Waarom heeft iemand van onder de twintig zich hier aangemeld en zegt hij dat er geld gespaard is voor een horloge?
Voor mij betekent dit dat persoon in kwestie gecharmeerd is van horloges en graag een “beter” of “echter” horloge wilt aanschaffen.
Maar om als adolescent een eerste duur horloge te kopen vind ik wat ver gaan.
Er zijn genoeg horloges te krijgen die waarschijnlijk ook aan de echte behoefte van TS-er voldoen zonder er meteen een enorm bedrag voor uit te geven…
Wat studeer je dan???
Food Commerce & Technology.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Ik heb niks gezien wat me het tegendeel heeft bewezen, dus ik zou niet inzien waarom ik m’n mening zou moeten herzien. Horloges zijn slechte investeringen, dat is de bittere waarheid. Bepaalde horloges ontspringen de dans, maar dat zijn dan de absolute topstukken van Rolex of merken genre Lange & Söhne. Ik ga niet betwisten dat de gemiddelde Rolex waardevast is, maar dat maakt het nog geen goede investering.
Je kunt met je hart of met je verstand kopen, volgens mij geeft je hart je in dat je een Rolex wilt hebben maar je verstand houdt je toch op de een of andere manier tegen.
De juiste beslissing kunnen wij je niet geven.
Een auto van de waarde zeg maar 5000 euro is als je pech hebt het kopen van de ellende van een ander wat ook met een tweedehandse auto van 1000 euro kan .
5000 euro wil niet zeggen dat de auto goed is, een auto van 1000 euro kan ook goed zijn, een kwestie van geluk.
Hoe het verder financieel met je is weten wij natuurlijk niet maar je bent maar eenmaal jong en als jij je zuur gespaarde geld liever aan een Rolex uitgeeft dan aan iets anders wat zogenaamd nuttiger is dan moet je dat doen.
Het is in ieder geval geen weggegooid geld een Rolex want die verliezen niets aan waarde.
Als je hem beu bent verkoop je hem gewoon weer en heb je je geld weer terug, niks aan de hand.
groetjes Lenno
leeftijd is maar een nummer en geen indicatie naar iemands vermogen of wijsheid.
Ik ken iemand van net 19 jaar die een eigen appartement heeft in Monaco en zomaar op een mooie zondagmiddag na dat hij klaar is met werken (hij Doet iets in auto’s) een juwelier binnen kan lopen om 10 van de nieuwste Sea Dwellers te kopen.
Degene die jou zien rijden ook
Het oog wil soms ook wat … Maar om wat voor auto gaat het dan?
Ik heb je tip ter harte genomen en dat is inderdaad ook de eerste grafiek die ik ben tegen gekomen. Al de rest van de commentaren bevestigt me wat ik al zei: het is een slechte investering. Dit gaat specifiek over de Submariner die inderdaad beschouwd wordt als een uitzondering, over de rest van de modellen wordt niks gezegd.
Ik heb op Chrono24 de prijzen eens bekeken en daaruit blijkt - wat in die artikels staat - dat ze waardevast zijn, soms zelfs stijgen in waarde, maar over het algemeen geen goede investering zijn.
Als je een risico-aversief beleggingsproduct neemt als een obligatie brengt dit als investering op tien jaar duizend euro winst als je 5000 euro belegt. Dat zie ik met horloges zoals een Rolex niet consequent gebeuren en zeker niet als je de kosten meetelt voor een servicebeurt.
Het is zeker een goede investering geweest, maar wie zegt dat het zo zal blijven ?
Ik heb al zat dit soort grafiekjes gezien over allerhande investeringsvehikels.
Die blijven heus niet allemaal stijgen … en soms gaat het erg verkeerd (wat ik nu wel niet vermoed in het geval van een goede Rolex).
Stel.
Je koopt een horloge van 1500,- en over een jaar moet je ervan af. Dan zet je het voor 1000,- te koop en moet je er maanden mee leuren.
Stel je koopt een Rolex van 5000,- en over een jaar moet je ervan af. Dan zet je het voor 4500,- te koop en ben je er gisteren vanaf.
Dezelfde 500,- afschrijving. Alleen sneller Cash Back.
Ja dat is veel leuker natuurlijk.
/Paupermode off
Steinhart is leuk hoor. Voordat de Hell weer losbarst.
Maar de kick van een Rolex (zo niet je eerste ) is natuurlijk groter dan dat van een steinhart
Heel oprecht, ik vind dat je op jouw leeftijd niet met een Rolex moet gaan lopen. Ziet er naar mijn idee weinig smaakvol uit.
Als je er zo hard voor hebt moeten sparen moet je je afvragen of je überhaupt zoveel geld wilt spenderen aan een horloge. Doe zoiets vooral pas als je het met enig gemak kunt betalen.
Wil je toch iets heel bijzonders voor zoveel centen, neem dan iets minder ‘opzichtigs’ dat wel een liefhebbershart sneller doet kloppen. Iets waarvan vooral jij weet te genieten, niet iets waardoor je als een verwend zoontje van een verwende kerel wordt gezien. Er zijnstijlvollere keuzes te maken dan de altijd en eeuwige Rolexen en Breitlings. Vergeef me, ik heb ze beide zelf.
Ik denk dat je mijn quote en reactie niet begrepen hebt.
Mogelijk wassie ook wat versluierd…
Maar in mijn studietijd kostte een studie behoorlijk wat geld en studietijd. Ik kon dus niet doen en laten wat ik wilde om maar te zwijgen over dikke horloges aanschaffen en 3 keer op vakantie gaan.
Vandaar ook de vraag wat je eigenlijk studeert…
Het lijkt er niet op dat je studie veel geld kost; sterker nog: aan je antwoorden te zien, levert het nog behoorlijk wat geld op…
Jij gaat er wel van uit dat iemand zo maar 4500,- op tafel kan leggen.
Ik zou veel sneller dat horloge van 1000,- kopen want voor dat andere heb ik het geld niet…