Horloge advies gevraagd voor mijn smalle polsen

Welkom op het forum en direct een gratis tip van Dao :slight_smile:

Ik heb met ongeveer dezelfde polsmaat het liefste 38mm en hooguit 39mm, het liefste heb ik iets van 36-38mm max.

Maar het ene horloge is niet het andere, dikte, grootte van de wijzerplaat etc bepalen allemaal het aangezicht op je pols. Heb je een hele dunne bezel dan heb je dus meer plaat en oogt het groter.

Ik heb horloges van gelijke dikte gehad maar als het een vlakke zijkant is zie je de dikte, hebben ze dat zoals bij CW bijvoorbeeld van onderen weggefreest valt het minder op.

Maar sowieso probeer alles in het echt om de pols te krijgen om het goed te kunnen zien.

Succes met je zoektocht.

Koop een certina ds action met 38 mm perfect koop nooit een vrouwen model dat gaat in je hoofd zitten :see_no_evil:

Verrek, er staat er een te koop!
Ik geloof dat die verkopert een pols van 16,5cm heeft duss… :nerd_face:

Edit: oh wacht, €200-€250 gaat ‘m niet worden :rofl:

2 likes

Voer voor de complotdenkers

1 like

De sinn 356 is geloof ik 38,5cm best wel klein genoeg voor een 17cm pols. Je hebt trouwens geen klagen. Ik heb met 16,25cm niet het gevoel dat ik erg gelimiteerd ben. Er zijn zat mooie horloges die me passen. Plaatje voor de sfeer ( bestaat ook in zwart en witte plaat)

Edit: had het budget ook over het hoofd gezien. :sweat_smile: Beetje doorsparen dan maar?

Nog 48 upjes wachten…

3 likes

Ouwe pluggert :joy:
Wat jammer dat je niet een volledig stalen hebt, die zou ik wel willen proberen.

1 like

Goh, wat aardig dat je TS die horloges voor ca. 250 Euro aanbiedt…

Deze Boldr misschien? Titanium, quart, chrono en 38mm

Even op de site kijken, zijn meer kleurtjes :https://www.seriouswatches.com/collections/boldr/products/boldr-rally-wells-iii-junior

4 likes

Het enige goede antwoord……

De Seagull 1963 38mm automatic Chronograph binnen budget. NATO voor sportief, leer voor dress. Klaar.

8 likes

Je was me net voor!

Ik heb zelf polsen van 17 cm en heb de panda van 40 mm

Ik heb ook een seamaster van 42 mm en die staat ook nog prima L zeg ik het zelf. Ik zou me niet zO druk maken om je pols maat hoor.

2 likes

:chestnut:
:upside_down_face:

In dat geval heb ik goed nieuws voor je, want hij is toch echt volledig van staal :sunglasses:

4 likes

Furlan marri maakt ze klein , en mooi, daar kun je wel mee voor de dag komen, alleen nog op C24 te vinden. Wel nog even doorsparen !

Hier wordt het belangrijkste genoemd.
En verder heb je met de diamer meer speling dan je denkt.
Zou niet boven de 41 mm gaan, en let dan ook op de dikte, niet boven de 12 mm ongeveer.

Aanvullende een advies: gewoon passen: sommige horloges bv vallen theoretisch op maat af, maar kunnen in de praktijk heel goed passen, en goed staan ook.

Zelf heb ik 16,5 cm polsomtrek en ben er na alle HF jaren wel achter dat de inderdaad lug to lug veel doorslaggevender is dan diameter.

Meer dan 47 lug to lug is voor mij nu een no go.
Diameter 40 of lager.

Soms is het even zoeken maar er is zoveel moois ook voor een smalle pols.

1 like

Welkom, en ik heb niet alles hierboven gelezen maar omdat je al lang geen horloges meer gedragen zou ik vooral veel passen en proberen.

Outlet roermond heeft in je budget best wat keus en de mogelijk tot passen …
Succes :+1::+1:

1 like

Zelf heb ik ook geen grote polsen, maar een wat groter horloge (in mijn geval tot ong. 46mm) kan best mooi staan mits de kast de ronding van de arm mooi volgt.

Een Seiko SUR311 is bijvoorbeeld mooi slank en niet groot, maar mijn advies zou zijn: ga naar een juwelier en pas het één en ander. Dan pas weet je of je een ‘klik’ hebt met een bepaald model.

Wristshots vertekenen altijd nogal, helemaal als ze zo schuin genomen zijn.

In de basis past alles voor mij zolang de L2L maar 47mm of minder is. Is denk ik voor TS ook goed om rekening mee te houden.

En als het een bezel heeft draagt het ook kleiner. Daarom gaan de Speedy en BB58 bij mij nog precies. Maar groter moet ik niet gaan nee.

:joy: , bijna alle horloge foto’s hierboven zijn niet even te zien of passen bij een gewone juwelier in de buurt … dat schiet dus niet op.