Horloge -300 euro

Cuinhel zoekt een horloge dat ie ook naar z’n werk om kan, een dresser denkt ie. Kom je aardig in de buurt Bowties :rage:

Nogmaals bedankt voor de tips!
Ja je hebt gelijk, ik wil zeer lang doen met de horloges die ik heb. Ik wil gewoon wat vaker kunnen afwisselen, dus misschien heb je wel gelijk over dat ik niet te veel naar de prijs moet kijken.

Als ik een horloge koop, koop ik hem liefst nieuw.

Ik moet er toch eens goed over nadenken,

Seiko en Orient zijn onderdeel van het zelfde bedrijf
samen met Pulsar en Lorus en nog wat kleine minder bekende merken.
Orient gebruikt nog een inhouse uurwerk en is qua vormgeving relatief behoudend / klassiek … de kwaliteit en prijs is prima.
alleen de basis uurwerken kun je vaak niet hacken waardoor de secondewijzer blijft doorlopen als je de minuten aan het instellen bent.

Seiko is uiteraard ook een schitterend / vernieuwend merk
maar ze zijn dol op duikers met allerlei wilde designs.

Seiko heeft een grote schare fans. Ik snap de hype zelf niet helemaal. Heb een oriënt (en eerder nog een tweede gehad). Beiden geen geweldige kwaliteit. Eerste is verkocht en de tweede mag ook wel weg. Draag hem nooit…

Deze dus.

3 likes

Ik begin toch een beetje verliefd te worden op die Seiko Cocktail. Mijn vriendin vindt deze ook absoluut de mooiste. Weten jullie als deze veel verkocht wordt in winkels? Zou ik deze ergens kunnen passen voor ik hem koop?

Ik vind hem leuk…

Zie dat je de mooiste optie al gevonden hebt. Even geduld hebben en voor 300/325 een tweedehands in nieuwstaat Cocktail op de kop tikken zou ik zeggen. Heb je dat geduld niet: dan even Rob van Monsterwatches een mail sturen, hij is niet in ‘gewone’ winkels te koop in Nederland. Wordt ingevoerd vanuit Japan.

Geen straf… eigen foto:

3 likes

@cuinhel

Is een sea-gull 1963 niet gewoon je Ding?

2 likes

Ik ook wel, maar ik draag hem nooit. Op zich wel te koop, mocht je interesse hebben. Automaatje met intern draaiende bezel. Import uit de VS.

Nee dan vind ik de Orient ER2F004W Titanium en de Seiko cocktail time mooier. Enkel snap ik niet hoe ik de Seiko kan kopen.

Een van de weinige seikos die me kan bekoren!

Ehm. Zie boven?

Ah oke, een mailtje sturen naar Rob van Monsterwatches, daar heb ik eerst blijkbaar overgelezen. Sorry :smiley:

1 like

Ik denk dat de Seiko Sarb033 ook een mooie optie is.

http://www.seiyajapan.com/products/s-sarb033

Grt.

2 likes

Dit zou voor dat geld moeten lukken. Seiko sarb033 op staal maar ook goed te combineren met leer. Zeker voor de smalle pols goed te doen met 38mm
Eigen plaatje…

Web…

Verder ook Orient inderdaad. Veel keuze, vele stijlen.
Succes met uitzoeken! :wink:

3 likes

Ah iets langzamer met posten😂

1 like

Heb jij nou een stuk van een sok op je pols? Heb ik een modetrend gemist dit jaar?

3 likes

Waha nee hoor. Brandwond, pleister en dan iets eroverheen (bandje) zodat het horloge niet bij de brandwond komt. Tja had ook rechter pols kunnen gebruiken maar dat vind ik niet fijn :grin:

Ah, balen. Gefrituurd?

1 like