Horloge aankopen via Mastercard

Ik dacht als je een online aankoop deed van een horloge, dat je dan verzekerd was als het horloge niet geleverd werd.
Je kan bij niet geleverde goederen een claim indienen binnen 4 maanden en je krijgt dan je geld terug.

Nu kijk ik in voorwaarden en staat er dit.

B Voorwaarden Aankoopverzekering

11 Wat is niet verzekerd ?
11.1 Er is sprake van fraude;
• Artikelen zijn niet geleverd of zijn beschadigd geleverd.

En bij 11.2
De aankoopverzekering geldt niet voor de volgende artikelen:
sieraden, horloges, edelmetalen en edelstenen tenzij u deze
droeg op het moment dat ze beschadigden;

Artikel 11,1 Staat voor mij haaks op het indienen van een claim binnen 4 maanden.

Als ik het zo lees lijkt het dat ik helemaal niet ben verzekerd,bij een horloge dat niet geleverd is.
Wie heeft hier ervaring mee ?

1 like

Ik haat de kleine lettertjes!

Welke CC maatschappij?
Edit ah MasterCard.

Ik denk dat je gruwelijke pech hebt. Nog iets dat je met de leverancier kan regelen? Waar is het fout gegaan? Leverancier of post?

2 likes

Not so fun fact: het merendeel van de verstrekkers van creditcards heeft dit in de algemene voorwaarden staan :disappointed_relieved:

Ja heb het in de titel aangepast.
Wist jij dit?

Nee, ik ben denk ik net zo goed van vertrouwen als jij.

Ik was daarvan op de hoogte…

Maar velen lezen niet eens de klein lettertjes. :sunglasses:

Nee gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt.
Maar een horloge aankopen voor mij en iedereen betekend dus een schijnveiligheid…als je inderdaad de kleine lettertjes niet goed heb gelezen.

Ik kan u 1 tip geven, zover ik uit eigen ervaring weet, want het volgende:

  • mijn directe buurman basis-verzekert áltijd de aankoop, echt iédere aankoop van enige waarde, zo ook zijn horloge(s). Wanneer bij hem iets wordt gestolen of beschadigd - artikelen welke naar hem onderweg zijn - doet de creditcard-maatschappij niet moeilijk over de eigen card-verzekering, wanneer de vergoeding hoger is. Er wordt dan gewoon bijgepast tot de volledige vergoeding van het aankoop-bedrag.

Dit staat los van het chargeback recht.

je bent nog steeds verzekerd na aankoop, dus zelfs tijdens het dragen.

Je bent OOK verzekerd bij alle aankopen mits je er met de verkopende partij er niet uitkomt.

je kan dan 180 tot 365 dagen (afhankelijk van je CC) een chargeback indienen.

Koop dus juist met je creditcard dure aankopen, dan kan je namelijk altijd een chargeback indienen met je bewijzen, waarbij de verkoper het tegendeel dient te bewijzen. echter die trekt vaak aan het kortste eind.

werk zelf al meer dan 10 jaar in de payment industrie.

5 likes

Kan je daar wat meer over vertellen ,hoe werkt dat chargeback.
Goede tip trouwens :+1:

Yep,

Stel je koopt schoenen online met je creditcard, na een maand valt de zool er af. Je neemt contact op met de online winkel en geeft dit aan, ze willen het echter niet onder garantie terugnemen of anderzijds oplossen, dan kan je een claim indienen bij je issuing bank (bijvoorbeeld de Rabo waar je rabocard vandaan komt). Deze haalt gelijk het geld weg bij de Payment service provider welke het verhaalt bij de verkopende partij. Deze dient dan te bewijzen dat het door gebruik van de schoen komt. Echter is het niet logisch dat een zool er na een maand afvalt. dus claim wordt gehonoreerd.

bij het niet ontvangen van een online gekocht horloge dient de verkoper echt te bewijzen dat deze wel degelijk is geleverd, dit moet die doen dmv track n trace maar ook dmv de handtekening welke exact overeen dient te komen.

3 likes

Zelf heb ik een Mastercard Black card via Mastercard zelf. Hierdoor heb ik het volgende:

  • Hoog limiet
  • 365 chargeback recht
  • super complete reis en annuleringsverzekering
  • toegang tot bijna alle airport lounges wereldwijd
  • 24/7 butler dienst voor het aankopen / reserveren van tickets of restaurants etc.
  • etc etc…
1 like

Inkoopactie doen voor zo’n Card?

:roll_eyes:

4 likes

image

:wink::joy:

3 likes

Ik, heb daar ook over geschreven.
ING Mastercard sluit horloges uit, ook bij een onvolledige levering kun je naar hulp fluiten :scream:

Is betalen met Paypal Ipv creditcard dan een beter idee?

1 like

Nee ik werk niet VOOR de creditcard maatschappijen :wink:

ik ben Credit risk manager bij een payment service provider… dus veel mee te maken.

2 likes

nope niet waar.

er zijn 2 zaken

Chargeback mogelijk en aankoop verzekering.

bij een onvolledige levering van welk product dan ook heb je chargeback recht.

de aankoop verzekering is gewoon soort van kostbaarheden verzekering of gebruiksverzekering.

3 likes

Daar was zelfs de " directie " van ING het niet mee eens, en geloof mij daar is uitvoerig over gecorrespondeerd . De hele afhandeling met tig juristen heeft ze meer gekost dan het geschil groot was :scream:

Directie of ing gaan daar niet over maar de card schemes mc en visa.

OF er was iets ad hand wat toch in ie nadeel bleek te zijn .

Ik ken het gehele verhaal niet