Ervaringen uit het verleden…geen garantie voor de toekomst!
Maar ik dacht niet dat ik zoiets had gezegd?
Ervaringen uit het verleden…geen garantie voor de toekomst!
Maar ik dacht niet dat ik zoiets had gezegd?
Precies. Die ‘modden’ hun BMW als ware het een Rolex met een geinig NATO-bandje of een verbouwde Seiko met allerlei andere wijzertjes, bezeltjes etc. (sorry hoor @HanDavinci, heb je even als voorbeeld genomen).
The defense rests…
Mod?
Hommage?
Replica?
Te duur?
Uniek, Eenmalig , Original?
Ik vind er mooie mogelijkheden tussen zitten.
Je onderscheidt je graag?
…iedereen heeft recht op een eigen (wan)smaak.
En jaja, u riep?
zolang het niet om replica’s gaat, lekker doen
Zelf weet ik nooit precies wanneer iets een hommage is of niet, moet ik eerlijk zeggen. Soms zijn “hommages” gewoon leuk, of zelfs leuker dan het origineel. Soms weet ik niet dat het hommages zijn omdat ik het origineel niet ken.
Het is vooral een persoonlijke keuze, denk ik. Als je voor uiterlijk, gebruik, gevoel, etc. gaat, waarom zou een titel als “hommage” dan een verschil maken?
Als je kiest voor geschiedenis is het waarschijnlijk anders omdat een hommage dan niet in de geschiedenis van het origineel voorkomt.
Op dit moment draag ik een Tudor GMT, door sommigen ook als hommage gezien. Ik denk dat ie genoeg eigen smoel heeft om “origineel” te zijn, maar ook als de geleerden daar anders over denken blijft het voor mij een leuk horloge en draag ik het met plezier.
Is een Squale tropic GMT een hommage? Misschien, maar ik vind het een leuk ding, en zou hem zo kopen.
Er zijn maar weinig horloges die 100% origineel zijn, er is altijd wel iets gejat van een ander. Het verschilt per persoon vanaf wanneer iets een hommage is, en of die er wel/geen probleem mee heeft. Zoals met bijna alles in de horologie is er geen definitie die aangeeft wanneer iets een hommage is of niet.
Excel al geprobeerd?
Kun je de slijtage van je scheermesjes mooi gaan trenden
Haagse bel, wat een geld.
Ik zie er wel één die ik even ga crossposten: https://www.blaken.com/en/limited/phantom
In horlogeland ken ik er nog niet genoeg, maar in autoland ben ik al héél veel modders tegengekomen (mezelf incluis, in het verleden). Ik ben er alleen nog geen één tegen gekomen die zichzelf géén verbetering voor de betreffende wereld vindt
Kan zelf gelukkig nog met redelijke trots terug kijken op mijn creaties…
Dat Blaken is vet!
Ik zou een nieuwe GMT master Pepsi met die mooie jubilee band opduiken uit het grijze circuit en m helemaal zwart laten kwasten door die gasten van Blaken.
Leuk om te zijn! Er zijn wel bedrijfseconomen, die menen dat de corebusiness van Rolex brandmanagement is. Enigszins gechargeerd, maar wel met een kern van waarheid
Ik heb hier persoonlijk meer problemen mee dan met hommages.
Men neme een origineel, doet er een verfje over, zet eigen naam er bij (origineel vooral niet weg halen, ondanks dat de originele maker het niet zo bedoeld en gemaakt heeft) en presto. Voelt een beetje alsof ze te lui waren om zelf een horloge te maken.
Of dat Rolex te lui is iets aparts te maken.
Ik offer mijn linkerbal op om een Tempus Machina 216a te mogen dragen.
Het is heel iets meer dan een likje verf . Ik vind ze geweldig. Het beste vind ik gewoon dat zij mij snappen en de Dremel op een 6 digit kast zetten om hem weer sexy te maken.
Als Rolex zoiets spannends uitbrengt ga ik ervoor sparen
Moet je de facetten op die lugs zien. Wat een genot
Ik stel een collecte voor.
Doe er de rechter bal bij…
En lees hier verder!
Nee, Ener is een baas.