Horloge aanschaffen, of wachten?

hallo,

Afgelopen dagen ben ik vaak op sites aan het kijken die horloges aanbieden. Nu vind ik Breitling navitimers en Rolex submarines best mooie horloges, alleen uiteraard best geprijsd. ik ben nog onder de 20 en heb sinds mijn vroege jaren al gespaard tot een bedrag waarin ik kan veroorloven een dergelijk horloge te kopen. Alleen ik zit te twijfelen, aangezien ik nog best jong ben en het misschien ook nog wel ergens anders voor kan dienen. Mijn vraag voor jullie is: is het het waard om binnen korte termijn zo’n horloge te kopen? Of is het verstandiger om te wachten?

Gewoon doen, hoe eerder hoe beter. Voor je t weet heb je een vriendin en kan je het op je buik schrijven😉

17 likes

Verwacht je binnenkort (binnen nu en 1-2 jaar) te gaan werken en daarvoor een auto nodig te hebben bijvoorbeeld, dan niet doen. Tenzij je voor zoiets genoeg bij kan sparen. En samenwonen, huis kopen?

Uiteindelijk is het jouw geld en moet jij het weten. Maar je kunt het wel maar 1x uitgeven

1 like

Als je het kan missen, doen! Moet je wel geld over hebben voor eigen woonruimte en autootje e.d. Of je moet dat al hebben. Maar goed, je kan altijd het horloge weer verkopen.

Het is super als je nu al een mooi maar kostbaar horloge kan kopen. Zeker als je gaat werken en goed gaat verdienen is je eerste “echte” horloge een waardevol bezit die je wellicht je leven lang koestert. Dat je dan een Rolex, Breitling of Omega koopt is dan best een goede keuze.

Aan de andere kant, als je over enige tijd wilt gaan verhuizen, een inboedel wilt kopen, auto moet hebben, wil gaan reizen en je zou zo’n duur horloge moeten verkopen is het wellicht beter even te wachten tot je meer geld over hebt.

En in de categorie 500-1500 euro heb je ook veel mooie horloges (zeker gebruikt) om jaren van te genieten.

Succes met je keuze!

1 like

Weet niet of je ook gaat studeren of iets dergelijks, maar dat kost ook wel wat. Als je denkt dat je het geld kan missen en dan niet in de problemen komt, gewoon doen. Een voordeel van deze merken is dat je ze zonder een groot verlies weer kan verkopen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Erg geestig!:joy:

3 likes

Deze vraag kun je beter aan je ouders stellen ipv op een verzamelplaats voor horlogefetishisten. Maar ik zou het niet doen. Een eigen woning kost ook een hoop geld, en dat wil je ook.

1 like

1 like

Ik denk ook dat je betere dingen kan doen met het geld wat je zou spenderen aan een Rolex. Rolex is inderdaad één van de merken die tamelijk waardevast zijn, maar dat maakt het nog geen goede investering. Elke investering waar je verlies op maakt (en enkel en alleen bedoeld is als puur financiële transactie), is een slechte investering wat heel realistisch is met een Rolex.

1 like

1 like

Mocht ik jou zijn, ik zou het niet doen. Op jouw onge leeftijd zijn er belangrijker dingen om voor te sparen.
Als je echt een horloge wil, koop dan iets goedkoop maar degelijk (dezelfde merken worden hier dan steeds vermeld: Seiko, Hamilton, enzovoort enzoverder
).

1 like

Of je doet gewoon wat je leuk vindt. Als je het kunt betalen, wat maakt het dan uit. Als je niet in de problemen komt en gewoon normaal kunt leven zou ik lekker doen en laten wat je wilt. Plus daarbij is een auto een hele slechte investering, bij een horloge krijg je nog wat terug als je het geld uiteindelijk echt nodig hebt. Bij een auto moet je er iedere tankbeurt en apk weer geld in pompen.

Kortom: lekker doen die rolex!

Die prijsontwikkeling is géén garantie voor de toekomst. Misschien stijgen die prijzen verder, maar er is evenveel kans dat die stijging zich op lange termijn niet zal verderzetten.

Een auto is absoluut een slechte investering, maar ik zou het toch zéér lastig hebben zonder.
Mijn auto mijn vrijheid.
Een Rolex brengt me niet naar waar ik wil.

Als student ga je lekker op de fiets of met het OV. Desnoods leen je een auto. Maar ik snap je punt.

Vind jij. Die jongen kan toch al eentijd lang werken. Tenzij je z’n vader bent kun je er niet zoveel van zeggen. Wens 'm gewoon veel draagplezier.

Ik als 21-jarige student kan namelijk gewoon wel doen en laten wat ik wil en dikke horloges kopen. Dus ik snap hem wel. Ben dit jaar ook gewoon 3 keer op vakantie geweest. Het is maar waar je je prioriteiten aan geeft.

Ik denk het. Buiten de horloges die bestaan uit edelmetaal zie ik daar niet echt winsten in. Stabilisatie wel, maar dat is niet hetzelfde.