Ik heb het zelfde probleem. Ben op zoek naar een nieuw horloge en meer in de trant van Tudor. 54/58/41.
Nu woon ik vrij ver van de eerste beste AD af dus ik kan niet echt passen. Aangezien ik nooit nieuw koop, vind ik het zelf ook niet echt netjes om naar een AD te gaan met de intentie om te passen maar niet te kopen.
Ik heb al rondgevraagd hier in de buurt maar niemand heeft een bb41. Vooral de lug to lug is een beetje groot.
Ik had eerst 18! Cm polsen en nu maar 17. Wel iets breder dan 6 cm. Ik heb de volgende horloges die groot zijn en vraag me dan af of een bb41 wel te doen is.
De Casio GA-100 met diameter van 51 mm en lug to lug van 55 , dikte 17mm deze draag ik echt nooit meer maar heb ik jaren lang met plezier gedragen.
Nu is de bb41 wel 41mm maar heeft een lug to lug van 50mm en een dikte van 14,8 mm. Dus ik vroeg me echt af of ik dat wel kan doen. De andere tudors geloof ik wel dat ik die pas. En Aangezien ik waarschijnlijk online ga kopen wil ik graag jullie inzicht.
Oh en sorry voor de rommel op de foto’s … kinder was moest gedaan worden.
BB41 is gewoon prima te doen op 17cm polsen.
Het is wel een homp horloge met zijn 14mm dikte maar dat past hem ook. En als dat je smaak is prima. Bijvoorbeeld die Black Bay Steel: die dikte en homp staal past dat ding. Als ie dun zou zijn zou het niks zijn.
En over dat passen bij de AD: gewoon doen. Ze zijn zelf zo schaamteloos als wat dus lekker koffie drinken en horloges passen daar.
Je kiest het merk hé, daar zijn ze ook dealer voor om je te informeren en te enthousiasmeren. Niet alleen om te verkopen.
38 mm is mogelijk, maar de keuze is nog niet reuze. Komt vanzelf als de trend naar kleiner fors gaat groeien. Klassieke chronografen zitten rond de 40 mm, dan blijft alles goed leesbaar en mooi afgewerkt, zeker op de sub-schaaltjes voor de kleine wijzertjes.
Citizen Bullhead AN 3660
Seagull 63
Sugess Champagne Panda (behoorlijk Seagull uurwerk)
Vaer R1 USA
Lip Rallye
Seiko SSB419P1
En als het toch 40-41 mag zijn:
Casio Edifice EFB 730D (3 mooie uitvoeringen)
Timex Waterbury TX152M0GP-C11
Deze klokjes hebben bescheiden lug-tot-lug afmetingen.
Dit zijn een paar tips voor de goede richting, maar wat let u om zelf de chronografenwereld te verkennen? Als u na bestuderen van specs, reviews, gebruikte uurwerken, materialen van kast en glas zelf weet wat de kwaliteiten bepaalt, kunt u een keuze naken die 100% de uwe is. Succes, want zo’n studie is leerzaam en hartstikke leuk!
Als we die naast de bb41 zetten met lug to lug van 1 mm langer en die Seiko op een nato strap zet dan zitten we aardig in de buurt. Dus we gaan er gewoon voor. Lekker boeiend. DIKKE KLATSER