Horloge -300 euro

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben 26 jaar, heb momenteel 2 horloges. Een Festina F16673, ongeveer 1 jaar oud
En een Rodania, ongeveer 8 jaar oud.

Nu wou ik graag een nieuwe horloge. Mijn absoluut maximum budget is 300 euro. Liefst wil ik meer naar de 200 euro toe.
Ik wil graag een horloge dat ik naar mijn werk kan aandoen, en ik denk een dresser horloge?
Na wat rondkijken heb ik al een aantal horloges gevonden die ik best wel mooi vind:

  • Seiko spc059p1
  • Seiko SNDC31
  • Tissot tradition gent
  • TISSOT PR 100 CHRONOGRAPH
  • TISSOT PR 100 QUARTZ GENT STEEL
  • Seiko Chronograph Black Dial Black Leather Men’s Watch
    Nu mijn vragen:
  • Waarop kan ik het best letten bij het aankopen van een horloge?
  • Waar kan ik deze best kopen? Ik wil ze namelijk ook kunnen passen. Weet er iemand een goede winkel in Belgisch Limburg?
  • Hebben jullie suggesties in deze prijsklasse?
  • Is het mogelijk om een mooie automatic watch te kopen in deze prijsklasse? Dus ene die zich oplaad door het bewegen van mijn pols.

Ik vind het ook zeer moeilijk om enkel naar de horloge te kijken en niet naar de kleuren / bandje. Want dat kun je allemaal aanpassen als je hem koopt.

De diameter van mijn festina is 47mm, groter als dat mag het niet zijn, want ik heb dunne polsen.

Voor deze prijs is de Seiko SKX007/009 de (onbetwiste) all-round kampioen:

Een prachtig horloge op staal, leer, nato en rubber. Een betrouwbaar automatisch uurwerk. Een hele mooie maat die bijna iedereen past.

Voor iets meer dan 200 euro heb je hem op een hele mooi Solid Oyster band, voor dat geld komt er naar mijn weten niets in de buurt.

Je kan eens kijken bij Monsterwatches, Rob heeft ze vaak op voorraad!

7 likes

Ska617p1 en een saffier glaasje erin laten zetten, ben je voor nog geen 300 euro klaar

3 likes

Ik sluit me hier aan bij Bowties. Seiko bij Rob Monsterwatches. Of een snzf17 eventueel met saffier glas. Is iets goedkoper. Veel succes met de zoektocht!

Heel erg bedankt voor de reacties. Maar hebben jullie ook dresser tips? Voor een of andere reden wil ik liever geen diver…

Dat Saffier glas, is dat sterker dan gewoon glas en zal ik dan minder snel krassen hebben?

Orient ER2F004T € 209,- automatic / titanium / saffierglas


deze witte is nog iets goedkoper dan de bruine € 199,-
( er is ook nog een zwarte )

of deze

Orient FET0P003W

Wat vind je hiervan ?

2 likes

Saffier krast niet of nauwelijks, afhankelijk hoe je met je horloge om gaat.
Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.

die Orient ER2F004T € 209,- automatic / titanium / saffierglas, vind ik zeer mooi. Dat is meer iets wat ik zoek ja.

1 like

Seiko skx007; iconische allrounder voor geen geld.

2 likes

Ik heb nog een mooie Tissot te koop, misschien spreekt dat je aan.

ken je ook de ( oude model ) Orient Bambino ?
nog verkrijgbaar in een aantal kleuren en wijzervormen
iets van rond de € 180,- automaat maar met gebold kunststof glas.

3 likes

Ik zou gaan voor een Orient Mako met dit budget. Maar liever nog het budget wat oprekken.

1 like

1 like

Sorry, een diver horloge is gewoon echt niet wat ik zoek. Op het moment vind ik die Orient echt wel de mooiste, maar ik moet er nog eens goed over nadenken :smile:

1 like

De Seiko Cocktail (SARB065 - zoek eens op dit forum) is nieuw boven je budget, maar is niet te versmaden en met wat geluk (en geduld) kan je hem 2de hands binnen budget vinden. Heb hem pas gezien en was toch ook onder de indruk (en ben zeker niet een bijzondere Seiko-fanboy).

1 like

geen probleem hoor, was een reactie op skv, die de Orient Mako voorstelde (is wel een diver)

Amai die Seiko Cocktail is ook echt mooi. Maar wel duur.

is er verschil in kwaliteit tussen het merk Orient en Seiko?

Iets onder de 400 euro nieuw. Maar dan heb je wel wat.
Je kan een oproep plaatsen op het forum of er iemand eentje van de hand wil doen. Eerlijk gezegd, prijs is belangrijk, maar als je een tijdje wil doen met je horloge, moet je het niet als belangrijkste factor laten wegen, krijg je toch spijt van. Maar ik begrijp wel dat het soms veel geld kan lijken voor een horloge als je er nog niet zo ‘in’ zit.

1 like

Niet duur, het is wel veel geld :smile: