Ik ben vooral benieuwd naar een lesje ‘hoe komt men een TL omhoog?’. Het verwondert mij dat ik bepaalde mogelijkheden nog altijd niet heb, ondanks gestage bijdragen. (Intensief kan ik mijn participatie niet noemen. Ik moet mijn aandacht over veel verdelen.) Misschien helpt het als ik mezelf ook eens voorstel
Dank allen voor de vriendelijke welkomstboodschappen, felicitaties en andere plezante reacties! Zoals ik al zei was ik wat aan de late kant met mijn introductie, dus dat welkom heten niet helemaal lijkt te passen ligt geheel aan mij. Nogmaals excuses!
Ik zie dat veel mensen graag wat foto’s zouden zien en wat meer willen weten over mijn collectie. Nu ben ik niet thuis en ligt het één en ander in een kluis dus zijn die foto’s wat lastig. in ieder geval op dit moment. Daarbij moet ik zeggen dat het ook niet erg in mijn aard ligt om foto’s van m’n horloges te posten. Niet omdat ik niet begrijp dat foto’s leuk zijn of het mensen misgun die zich er voor interesseren. Het is meer dat ik niet zo van het showen ben en daarnaast speelt ook dat ik misschien ook wat voorzichtig ben met foto’s van dure spullen op internet zetten. Is it just me? Of hebben meer mensen dit? Vroeg het me af nu dit zo naar voren komt in dit topic.
@bnv Pas na 365 dagen bezocht kom je in aanmerking voor tl2. Je zit nu op 189 dagen. Verder ga je prima, alhoewel je wel eens zou kunnen proberen een topic aan zou kunnen maken
@Jozeph Dank voor de edit!
Dank voor dat inzicht. Om een of andere reden dacht ik dat het om 100 dagen bezocht ging.
Proficiat met je TL3 en nog veel jaren plezier hier .
En in het leven uiteraard
De forumsoftware stript enige EXIF informatie die locatie aan zou kunnen duiden automatisch uit de foto’s in een conversie, dus zo lang je geen persoonsgegevens of herkenbare locaties waar je woont op de foto zet is er niets aan de hand.
Mocht je nu denken, hee, ik houd er niet zo van om foto’s van dure horloges te plaatsen of zo, uit een soort van Calvinistische tic, dan moet je je afvragen of een horlogeforum de juiste plaats voor je is, want men doet hier niet anders dan foto’s spammen.
Uiteraard is dit niet Instagram, en steekt er volgens mij bij veel foto’s meer liefhebberij dan pocherij achter, dus in principe zou je uit morele overwegingen op dit forum juist wel eens een foto kunnen plaatsen.
Maar hee, als jij de forumgluurder wilt zijn die alleen maar naar andermans spullen zit te loeren… More power to you. Dit was niet passief-agressief bedoeld.
Of?
Das war einmal, vrees ik.
Is dat recentelijk aangepast? Ik zal me dat toch herinneren van toen ik bedacht me maar eens aan te melden. Dat was nu ook weer niet zo heel lang geleden
Het is vrij recent, maar bedenk wel dat er aardig wat tegenstrijdige berichten op het forum staan. Iets lezen wil niet zeggen dat je de waarheid van dat moment leest.
Voor hetzelfde geld is de maatregel uit 21, maar las je in 22 nog wat overblijfselen van de oude situatie.
De insteek is geen van die je noemt. Het is meer dat ik niet snel uit mezelf foto’s zou posten zonder dat daar enig moreel oordeel over het posten van foto’s van horloges bij komt kijken. Naar mijzelf of naar een ander. Dat dit forum dan wellicht niet de juiste plaats voor me zou zijn vind ik iets te kort door de bocht. Het is immers een horlogeforum, niet een insta pagina zoals je zelf al zegt. Ik vind persoonlijk de foto’s ondergeschikt aan de tekst en conversaties hier. Maar dat ben ik. En zo zullen er nog een hoop andere typen gebruikers zijn. Net zoals we allemaal verschillende ideeën hebben over horloges. Dat maakt het leven en in dit geval het HF leuk toch? Anders lopen we straks allemaal met een zwarte sub rond
Om de gekheid even op het stokje te laten, bekijk het ook eens van deze kant:
Als horlogeliefhebber heb ik totaal niets aan de renders van de fabrikanten. Die zeggen me niets over hoe een horloge daadwerkelijk is. Ik heb ook maar beperkt iets aan de foto’s van horlogejournalisten, want da’s altijd hetzelfde perspectief.
Dus als ik wil weten hoe een horloge waarschijnlijk in het echte leven gaat zijn, ben ik afhankelijk van Youtube video’s van mensen die er daadwerkelijk eentje gepast hebben, en van de vele, soms slechte, soms slecht belichte, soms uit een rare hoek genomen foto’s hier op het forum.
Ik zie een geplaatste foto als een mogelijkheid om iemand iets over een object te vertellen wat hij uit andere bron misschien gemist had. Mij helpen de bijdragen hier om m’n smaak te ontwikkelen en om dingen te waarderen voor wat ze zijn.
Juist het feit dat dit geen instagram is, en dat je hier ongefilterde haat-shots voorbij ziet komen is de sjeu.
Van harte wekom hoor! (Al ben je er al even! )
Snap ik helemaal.
En om iets te verduidelijken: ik heb nooit gezegd dat ik pertinent geen foto’s post. Ik heb aangegeven dat het nu niet kan aangezien ik niet thuis ben deze weken, dat het onpraktisch is om een overzicht te geven omdat het één en ander in een kluis ligt en dat ik verder niet zo snel uit mezelf dingen online zet zoals bijvoorbeeld een ‘collectie foto’.
Dat wil allemaal niet zeggen dat ik nooit iets plaats of wil plaatsen. Als ik een keer iets nieuws heb zet ik vast wel eens wat online hier. Bijvoorbeeld om te delen wat m’n eerste ervaringen met het horloge in kwestie zijn. Of als ik ergens een vraagje over heb, of als antwoord op een vraag misschien. En zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken om af en toe wat te plaatsen. Andere genres heb ik weer wat minder mee. Topics als ‘show je collectie’ of ‘wat draag je vandaag’ zijn minder mijn ding. Dat is wat het is, en ik vind dat ook niet raar eigenlijk. Ieder z’n ding. Maar mocht het een keer voorkomen dat je graag eens wat wilt weten of wilt zien van een horloge wat ik toevallig heb; ik maak met alle plezier een draadje met uitgebreide fotoserie en review
Ik ben het met jullie beiden eens. Vind het lang niet altijd prioriteit die foto’s, maar tegelijkertijd wil ik juist de foto’s vanuit de ervaring van de drager. Dat is echt een meerwaarde. En daarnaast, een introductie met genoemde collectie vraagt toch wel een beetje om illustratie, nietwaar?
Welkom!
Van harte welkom op ons mooie forum
Tsja…en check eens wat er vanochtend in mijn schoentje zat? een trustlevel 3
Hoppa, zo snel kan het gaan. Wel even de Trustlevel-2 in je titel aanpassen dan hé
Done thnx