Horloge advies gevraagd voor mijn smalle polsen

Hallo,

Ik heb als bezoeker het afgelopen jaar het forum meerdere keren bezocht. Inmiddels heb ik een account en kan ik ook actief meedoen in de topics op het forum.

Niet schrikken hoor maar ik heb de afgelopen 10 jaar geen horloge gedragen omdat ik erg smalle polsen heb. Tijdens het hardlopen draag ik soms wel eens een klein Lorus sporthorloge.

Ik zou graag een weer dagelijks een horloge dragen. Een net horloge waar ik mee voor de dag kan komen. Een ‘chronograaf’ horloge vind ik mooi. Gezien mijn budget zit ik qua uurwerk techniek aan quartz te denken. Een zonne-energie oplaadbaar horloge lijkt me wel wat.

Helaas zijn de meeste modellen die ik mooi vind veel te groot voor mijn polsen:
Omtrek: 17 centimeter
Breedte: 6 centimeter
Hoogte: 4 centimeter

Met mijn budget €200 tot €250 is Citizen EcoDrive een kandidaat. Deze vond ik online:
“https ://citizen-me.com/productinfo/product_info/CA0650-82M”

Mooi horloge van titanium met saffier glas. De diameter is 42,5mm en dat is vast te groot voor mijn kleine polsen. Ik denk dat 38 millimeter het maximale is voor mijn polskes.

Weten jullie chronograaf-stijl merken / modellen die maximaal 38 millimeter zijn?

4 likes

17cm met 6cm breedte is niet klein. Zou je een 42mm prima mee kunnen dragen.

15 likes

Een skx013 of één van de squale modellen met kwarts uurwerk (die zijn wat kleiner)

1 like

16,7cm polsen. 39mm-41mm kan ik zeker nog aan. ligt helemaal aan de LugToLug dit is meest belangrijke dat deze niet te lang zijn !

Wat is er smal aan 17 cm?
37, 38, 39 mm zijn de mooiste horloges in te koop , en die kan je goed hebben
Maar wat je ook koopt, niet blind bestellen. Naar wat winkels en passen maar.
Oh ja, welkom hier en veel leesplezier

4 likes

Budget een heel klein beetje rekken en je hebt deze gave chrono, met heerlijke 70s vibe, degelijk Seiko VK64 Mecaquartz uurwerk, in een mooie 39mm met korte lugs. Dit gaat zeker passen.

Overigens is 17 cm polsomvang, volgens mij, vrij gemiddeld.

7 likes

Zelfs ik heb het.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik dus ook. Nou, dan halen we het gemiddelde toch aardig naar die 17 cm omvang. :grin:

1 like

Goed zoeken naar een gebruikte Hamilton Khaki Field :raised_hands:

Om even een idee hier binnen het forum op te gooien:

Voor 275 euries moet dit qua budget net te doen zijn?

1 like

De gemiddelde pols is juist 17cm, het is meer een vraag wat je zelf nog mooi vind staan:

4 likes

MoonSwatch kun je hebben en is binnen budget, als je er een kan vinden :slight_smile:

Anders heb je nog de LIP Rallye, 38mm, kewl Frans merk, panda, niks meer an doen.

https://www.amazon.nl/Lip-Rallye-Chrono-Panda-671802/dp/B082NYCHNP

1 like

36mm
39mm
40mm

Op 16cm :t_rex::t_rex: polsje :grin:

4 likes

Die bovenste kan net, de andere twee zou ik zelf niet doen.

1 like

De moonswatch is idd een leuke zoektocht voor dit budget. Lug to lug schijnt 47,3 te zijn dus moet mooi passen.

Ik zou ook zeker eens bij Dan Henry kijken.

4 likes

???

Die jongen zoekt zoiets.
Dan ga je hem toch geen plastic prul aanraden.

3 likes

Ja dat was ook een grapje Eddiel. Vandaar de LIP als serieuze suggestie.

Lees sowieso dit eens:

3 likes

welkom-home