel. Nog nooit gecrashed in de afgelopen 2 jaar, staat 24 uur per dag aan.

Overigens begonnen mijn ergernisjes met de “my way or the highway” tics van Mac OS/X al toen Jobs zeker nog leefde. :slight_smile:

Dat je met een GNU/GCC compiler en een zwik source code ook op een Mac niet bijster gesloten bent is een ander onderwerp, ik vind de OS-eigen applicaties van Windows en Mac on par. Sterker nog, ik zou Edge boven Safari verkiezen op dit moment.

Mijn HP Elite is al ruim zes jaar oud, gewoon een i5 met 6GB RAM, en dat ding weigert ook maar om dood te gaan. Hij is beduimeld, vies en bekrast, maar doet het als een tierelier.

Kortom: Het maakt geen zak uit.

Oh shit. Die HP van mij was maar 1400 ballen voor de zaak, misschien 1800 winkel. Dan is mijn TCO lager. :slight_smile:

Gelukkig gebeuren er ook in 2018 spannende dingen die gewoon voor normaal geld te krijgen zijn. Trombone Shorty staat in Maart in Paradiso, trouwens. :slight_smile:

What he said. :point_up_2:

4 likes

Oké. :wink: