Hommages of het echte werk?

Hier ook geen OSX in huis, enkel Linux, Windows, en de iOS devices (bij gebrek aan beter).

Hier dit jaar een nieuwe laptop aangeschaft. Niet omdat de oude het niet meer doet, is zelfs nog enorm stabiel. En die i7-3630QM heb ik ook nog weinig over te klagen, eigenlijk gewoon nog steeds retesnel. Accuduur van de nieuwe is wel een factor 6 beter, en een nieuwe heeft hopelijk eenzelfde levensduur (dus is wat bedrijfszekerder).

Haha vet! Je bent de eerste die míj een tip geeft over The Internet ipv andersom :smiley:
PB volgt :wink:

Klopt helemaal, maar ik neem de prijs ergens wel mee. Zodra het voelt als “taking the piss”, zoals de Engelsen dat zo mooi verwoorden, vind ik het minder leuk worden.

Dat Steindhart goed is in knippen en plakken daar zijn we het wel over eens hoor, is ook niet mijn punt. Mijn punt is dat wanneer Tudor het doet het wel algemeen wordt geaccepteerd gezien de onderlingen banden met Rolex maar dat wanneer een ander merk het doet het niet wordt geaccepteerd.

Stel (puur hypothetisch en uiteraard niet realistisch) dat Rolex Steindhart overneemt, is het dan wel een hommage? of is hommage ook nog gekoppeld aan prijs? wat is een hommage? en is een hommage alleen toebedeelt aan de oorspronkelijke ontwerper van het horloge?

2 likes

Ik denk niet dat dst door de Rolex-Tudor link komt; Tudor is over het algemeen, zeker niet door iedereen, niet als hommage gezien omdat ze zeker geïnspireerd zijn door het origineel, maar er nog iets eigens in stoppen. Steinhart doet dat een stuk minder, die probeert veel meer “het origineel, maar goedkoper” te verkopen over het algemeen.

1 like

Ik heb nog geen (populaire) bronzen Rolex voorbij zien komen.
Wat dat betreft doet Steinhart het slim: Ze realiseren zich blijkbaar heel goed dat de broodjes beter te verdienen zijn aan mensen die geen Rolex-geld hebben of willen uitgeven, maar die wél die stijl horloge willen hebben.

In de marge wat eigen dingen doen tot je echt slagkracht hebt om een eigen model te marketen en te pushen… ik vind het eigenlijk wel snugger. Kan me tenminste niet voorstellen dat Steinhart het neerzetten van een echt eigen, maar wel populair model zou laten als ze er een goede kans voor zien.

Tudor is door Hans Wildorf de oprichter van Rolex opgericht, dus dat is totaal anders…Zou je eerst even in de geschiedenis verdiepen ipv onzin te lopen verkondigen en Tudor met Steinhart te vergelijken :confounded::confounded::confounded:

3 likes

We wisten niet dat je boos werd :wink:

Verder: Twee merken uit één concern die gewoon een vergelijkbaar horloge in de markt zetten met vooral een ander prijsje - zo ver gaat zelfs Volkswagen AG niet :rofl:

Tudor heeft er íets meer recht op doordat dezelfde oprichter erachter zit, maar de beide merken stralen naast elkaar niet echt van de innovatie. En als je er dan een Blancpain tussen legt… tsja.

Dr. Doc zegt: " Tudor het doet het wel algemeen wordt geaccepteerd gezien de onderlingen banden met Rolex". Hij heeft zich dus wel in de geschiedenis verdiept.

2 likes

Lekker laten gaan joh. Je hebt gelijk maar je krijgt het echt niet. Prima toch. Dan rest mij over het algemeen nog maar één antwoord: Oké. :sunglasses:

2 likes

Precies dit…:rofl:

8 likes

Replicas: kansloos.
Hommages: tsja ik zit er zelf ook over na te denken. Zo vind ik de Tudor black bay geweldig. Maar kan ik 'm never nooit betalen. Dus waarom zou ik dan niet iets kopen wat er op lijkt voor minder geld. Het is een optie om te overwegen.
Echte werk: als het geld het toelaat dan verkies ik dit 100% boven de rest.

1 like

Hangt dat niet af van wat je mooier vindt?

Ik bedoel meer tussen hommage en echte werk. Als ik die Tudor kon betalen kies ik dat eerder dan de corgeut. (om een voorbeeld te noemen)

1 like

Hoeveel horloges heb je momenteel in de collectie?

4 die ik echt draag, wat dan?

Ik formuleerde de vraag verkeerd denk ik.

Als je kan kiezen tussen een Tudor en een Corgeut, kies je dan zonder verdere tussenstappen voor de Tudor? Ik zou ze zelf namelijk weleens naast elkaar willen houden, en dan op basis daarvan een gefundeerde keuze maken.

Zo heb ik een Seiko NA die volgens velen wel aardig wat weg heeft van een Rolex-model. Hij is wat groter (past beter om m’n pols), mist het datumloupje, en er zijn nog een aantal zaken die ik fraaier ontworpen vind dan bij het “origineel”. Zo kan ik meer voorbeelden bedenken waarbij ik de hommage beter gelukt vind dan de “echte” (noem ze nog even niet, om hier geen discussie over mooier/minder mooi te ontketenen).

Wijsheid komt met de jaren :wink:

Goed punt. Ik denk in het geval van de Tudor dat het ook een beetje merkkeuze is. De corgeut zal vast goede kwaliteit zijn en ik zit er ook over te twijfelen om er 1 aan te schaffen. Maar laten we nou bv een rolex daydate nemen en een orient exemplaar. Grote kans dat ik voor de Orient zal gaan ivm kosten (ongeacht of ik een rolex kan veroorloven of niet) en ook omdat orient een prima uurwerk heeft. Het is zeker lastig en zal per merk bekeken moeten worden uiteraard.

Dan moet jij nog ff geduld hebben Drex :wink:

1 like

Hoeveel in totaal? Alles bij elkaar? Tel eens op wat je eraan uitgeven hebt en waarschijnlijk komt dat aardig in de buurt van een tweedehands Tudor black bay…

Lijkt me sterk, de horloges die ik heb zijn bij elkaar denk ik 500-600 euro. Heb geen dure horloges in mijn bezit. De duurste is mijn Samsung gear s3. die was 250.

1 like