Horloge advies gevraagd voor mijn smalle polsen

Je mag bij mij komen passen. No problem

1 like

Volgens mij red ik amper de 17cm maar wel gewoon een MM200 gehad die niet als klein beschouwd wordt, ik vond het nog net kunnen.

Pas gewoon wat en dan merk je vanzelf wat je wel of niet leuk vindt.
Wel opletten dat als je van groot naar klein of klein naar groot gaat het altijd even wennen is, daarna wordt het snel weer normaal.

38mm en binnen jouw budget, Seiko uurwerk erin….klaar. Is in verschillende kleurcombinaties verkrijgbaar

4 likes

Hier.ook 16,5 en 5,5 breed en kan tot 43,5 hebben maar erg afhankelijk van L2L en kastvorm. Beste is 39-41 denk ik.
Citizen NY0040 valt ook klein.
Of SKX009.

Meistertaucher is 43,5. Seamaster is 42

Welkom bij de club :+1:

1 like

Denk dat dat moeilijk gaat worden met een budget van € 200,- tot € 250,- :wink: Zoektocht is naar een chronograaf

Dit is redelijk binnen de grenzen van gemiddeld hoor.
Betekend dat je niet obees bent.

36mm kan altijd, echter moet je met 60cm breedte genoeg (echt bijna alle) horloges kunnen dragen waarbij de lug to lug niet uitsteekt.

Ehm, waarom noemt niemand de Seiko 5? Is nog steeds vrij normaal verkrijgbaar en met een budget van €200 zou je er meteen saffier in kunnen laten zetten bij Monsterwatches.

1 like

Chronograaf…

Zelf een seiko 5 SRPD51K1, en heb ongeveer een gelijke pols omtrek. De Seiko heeft een wat kleinere L2L, dus dat kan echt prima!

Aha! Een lotgenoot. Mede forumlid met eens polsomtrek van 16,5 cm hier. Eerst en vooral, welkom! Ten tweede, geen vrees, 17 centimeter valt best mee, en er is genoeg leuks op de markt dat perfect zou passen. Zeker tot en let 40mm ga je niet meteen in de problemen komen. Hierbij twee beginselen die ik heb geleerd doorheen de jaren :stuck_out_tongue:

Beginsel 1
Staar je niet blind op de grootte van het horloge, en bekijk ook zeker de L2L (lug to lug, of bandaanzet tot bandaanzet) grootte van het horloge. Zo draag ik bijvoorbeeld vaak een Seiko SKX013 (38mm), maar even goed een Seiko mini turtle (42mm). Ondanks het verschil in grootte heeft de mini turtle een korte L2L afstand, wat hem haast even groot doet dragen op de pols dan de SKX013.

Beginsel 2- DURF!
Ik heb lang geen hrloges willen dragen die groter zijn dan 40mm, maar soms klikt het gewoon heel goed met een horloge dat net iets te groot is. It’s all in your head :stuck_out_tongue: if the shoe fits, wear it

Mooie peptalk, toch?

Tip voor een leuk horloge? Mijn eerste mechanische chronograaf was een HKED 1963 (variant op de Seagull 1963). Niet erg duur (± 200 EUR), 37,5mm, Prachtig, simpel :slight_smile: Veel plezier op het forum en succes met de zoektocht :wink:

1 like

Belangrijkste punten zijn al aangehaald.

Lug to lug en type horloge.
Mijn skx013 met bezel oogt veel kleiner dan mijn 38 mm dress watch zonder bezel.

Met 60cm breedte kun je wel een kerkklok omdoen.

1 like

Zelf heb ik 17,5 pols en ga ik ook niet boven de 41 mm.
Maar als je gaat kijken naar mijn citizen die 41 mm is kan ik die goed hebben!

Maar ook 38 mm zoals deze vintage seiko:

En ook heb ik een 36 mm tudor en staat ook echt perfect qua maat:

De maat van een horloge kun je ook het beste bepalen als je het horloge in het echt ziet.
Soms kunnen maten heel erg vertekenen!

Oeps ik was nie wakker

1 like

Dat zei mijn vrouw ook nog vanacht :stuck_out_tongue:

1 like

Zelf heb ik een pols van 17cm en deze Seagull 1963 past perfect en ook nog voor een mooie prijs te koop!

als hiet niet anders kan, maak er een buikriemhorloge van, tussen de 90 en de 110 cm past altijd.

1 like

Ik, ben een polsmaat +/- 17,5 dacht ik mijn vaste maat gevonden hebben in de 41-42mm. Gisteren toevallig een Longines van 40mm en een Alpina van 44mm aan gehad bij een juwelier. Beide voelden prima! Ook met grote verschil in lug-to-lug… het is dus wat mij betreft een kwestie van uitproberen…verschil in kasten en design kunnen doorslagevend zijn…TOCH blijf ik bij 41-42mm :upside_down_face:

Tagheuer aquaracer van 41mm op 16cm polsjes, gaat ook prima vind ik zelf door de vrij beperkte l2l